poniedziałek, 26 czerwca 2017

Sałatka z kuskusu perłowego z zielonymi smażonymi pomidorami, groszkiem cukrowym i borówkami

Sałatka z kuskusu perłowego z zielonymi smażonymi pomidorami, groszkiem cukrowym i borówkami

Pearl couscous salad with reen fried tomatoes, sugar peas and blueberries, for English scroll down


Ostatnio nie mam czasu w zasadzie na nic. Ciągle biegam z pracy i do pracy, a pomiędzy śpię, gotuję i na ostatnią chwilę korzystam z norweskiej natury. Nic jednak straconego, ponieważ wracam do Was z fantastycznym przepisem na wiosennno-letnią sałatkę, którą od razu pokochałam. Zestawiłam w niej przepyszne smażone zielone pomidory, które notabene jadłam po raz pierwszy, wspaniały kuskus perłowy, groszek cukrowy i... borówki! Całość zgrała się wyśmienicie i nie mogłam przestać jej jeść;)

Sałatka z kuskusu perłowego z zielonymi smażonymi pomidorami, groszkiem cukrowym i borówkami
2-4 porcji

składniki:
- 200 g kuskusu perłowego
- 150 g groszku cukrowego
- 3 zielone pomidory
- 125 g borówek amerykańskich
- 2-3 garście sałaty dębolistnej
- 1/2 szklanki mąki kukurydzianej
- 2 jajka
- sól, pieprz
- 1/2 łyżeczki bazylii suszonej
- oliwa z oliwek

Kuskus ugotować al dente według receptury na opakowaniu- ja swój kuskus gotowałam w osolonej wodzie (ok 3 szklanki) 15 minut, następnie odcedziłam zimną wodą. 
Pomidory pokroić w grube plastry, posypać solą i pieprzem i zostawić na 15 minut, jajka rozkłócić w miseczce, przyprawiając je solą i pieprzem.
Pomidory obtaczać w jajku, następnie w mące kukurydzianej, odstawić.
Z groszku cukrowego odkroić same końce. Na dwóch patelniach rozgrzać po 2-3 łyżki oliwy, do jednej patelni wrzucić groszek i smażyć ok 5-7 minut, przyprawiając solą, pieprzem i bazylią aby zmiękł, ale nadal pozostał chrupiący. W drugiej patelni smażyć pomidory z obydwu stron na rumiany kolor.
Do miski dodać sałatkę, borówki, ugotowany kuskus i groszek cukrowy, wszystko wymieszać. Na górę ułożyć pomidory i podawać.
Smacznego!

Pearl couscous salad with fried green tomatoed, sugar peas and blueberries
2-4 portions

ingredients:- 200 g pearl couscous
- 150 g sugar peas
- 3 green tomatoes
- 125 g blueberries
- 2-3 handful fresh salad
- 1/2 cup corn flour
- 2 eggs
- salt, pepper
- 1/2 teaspoon dried basil
- olive oil

Cook couscous al dente following the instructions on the package. Set aside
Cut tomatoes into thick slices, season with salt and pepper and set aside for 15 minutes. Lightly beat eggs and season with salt and pepper. 
Cover tomatoes with eggs and then with corn flour, set aside. Trim sugar peas.
Heat two frying pan with 2-3 teaspoons olive oil over medium heat. Add sugar peas into one frying pan and fry 5-7 minutes until tender but still crispy. Season with salt, pepper and dried basil.
Add tomatoes into secod frying pan and fry until golden on both sides.
In a bowl combine salad, couscous, sugar peas and buleberries. Top with fried tomatoes and serve.
Enjoy!




 

3 komentarze:

  1. Zielone smażone pomidory...tak,jadłam na słodko w formie "marmolady"-pychotka. Twoje danie apetyczne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Intrygujące zestawienie :) Kuskus perłowy to dla mnie kolejna nowość ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dopiero dziś przygotowałam. Żaluję, że tyle zwlekałam. Ta sałatka to P E T A R D A ❤️ Podniebienie rozpieszczone 😉

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...