wtorek, 3 grudnia 2019

Zupa krem z buraków z chrzanem

Beetroot cream soup with horseradish, for English scroll down



No to mamy grudzień. Powiem szczerze, że ten rok minął mi naprawdę szybko, nie spodziewałam się, że tak szybko się skończy. Czas na jego podsumowanie zostawię sobie na koniec grudnia, będę miała wtedy odrobinę czasu, ponieważ jadę do Polski na święta i zamierzam poleniuchować. Początek grudnia to dla mnie jednak dużo pracy i lekkie zmęczenie materiału. W Norwegii pogoda jest niesprzyjająca kreatywności, dużo deszczu, czasami śnieg i temperatury poniżej zera to teraz standard. Ponadto dzień jest bardzo krótki a światło... baaardzzoo słabe. Okienko do robienia zdjęć w jakiejś tam jakości przypada na może 2-3 godziny, z czego w większości jestem wtedy w pracy, dlatego nie mam na razie zbyt wielu możliwości do robienia świątecznych przepisów. ALE! W takich sytuacjach też trzeba sobie radzić i nie zamierzam się poddawać, dlatego przepisy z nutką Świąt na pewno pojawią się na blogu.
A dzisiaj pierwszy z nich. Niebanalna interpretacja barszczu. Oczywiście nie jest to barszcz, a jedynie posmak w postaci zupy z buraków. Mój J. okrzyknął ją najlepszą zupą, jaką kiedykolwiek zrobiłam, więc coś w tym musi być. Jeden warunek; musicie przepadać za zupami krem;) Oczywista oczywistość, ale musicie wiedzieć, że ja na przykład zawsze będę wybierać zupy tradycyjne, najlepiej wszystkie z makaronem. Ta zupa wzbudziła jednak moje zainteresowanie i w rezultacie naprawdę mi smakowała. Użyjcie też dobrego chrzanu- będzie lepsza. W Norwegii chrzan jest bardzo delikatny, więc musiałam go użyć więcej niż normalnie użyłabym w Polsce. 

Zupa krem z buraków z chrzanem
4 porcje

składniki:
- 1 kg buraków
- 1 puszka mleka kokosowego
- 700 ml bulionu
- 1 duża cebula
- 2 ząbki czosnku
- 50 g startego chrzanu (dodawajcie chrzan powoli, ten, którego ja użyłam był bardzo łagodny)
- 1 łyżeczka suszonego rozmarynu
- 1/2 łyżeczki suszonego tymianku
- sól, pieprz do smaku

Piekarnik nastawić na 200 C.- grzanie góra-dół.
Buraki obrać i owinąć w folię aluminiową, włożyć do nagrzanego piekarnika i piec ok godziny (jeśli buraki są mniejsze) aż zmiękną. Wyjąć z piekarnika, ostudzić i pokroić w kostkę. 
Cebulę oraz czosnek pokroić w kostkę. W dużym garnku rozgrzać 2-3 łyżki oleju kokosowego, dodać cebulę i smażyć do zeszklenia. Dodać czosnek i smażyć jeszcze chwilę. Dodać buraki oraz zioła i smażyć 5 minut. Wlać mleko kokosowe, bulion i całość zagotować i gotować ok 10 minut na wolnym ogniu. Następnie dodawać partiami chrzan i blendować do uzyskania kremowej konsystencji. Przyprawić solą oraz pieprzem i podawać- u mnie z grzankami i serem fetą.
Smacznego!

Creamy beetroot soup with horseradish
4 portions

ingredients:
- 1 kg beetroots
- 1 can coconut milk
- 700 ml broth
- 1 big onion
- 2 garlic cloves
- 50 g grated horseradish ( put horseradish gradually to the soup, maybe you don't need that much)
- 1 teaspoon dried rosemary
- 1/2 teaspoon dried thyme
- salt, pepper to taste

Heat oven to 200 C.
Peel beetroots and wrap in aluminium foil, then put to the preheated oven and bake approx. 1 hour (for smaller beetroots) until tender. Take out from the oven, cool down and dice. 
Dice onion and garlic. Heat 2-3 tablespoons coconut oil in a big pot, add onion and fry until glossy. Add garlic and fry for 30 more seconds. Add beetroots and herbs, fry for 5 minutes. Pour Broth and coconut milk, bring to boil and cook over low heat for 10 minutes. Next gradually add horseradish and blend soup until creamy consistence. Season with salt an pepper and serve. I served with croutons and feta cheese.
Enjoy! 

 


2 komentarze:

  1. Z chęcią wypróbuję tej wersji 🙂 Mam ochotę na buraki. U Ciebie zdjęcia zawsze są wyjątkowe, niezależnie od aury za oknem 😉

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...