poniedziałek, 6 maja 2019

Jednogarnkowy kremowy ryż z kurczakiem i groszkiem cukrowym

Creamy one pot rice with chicken and sugar peas, for English scroll down


Tego posta musiałam napisać dwa razy. Kiedy skończyłam go po raz pierwszy, niestety nie zapisał się poprawnie i wszystko sobie skasowałam. Niestety, tak też bywa. Pomyślałam sobie "ech, trudno, nie danie jest mi chyba opublikować ten przepis", ale stwierdziłam, że jest on tak dobry, że musi się tu znaleźć. Z groszkiem cukrowym wszystko w zasadzie jest pyszne, więc nie martwiłam się o to danie. Ja użyłam długiej odmiany, dostałam ją od koleżanki, której mama uprawia go w swoim ogródku. Jeśli tylko lubicie takie jendogarnkowe pyszności to zapraszam, bo jest warto;)

ps. Pierwsze dni w nowej pracy za mną! Kuchnia, w której pracujemy jest OGROMNA i nowiuteńka! Miejsce samo w sobie jest wielkie i ma jeszcze większy potencjał. Za chwilę ruszamy już oficjalnie, dlatego, jeśli będziesz w Oslo to wpadaj, jedzenie pyszne :) Dostałam zielone światło, aby dbać o desery, to będzie przede wszystkim moja działka;) Jestem podekscytowana i bardzo się cieszę, że podjęłam się tej pracy. Będzie trochę ciężko, ale na pewno pracowicie. No i ogrom wiedzy do przetworzenia dla mnie!

Jednogarnkowy kremowy ryż z kurczakiem i groszkiem cukrowym
4-5 porcji

składniki:
- 500 g piersi z kurczaka
- 500 g pieczarek
- 200 g groszku cukrowego
- 250 g ryżu długoziarnistego
- 100 g startego parmezanu
- 1 cebula
- 2 ząbki czosnku
- 1 łyżka masła
- 500 ml bulionu
- 125 ml śmietanki kremówki
- 1/2 łyżeczki suszonego oregano
- 1/2 łyżeczki suszonej bazylii
- 1/4 łyżeczki suszonego tymianku
- 1/4 łyżeczki suszonego rozmarynu
- sól, pieprz do smaku

Kurczaka pokroić w kostkę, przyprawić solą i pieprzem i podsmażyć na oliwie w sporym garnku (środek ma być nadal surowy), odstawić na talerz.
Cebulę i czosnek pokroić w kostkę, pieczarki w plasterki. W tym samym garnku roztopić masło i zeszklić cebulę, dodać czosnek i smażyć jeszcze przez chwilę. Dodać pieczarki  i smażyć aż cała woda wyparuje. Dodać groszek i smażyć minutę. Wlać bulion, dodać ryż oraz zioła i zagotować. Dodać kurczaka i gotować przez 10 minut pod przykryciem. Kremówkę połączyć z parmezanem i dodać do ryżu. przyprawić solą i pieprzem i gotować jeszcze chwilę. Podawać natychmiast.
Smacznego!

Creamy one pot rice with chicken and sugar peas
4-5 portions

ingredients:
- 500 g chicken breast
- 500 g mushrooms
- 200 g sugar peas
- 250 g long grain rice
- 1 onion
- 2 garlic cloves
- 100 g grated Parmesan
- 1 tablespoon butter
- 500 ml stock
- 125 ml heavy cream
- 1/2 teaspoon dried oregano
- 1/2 teaspoon dried basil
- 1/4 teaspoon dried thyme
- 1/4 teaspoon dried rosemary
- salt, pepper to taste

Cut chicken into cubes, season with salt and pepper and fry with 1-2 tablespoon olive oil in a big pan until just change colour (inside has to be raw), set aside.
Onion and garlic cut into small cubes, mushrooms it slices. In the same pan melt butter and add onion, fry until glossy. Add garlic and fry for a minute. Add mushrooms and fry until water has evaporated. Add peas and cook for 1 minute. Pour stock, add rice and all herbs, bring to boil. Add chicken and cook 10 minutes covered. Combine heavy cream with Parmesan and add to the rice, season with salt an pepper and cook for a minute. Serve immediately.
Enjoy!





4 komentarze:

  1. Wygląda bardzo smakowicie:-) W Oslo w restauracji będziesz pracować? Chętnie odwiedzę, ale nie wiem dokładnie kiedy będę, bo koleżanka ciągle remont kończy i przekładamy wizytę:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, w centrum Oslo. Kiedy już będziesz wiedzieć, koniecznie napisz do mnie e-mail po więcej informacji;)

      Usuń
  2. Mniam, muszę nabyć groszek, o który teraz nie tak łatwo.
    Fantastyczna praca 🙂 Gratulować!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam 😁 Wyszło pysznie! 😍

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...