wtorek, 14 stycznia 2020

Zupa z pak choi i grzybami shitake

Pak choi soup with shitake mushrooms, for English scroll down


Po małej przerwie związanej głównie z wyjazdem do Polski i ogarnięciem się po Nowym Roku, wracam do Was! Potrzebowałam tej przerwy mówiąc szczerze. Ostatnio mój organizm trochę się buntuje i nie za dobrze się czuję, ale walczę z tym. Przerwa w Polsce pomogła mi nacieszyć się rodziną i przyjaciółmi, ale również złapałam jakieś nieprzyjemne przeziębienie, które ciągnie się za mną od Wigilii.
Przez ostatni miesiąc nie gotowałam za dużo, musiałam sobie wszystko na nowo poukładać po powrocie do pracy, ale myślę, że złapałam już rytm i przepisy będą pojawiać się częściej;)
Na pierwszy ogień świetna, oczyszczająca i bardzo prosta zupa z pak choi! Muszę przyznać, że to warzywo zaskoczyło mnie swoim smakiem na duży plus. Sama zupa jest rozgrzewająca i idealna po zimowych szaleństwach.

Zupa z pak choi i grzybami shitake
6 porcji

składniki:
- 1.5 litra bulionu
- 1 duża cebula
- 4 ząbki czosnku
- 2 cm kawałek imbiru
- 2 łyżki sosu sojowego (tamari dla GF)
- 200 g grzybów shitake
- 500 g mini pak choi
- 2 marchewki
- 2 gwiazdki anyżu
- pieprz do smaku
- makaron ryżowa do podania

Cebulę, czosnek oraz imbir pokroić w kostkę, marchewkę w plasterki, a shitake na pół.. Białą część pak choi oddzielić od liści, odstawić.
Na 1-2 łyżkach oleju kokosowego zeszklić cebulę, dodać czosnek oraz imbir i smażyć chwilę, dodać marchewkę, chwilę smażyć, następnie grzyby i smażyć przez kolejne parę minut. Wlać gorący bulion, dodać sos sojowy lub tamari oraz anyż, gotować ok 15 minut pod przykryciem. Dodać białe części pak choi i gotować 3 minuty. Wyłączyć ogień i dodać liście. Przyprawić dużą szczyptą pieprzu i podawać z makaronem ryżowym.
Smacznego!

Pak choi soup with shitake mushrooms
6 portions

ingredients:
- 1.5 liters broth
- 1 big onion
- 4 garlic cloves
- 2 cm piece of ginger
- 2 tablespoons soy sauce (tamari if GF)
- 200 g shitake mushrooms
- 500 g mini pak choi
- 2 carrots
- 2 anise stars
- pepper to taste
- rice pasta to serve

Dice onion, garlic and ginger, slice carrot and cut shitake in half. Divide white part pak choi from green leaves.
Heat 1-2 tablespoons coconut oil in a big pan and fry onion until glossy, add ginger and garlic and fry for a minute. Add carrots, fry 2-3 minutes then add shitake and fry another couple of minutes. Pour hot broth, add soy sauce, anise star and cook covered for 15 minutes. Add white part of pak choi and cook for 3 minutes. Turn off the stove and add leaves. Season with pepper and serve with rice pasta.
Enjoy!






3 komentarze:

  1. Mam swoje ulubione danie z pak choy,ale w zupie jeszcze nie próbowałam. Z chęcią przygotuję to danie, niech tylko kapusta będzie w końcu dostępna.
    Życzę szybkiego powrotu do zdrowia 🙂

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię eksperymentować w kuchni, więc na pewno spróbuję tego przepisu!

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...