wtorek, 14 marca 2023

Jajka po turecku

 Turkish eggs, for English scroll down


Jajka po turecku to jedno z moich ulubionych śniadań na słono. Połączenie płynnego żółtka z jogurtem, masłem chili i do tego świeże chrupiące pieczywo to dla mnie kwintesencja pysznego śniadania. Dodatkowo nie wymagają zbyt wiele czasu rano, więc są idealne dla osób, dla których czas ma znaczenie. 
Przepis ten miał zapowiadać nadejście wiosny na blogu, ale za oknem u mnie aktualnie -5 i metr śniegu :) Wiosna  tym roku się nie spieszy, ale ja nie narzekam, lubię zimę :) 

Jajka po turecku
2 porcje

składniki na masło chili:
- 50 g masła
- 1 ząbek czosnku, posiekany na drobno
- 1/2 łyżeczki papryki słodkiej
- 1 łyżeczka płatków chili

Masło roztopić i dodać czosnek, chwilę smażyć. Dodać paprykę i chili, smażyć kolejną chwilę, następnie odstawić z ognia. 

składniki na jajka:
- 500 g gęstego jogurtu tureckiego lub greckiego
- sok z 1/2 cytryny
- sól, pieprz
- garść posiekanej mięty

- 4 jajka
- 2 grube kromki chleba
- posiekana dymka + kiełki do dekoracji

Jogurt wymieszać z sokiem z cytryny oraz miętą. Przyprawić solą i pieprzem i przełoży na dwa talerze.
Wodę w dużym i płaskim garnku zagotować z odrobiną octu. Jajka rozbić do kokilek. Kiedy woda zacznie wrzeć, zmniejszyć temperaturę i delikatnie wlać jajko do garnka zaraz nad poziomem wody. Jajka gotować ok 2-3 minuty, następnie wyłowić i położyć na jogurcie. Całość polać masłem chili, przyprawić solą i pieprzem oraz dodać dymkę i kiełki. Podawać z chlebem.
Smacznego!

Turkish eggs
2 portions

ingredients for chili butter:
- 50 g butter
- 1 garlic clove, chopped
- 1/2 teaspoon sweet paprika
- 1 teaspoon chili flakes

Melt butter and add garlic, fry for 30 seconds. Add paprika and chili and fry for another 30 seconds, then take out from the stove.

ingredients for eggs:
- 500 g Turkish or Greek yoghurt
- juice of 1/2 lemon
- handful of mint, chopped
- salt, pepper to taste

- 4 eggs
- 2 thick bread slices
- chopped spring onion and sprouts for decoration

Mix yoghurt with lemon juice, mint, salt and pepper, then transfer on two plates. 
Bring water to boil in a big and flat pot with 1 tablespoon of vinegar. Crack eggs into ramekins. When water is boiling, reduce the temperature and carefully pour eggs in just over the water level. Cook 2-3 minutes, then transfer eggs with slotted spoon on the yoghurt. Pour everything with chili butter, season with salt and pepper and decorate with spring onion and sprouts.
Enjoy!










3 komentarze:

  1. Wygląda super apetycznie i ten talerz....taki wiosenny.....a jajka można wbić wszystkie naraz czy po kolei?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wbiłam wszystkie jednocześnie bo mam dosyć spory i płaski garnek. Wymaga to odrobiny skupienia, bo trzeba pilnować, żeby żadne z jajek nie gotowało się za długo :) Ja gotowałam najwięcej 8 jednocześnie i wszystko było okay :) Dużo zależy od garnka.

      Usuń
  2. Jakie to boskie ❤️ Jajka w tym wydaniu to czyste mistrzostwo. Połączenie tych smaków wprawiło moje podniebienie w zachwyt 😄

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...