wtorek, 7 lutego 2023

Gofry z zsiadłym mlekiem

 Sour milk waffles, for English scroll down


Mam ostatnio fazę na gofry. Zresztą to praktycznie jedyne śniadanie na słodko, które mogę zjeść razem z J., on z reguły nie przepada za owsiankami, placuszkami, ryżem na mleku.... No, może jeszcze tylko naleśnikami skusiłabym go na śniadanie. 
Robienie gofrów jest dziecinnie proste i wymaga od nas naprawdę minimalnej pracy. Ważne jednak, aby mieć taką gofrownicę, która ma wystarczająco dużo mocy, aby upiec nasze gofry wystarczająco dobrze. Życie mojej gofrownicy dobiega końca, więc rozglądam się już za nową, choć daje jeszcze szansę starej, aby naprawdę wysłużyła się do końca ;)
Zsiadłe mleko zawsze będzie mi się kojarzyć z dzieciństwem i młodymi ziemniaczkami posypanymi koperkiem. Zjadałam je popijając albo zsiadłe mleko albo kefir. Do dziś, kiedy czuję zapach zsiadłego mleka, mam przed oczami ciepły letni dzień w ogródku i babcię, która pilnowała, abym wszystko zjadła. 
Tym razem postanowiłam wykorzystać zsiadłe mleko do produkcji gofrów. W Norwegii i kefir i zsiadłe mleko jest bardzo popularne i można je kupić w każdym sklepie. Gorzej z maślanką, która w ogóle nie jest do kupienia, ale z łatwością można ją zrobić samemu. 
Gofry wyszły chrupiące ale miękkie w środku o przepięknym kolorze, bardzo mi smakowały! Z dodatkiem owoców i miodu będą wyborne :)

Gofry z zsiadłym mlekiem
ok 12 sztuk kwadratowych gofrów

składniki:
- 190 g mąki pszennej
- 60 g maki kukurydzianej
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 2 łyżki cukru
- 2 jajka
- 120 g roztopionego masła
- 500 g zsiadłego mleka
- szczypta soli

Suche składniki przesiać i połączyć. W osobnej misce połączyć jajka oraz maślankę. Do suchych wlać mokre i wymieszać do połączenia, następnie wlać masło i ponownie wymieszać do połączenia. Ciasto odstawić na chwilę, następnie smażyć w rozgrzanej gofrownicy parę minut na złoty kolor. 

Sour milk waffles
around 12 square waffles

ingredients:
- 190 g all purpose flour
- 60 g corn flour
- 2 teaspoon baking powder
- 1 teaspoon baking soda
- 2 tablespoons sugar
- 2 eggs
- 120 g melted butter
- 500 g sour milk
- pinch of salt

Sift dry ingredients in a bowl. Combine sour milk and eggs in another bowl, next pour into the wet ingredients and mix until combined. Add butter and stir again until combined, set aside for 5 minutes.
Next, fry waffles in a preheated waffle maker for fet minutes until golden.
Enjoy!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...