środa, 23 listopada 2022

Ultrazdrowy gorący napój z rokitnika

Ultrahealthy sea buckthorn hot potion, for English scroll down



Rokitnik- roślina krzewiasta, w Polsce naturalnie spotykana nad Bałtykiem, ale jej niewymagające warunki bytowe pozwalają na rozwój w naszych ogrodach. Jej owoce są barwy soczystej pomarańczy o cierpkim smaku i specyficznym zapachu. Zawierają dużą ilość substancji bioaktywnych, w tym najwięcej witaminy C. W skórkach owoców znajdziemy rzadko spotykaną serotoninę. 
Moje pierwsze spotkanie z rokitnikiem nie było usłane różami, nie podszedł mi. Jego zapach mnie irytował, a smak w ogóle nie przekonał, bo, moi drodzy, rokitnik jest przeraźliwie kwaśny. 
Jednak, za każdym kolejnym razem, odkrywałam jego smak na nowo, aż w końcu stał się owocem, którego bardzo cenię i z chęcią jem. Po odpowiednim przygotowaniu i "osłodzeniu", jego smak staje się mocno cytrusowy, orzeźwiający i niesamowicie charakterystyczny. Zostawia w ustach śmieszne uczucie takiej śliskości (nie jestem w stanie tego inaczej opisać). 
W pracy robimy z rokitnika coulis, czyli taki przecier owocowy z cukrem. W domu postanowiłam pójść o krok dalej i zrobić odżywczy napój na bazie soku z rokitnika. Uważam, że jest to wspaniała metoda na dostarczania do organizmu witaminy C i wielu innych składników. Ja piłam go w postacie gorącej, ale myślę, że taki zimny szot z rana też da radę. Gdybym jednak miała go próbować po raz pierwszy, na pewno zaczęłabym od jakiegoś sosu do ciasta albo generalnie w czymś słodkim, bo można się do niego zrazić :) 

Napój z rokitnika
4-6 porcji

składniki:
- 500 ml zielonej herbaty
- 500 g rokitnika (może być mrożony)
- 125 g soku z pomarańczy
- 200 g lub więcej miodu
- kawałek imbiru
- 2 gwiazdki anyżu
- 4 goździki
- laska cynamonu

Rokitnika wrzucić do garnka, wlać odrobinę wody na dno i zagotować, po czym gotować chwilę aż zacznie wyciekać sok. Następnie, zblendować i przesiać przez sitko, otrzymując ok 250 g czystego soku. 
Imbir obrać o pokroić w plastry. Wszystkie składniki umieścić w garnku i zagotować, po czym gotować ok 5 minut. Jeśli smak jest dla Was wciąż za kwaśny, można dodać więcej miodu.
Napój można pić na gorąco lub na zimno w postaci szotów witaminowych.
Smacznego!

Sea buckthorn hot potion
4-6 portions

ingredients:
- 500 ml green tea
- 500 g sea buckthorn (can be frozen)
- 125 g orange juice
- 200 g or more honey
- piece of fresh ginger
- 2 anise stars
- 4 cloves
- cinnamon stalk

Put sea buckthorn in a pote, add a bit of water on the bottom. Bring everything to boil and cook until fruits release juice. Next, blend everything and pass thotught the sieve. You should get around 250 g of pure juice.
Peel ginger and slice it. 
Add all ingredients in the pot and bring to boil, cook 5 minutes and serve. You can serve it cold as well as "vitamin shots".
Enjoy!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...