wtorek, 17 sierpnia 2021

Sałatka z pieczonych ziemniaków z ziołami i migdałami

 Roasted potato salad with herbs and almonds, for English scroll down


Spotkało mnie ostatnio coś, co zmroziło mi krew w żyłach. Po opublikowaniu postu z naleśnikami gryczanymi, mój blog został usunięty z sieci. Taką dostałam wiadomość na mojego e-maila. Roztrzęsiona, nie ogarnęłam w ogóle co się stało i jak to jest możliwe, że blog z przepisami może zostać usunięty z powodu naruszenia regulaminu. Od razu weszłam na główną stronę roboczą mojego bloga i okazało się, że został on zablokowany i mogę się od tego odwołać celem ponownego sprawdzenia lub za parę dni mój blog zostanie całkowicie usunięty. Muszę przyznać, że wpadłam w tym momencie w panikę. Oczywiście poprosiłam o ponowne rozpatrzenie, starałam się szukać wyjścia na forum, ale ciągle nie mogłam zrozumieć, dlaczego mój blog został zablokowany. Nie naruszyłam żadnych reguł dotyczących postowania treści, nie mam spamu, w zasadzie nic nie reklamuje (mój blog od dawien dawna nie jest platformą, na której zarabiam. Jest to po prostu moje hobby), nie robię nic co jest niezgodne z prawem. Musiałam tego dnia iść do pracy, więc nie mogłam ciągle monitorować sytuacji. W głowie imałam totalny mętlik, bo mimo że ten blog jest hobbistyczny. mam na nim tyle przepisów. Ogrom mojej pracy pójdzie na marne za sprawą czegoś, czego nie jestem w stanie pojąć. 
Pomyślałam wtedy, że może ma to coś wspólnego z wieloma spamowskimi komentarzami, które dostaje z Rosji. Oczywiście notorycznie je usuwam i staram się, żeby nie zaśmiecały mi bloga, ale może to one spowodowały, że system bloggera stwierdził, że jest to zbyt duży spam i zablokował mi bloga? Nie miałam pojęcia.
Na całe szczęście nie musiałam czekać zbyt długo, bo parę godzin po mojej prośbie dostałam kolejnego e-maila, że mój blog został odblokowany i wszystko jest, jak dawniej. Kamień spadł mi z serca, bo już załatwiałam jakąś pomoc informatyczną (ja się totalnie nie znam na cyberprzestrzenie, ale tak totalnie totalnie :D). Pierwsze, co zrobiłam to postanowiłam włączyć funkcję moderacji komentarzy, aby najpierw mieć możliwość ich zatwierdzenia. W ten sposób pozbędę się tego rosyjskiego spamu. 
Mam ogromną nadzieję, że to była jednorazowa akcja, bo drugiej takiej nerwowo chyba nie wytrzymam:)

A ziemniaczki z przepisu są po prostu cudowne, chyba najlepsze pieczone ziemniaki, jakie kiedykolwiek jadłam, koniecznie sprawdźcie przepis i zróbcie. Ja zjadłam je saute, bez żadnych innych dodatków, takie były pyszne!

Sałatka z pieczonych ziemniaków z ziołami i migdałami
4 porcje

składniki:
- 1 kg młodych podłużnych ziemniaków
- 60 g masła
- duża garść świeżego tymianku i pietruszki, drobno posiekanych
- 3 ząbki czosnku drobno posiekanego
- sól, pieprz i oliwa do smaku
- garść posiekanych migdałów

Piekarnik nastawić na 200 C- grzanie góra-dół.
Ziemniaki pokroić w łódki, skropić oliwą i przyprawić solą i pieprzem. Przełożyć na blachę do pieczenia wyłożoną papierem do pieczenia i wstawić do nagrzanego piekarnika, piec ok 20-25 minut aż będą miękkie. 
Masło roztopić w garnuszku, dodać czosnek i chwilę smażyć, odstawić z ognia. Dodać zioła i całość wymieszać. 
Kiedy ziemniaki będą już miękkie, dodać do nich masło z ziołami, wymieszać i ponownie zapiec ok 5 minut. Wyjąć z piekarnika i ostudzić. Następnie posypać ziemniakami i podawać.
Smacznego!

Roasted potato salad with herbs and almonds
4 portions

ingredients:
- 1 kg baby long potatoes
- 60 g butter
- big handful fresh parsley and thyme, chopped
- 3 garlic cloves, finely chopped
- salt, pepper and olive oil to taste
- chopped almond

Preheat oven to 200 C.
Cut potatoes in wedges. Season with salt and pepper, sprinkle with olive oil and stir to combine. Toss onto a baking sheet lined with parchment paper. Take to the preheated oven and bake 20-25 minutes until potatoes are tender.
Meanwhile melt butter in a sauce pan, add garlic and fry for 1-2 minutes. Take out from the stove and add herbs, stir to combine. 
When potatoes are tender, pour herb butter on top of the potatoes and stir everything, take back to the oven and bake 5 minutes more. Take out from the oven and let cool a bit. Sprinkle with chopped almonds and serve.
Enjoy!




1 komentarz:

  1. Angie, codziennie wchodzę na Twojego bloga i też tego feralnego dnia byłam zaniepokojona. Co za ulga, że wszystko szybko wróciło do normy 😄 Nie wyobrażam sobie nie mieć dostępu do tak wspaniałego miejsca 🥰

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...