czwartek, 21 czerwca 2018

Tarta bez pieczenia z musem czekoladowym i truskawkowym

No bake chocolate and strawberry mousse tart, for English scroll down


Ta tarta miała nie wyjść. Miałam całkiem odmienny pomysł na to, jak ją zrobić, ale w wyniku dwóch pomyłek w efekcie końcowym mogłam się delektować tym smakiem. A jaka miała być? A miała być kokosowa, z białą czekoladą i wiórkami kokosowymi, też brzmi nieźle, co? W pośpiechu jednak zamiast białej czekolady, kupiłam... gorzką. Wiem, można pomyśleć, że przez moment straciłam wzrok, ale tutaj muszę Was ostrzec! Jeśli mieszkacie w Norwegii, koniecznie przeczytajcie napisy na małych czekoladach Freia. Będąc pewna swego wzięłam dwie czekolady w białym opakowaniu, bo reszta była przecież ciemna. Wyciągając tak proste wnioski, kiedy przyszłam do domu zdziwiłam się dosyć mocno, otwierając czekoladę. Na domiar złego, nie kupiłam kokosu, bo byłam przekonana, że mam jeszcze dosyć duży zapas w szafce. Ani białej czekolady, ani kokosu. Trzeba improwizować. Dużo nie zmieniłam, ale ciasto w rezultacie wyszło kompletnie inne od oczekiwanego. Powiem tyle, wcale nie tęskniłam za pierwszym pomysłem i zjadłam wielkie kawałki tego ciasta, rozkoszując się połączeniem ciemnej czekolady i truskawek. A co ciekawe, tarta smakuje najlepiej po dwóch-trzech dniach od zrobienia!

Tarta bez pieczenia z musem czekoladowym i kokosowym
28 cm forma do tarty

składniki na spód:
- 400 g ciasteczek digestive
- 150 g roztopionego masła

Ciasta rozkruszyć w blenderze na piasek, dodać masło i zblendować do połączenia. Następnie wypełnić dno i boki tarty, przyciskając dosyć mocno. Wstawić do lodówki na 20-30 minut

składniki na mus czekoladowy
- 500 ml śmietany kremówki
- 200 g gorzkiej czekolady

Czekoladę rozpuścić i ostudzić. Kremówkę ubić na sztywno. Następnie partiami dodawać czekoladę i mieszać szpatułką do połączenia. Na schłodzony spód wylać mus czekoladowy i wstawić do lodówki na ok godzinę do zgęstnienia. 

składniki na mus truskawkowy
- 500 g truskawek
- 250 ml wody
- opakowanie galaretki truskawkowej na 500 ml wody

Truskawki obrać i zblendować. Wodę zagotować, zdjąć z ognia i wsypać galaretkę, mieszać energicznie do rozpuszczenia. Odstawić do całkowitego ostudzenia. Dodać zblendowane truskawki i wymieszać. Całość wylać na stężały mus czekoladowy i ponownie wstawić do lodówki najlepiej na całą noc.
Smacznego!

No bake chocolate and strawberry mousse tart
28 cm tart form

ingredients for crust:
- 400 g digestive cookies
- 150 g melted butter

Blend cookies, then add butter and mix to combine. Fill button and sides of the tart form, firm tightly. Take to the fridge form 20-30 minutes.

ingredients for chocolate mousse:- 500 ml heavy cream
- 200 g dark chocolate

Melt chocolate ans set aside until cool. Beat cream until stiff peaks and gradually add cooled chocolate, stirring with spatula until combined. Pour mousse onto crust and take to the fridge for around 1 hour until set.

ingredients for strawberry mousse
- 500 g strawberries
- 250 ml water
- 1 strawberry jelly powder bag for 500 ml water.

Peel strawberries and blend until smooth. Bring water to a boil, take out from the stove and add jelly powder, stir until combined. Set until cold. Add strawberries and stir again. Pour mousse onto chocolate mousse and take to the fridge again for at least one night.
Enjoy!







4 komentarze:

  1. No to chyba już mam pomysł na jutrzejszy deser. Jest wspaniały, dzięki! :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Tarta jest O B Ł Ę D N A ❤️ Jak widać przypadki rodzą często coś wspaniałego. Przeprzepyszna!

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...