niedziela, 3 grudnia 2017

Trufle piernikowe z daktyli z orzechami laskowymi i kokosem

Trufle piernikowe z daktyli z orzechami laskowymi i kokosem

Gingerbread date truffles with hazelnuts and coconut, for English scroll down


Kupiłam jakiś czas temu masę daktylową i nie miałam pomysłu co z niej zrobić. To znaczy miałam dużo pomysłów, ale masło orzechowe, które zamówiłam nie chce do mnie na razie przyjść, więc muszę czekać. 
Pewnego dnia byłam w sklepie i nagle pomyślałam o tym, żeby zrobić coś świątecznego, małego i niezbyt "scukrzonego". Zdecydowałam się właśnie na tzw. kulki mocy, choć do tego określenia podchodzę dosyć sceptycznie. 
Trufle są bardzo łatwe w zrobieniu i smakują świetnie, mój J. bardzo się nimi zajadał. Ja użyłam właśnie gotowej masy daktylowej, co ułatwia sprawę, ale równie dobrze można użyć suszonych ale miękkich daktyli. Poszukajcie jednak w swoich sklepach masy daktylowej 100 %, być może akurat się trafi. Ja w Polsce niestety takiej nie widziałam, ale w Norwegii wystarczy pójść do sklepu z żywnością z bliskiego i dalekiego wschodu;)

Trufle piernikowe z daktyli z orzechami laskowymi i kokosem
ok 15 sztuk

składniki:
- 200 g masy daktylowej lub miękkich daktli
- 150 g orzechów laskowych
- 1 łyżka siemienia lnianego
- 1 łyżka sezamu
- 1/2 łyżeczki cynamonu
- 1/8 łyżeczki kardamonu
- 1/8 łyżeczki imbiru
- 1/8 łyżeczki gałki muszkatołowej
- szczypta mielonych goździków 

- 2-3 łyżki wiórków kokosowych bez cukru

Orzechy zblendować na mniejsze kawałki- ja wolę, żeby kawałki orzechów były wyczuwalne, więc nie blenduję ich zbyt mocno.
Jeśli używacie daktyli, należy je namoczyć w gorącej wodzie, a następnie zblendować na gładką masę. Jeśli używacie masy daktylowej wystarczy połączyć wszystkie składniki oprócz kokosa i dobrze wymieszać, następnie wilgotnymi dłońmi lepić kulki i obtaczać je w kokosie. Wstawić do lodówki na parę godzin, a następnie podawać. 
Smacznego!

Gingerbread date truffles with hazelnuts and ococnut
around 15 truffles

ingredients:
- 200 g date paste or medjool dates
- 150 g hazelnuts
- 1 tablespoon sesame
- 1 tablespoon flax seeds
- 1/2 teaspoon cinnamon
- 1/8 teaspoon cardamon
- 1/8 teaspoon ginger
- 1/8 teaspoon nutmeg
- pinch of cloves
- 2-3 tablespoon shredded coconut without sugar

Blend hazelnuts into smaller pieces- I like big chunks but it depends on you.  
If you are using dates, soak them in hot water for 15 minutes, then blend until smooth paste. If you are using date paste, combine all ingredients except coconut and stir until incorporated. Next form small bals with wet hands and cover with coconut. Take into the fridge for couple of hours, then serve. 
Enjoy!






3 komentarze:

  1. to prawda, super połączenie i przepyszny smak! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe, czy w Danii mają taką masę...? Będę musiała sprawdzić :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...