piątek, 20 października 2017

Soczewica z jarmużem w sosie musztardowo-miodowym z pieczonymi warzywami

Soczewica z jarmużem w sosie musztardowo-miodowym z pieczonymi warzywami

Lentil and kale salad with baked vegetables and mustard honey sauce, for English scroll down


Ostatnio zapomniałam o soczewicy. Leżała w szafce chyba za długo i stwierdziłam, że już muszę coś z nią zrobić, bo nie chcę jej przecież wyrzucić. W kopalni inspiracji zwanej Pinterestem znalazłam ciekawe zdjęcie z soczewicą i jarmużem, stwierdziłam, że może być ciekawie. Przepis bardzo różnił się od tego, co ja wymyśliłam, ale zostałam zainspirowana sosem, który wiedziałam, że muszę zrobić.
Jest to typowo jesienne danie, bo tak właśnie kojarzą mi się pieczone warzywa. Uwielbiam je robić, kiedy na dworze jest zimno, bo wiem, że czeka na mnie talerz pełen gorących dobroci. Sama soczewica smakuje wyśmienicie, sos nadaje daniu wyrazistości. Koniecznie do wypróbowania!

Soczewica z jarmużem w sosie musztardowo-miodowym z pieczonymi warzywami
4 porcje

składniki na sos:
- 1 łyżka musztardy miodowej (u mnie bez glutenu)
- 1 łyżka miodu płynnego
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- sok z 1/4 cytryny
- 1/4 łyżeczki sol i pieprzu

Składniki sosu wymieszać.

składniki na warzywa:- 400 g młodych marchewek
- 400 g małych ziemniaków
- 1 duża czerwona cebula
- 1 mała główka kalafiora
- 1 cukinia
- 2 łyżki oliwy
- spora szczypta soli i pieprzu

Piekarnik nastawić na 200 C.- grzanie góra-dół.
Kalafior podzielić na małe różyczki, ziemniaki przekroić na pół, marchewkę i cukinie pokroić w półksiężyce. Cebulę pokroić w ćwiartki i rozdzielić. Warzywa przełożyć na blachę dopieczenia wyłożoną papierem do pieczenia, polać oliwą i przyprawić solą oraz pieprzem. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok 20-30 minut aż wszystkie warzywa będą miękkie.

pozostałe składniki:
- 200 g zielonej soczewicy
- 200 g jarmużu
- sól do smaku
- garść migdałów w płatkach albo słupkach

Zalać soczewicę wodą, tak aby zakryła wszystkie ziarenka- ok 2 szklanek. Odstawić na godzinę, następnie przyprawić solą i gotować ok. 20 minut do miękkości.Jarmuż pokroić cienko.  Połączyć z jarmużem i sosem. Podawać z warzywami i migdałami.
Smacznego!

Lentil and kale salad with baked vegetables and mustard honey sauce
4 portions 

ingredients for sauce:
- 1 tablespoon honey mustard
- 1 tablespoon honey
- 2 tablespoons olive oil
- juice of 1/4 lemon
- 1/4 teaspoon salt and pepper

Combine all ingredients in a bowl, set aside.

ingredients for veggies:
- 400 g carrots
- 400 g small potatoes
- 1 big red onion
- 1 small head cauliflower
- 1 zucchini
- 2 tablespoons olive oil
- salt, pepper to taste

Preheat oven to 200 C.
Cut carrots and zucchini in half mooned thick stripes, onion in quarters and divide all layers, potatoes in half and cauliflower in small florets. Toss onto baking sheet lined with parchment paper. Pour olive oil and season with generous amount of salt and pepper. Take to the preheated oven and bake approx. 20-30 minutes until veggies has been tender.

remaining ingredients:- 200 g green lentil
- 200 g kale
- salt, pepper
- toasted almonds

Cover lentil with water ( approx. 2 cups) and set aside for 1 hour, then season with pinch of salt and bring to boil. Cook approx 20 minutes until tender. Cut kale into thin stripes.
Combine lentil, kale and dressing, serve with vegetables and almonds.
Enjoy!







1 komentarz:

  1. No mix smaków dla ludzi z fantazją,której Tobie nie brakuje-fajna inspiracja:)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...