poniedziałek, 16 kwietnia 2018

Pieczony łosoś z pomarańczami i lekką salsą

Baked orange salmon with light salsa, for English scroll down


Łosoś z piekarnika zawsze smakował m najbardziej, dlaczego? Nie mam pojęcia, ale jest w nim coś, co mnie po prostu urzeka. Tym razem postanowiłam połączyć łososia z pomarańczami i lekką salsą warzywną. Obiad idealny na wiosnę, rześki, świeży i bardzo prosty w zrobieniu. Robiłam to danie już kilka razy, raz na imprezę świąteczną w mieszkaniu, tyle, że na wierzch dodałam jeszcze sos żurawinowy. Każdy był zachwycony!

Łosoś pieczony z pomarańczami i lekką salsą
4-6 porcji

składniki na salsę:
- 1 marchewka
- 1 papryka czerwona
- 1/3 zielonego ogórka
- 2 łyżki oliwy
- 1 łyżka soku z cytryny
- sól, pieprz do smaku

Warzywa pokroić w kostkę. Oliwę wymieszać z sokiem z cytryny, solą i pieprzem (po ok 1.4 łyżeczki), następnie wlać do warzyw i wymieszać.

składniki na łososia:- 6 filetów z łososia po 125 g
- 125 ml soku pomarańczowego
- 1 łyżka miodu
- sok z 1/2 cytryny
- 2 łyżki sosu sojowego lub tamari
- 1/2 łyżeczki papryki słodkiej
- sól, pieprz do smaku
- 1 pomarańcza

Sok pomarańczowy, z cytryny, sos sojowy i miód wymieszać w formie do zapiekania. Dodać łososia, przyprawić solą, pieprzem oraz papryką i wstawić do lodówki na ok 30 minut do godziny. 
Piekarnik nastawić na 200 C.- grzanie góra-dół.
Łososia przenieść na blachę do pieczenia wyłożoną papierem do pieczenia. Pomarańczę pokroić w plasterki i ułożyć na łososiu. Całość wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok 17 minut. W połowie pieczenia polać marynatą. 

Łososia podawać z salsą i ryżem.
Smacznego!

Baked orange salmon with light salsa
4-6 portions

ingredients for salsa:
- 1 carrot
- 1 red bell pepper
- 1/3 cucumber
- 2 tablespoons olive oil
- 1 tablespoon lemon juice
- salt, pepper to taste

Cut vegetables in small cubes. Combine olive oil, lemon juice, salt and pepper in a small bowl. Add to the vegetables, mix and set aside. 

ingredients for salmon:
- 6 salmon fillets, weight around 125 g each
- 125 ml orange juice
- 1 tablespoon honey
- 2 tablespoon soy sauce or tamari
- juice from 1/2 lemon
- 1/2 teaspoon sweet paprika
- salt, pepper to taste
- 1 orange

In a big pan combine orange and lemon juice, honey and soy sauce. Add salmon, season with paprika, salt and pepper and set aside in a fridge for 30 minutes- 1 hour. 
Preheat oven to 200 C.
Transfer salmon to a baking sheet lined with parchment paper. Cut orange into slices and put on the top of the salmon. Take everything into the preheated  oven and bake approx. 17 minutes. In the middle of baking, pour marinate on the salmon.

Serve salmon with salsa and rice.
Enjoy!





2 komentarze:

  1. Bardzo fajna propozycja, wygląda jak danie restauracyjne! Podziwiam wszystkich. którzy tak dobrze sobie radzą w kuchni. Ja nie za bardzo umiem gotować, najczęściej gotuje mój mąż. Ostatnio przyrządził świetną rybę według przepisu https://mowisalmon.pl/przepisy/losos-pieczony-curry-z-sosem-i-ryz-z-makaronem/ Bardzo polubiłam ten smak, bo wcześniej nie jadłam ryby w takim orientalnym wydaniu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...