niedziela, 20 maja 2018

Pieczone warzywa po ormiańsku

Armenian roasted vegetables, for English scroll down


To przepis z książki Mamushka. który od razu chciałam wypróbować. Uwielbiam pieczone warzywa, a te wydawały mi się być bardzo smaczne. Zaciekawiła mnie również czerwona kapusta w składzie, więc zaopatrzyłam się we wszystkie składniki i zrobiłam. Przepis jest bardzo prosty, ale pieczone warzywa zawsze będą efektowne do większości obiadów. Spróbujcie również i takiej wersji, nie będziecie zawiedzeni.

Pieczone warzywa po ormiańsku
4 porcje

składniki:
- 300 g czerwonej kapusty, pokrojonej w plastry
- 2 marchewki pokrojone w grube plastry
- 1 cukinia pokrojona w grube plastry
- 1 cebula pokrojona w ósemki
- 1 małą główka kalafiora pokrojonego na różyczki
- 1 czerwona papryka pokrojona w paski
- 2 pomidory malinowe pokrojone w plastry
- 3 łyżki oliwy z oliwek
- 1 łyżka posiekanego koperku
- sól, pieprz do smaku

Piekarnik nastawić na 200 C- grzanie góra-dół.
Wszystkie warzywa oprócz pomidorów wrzucić na blaszkę do pieczenia wyłożoną papierem do pieczenia. Polać olejem, przyprawić sporą szczyptą soli oraz pieprzu i wymieszać. Całość wstawić do piekarnika i piec 30 minut. Następnie ułożyć pomidory i smażyć jeszcze 15 minut.
Po wyciągnięciu z piekarnika posypać koperkiem i podawać.
Smacznego!

Armenian roasted vegetables
4 portions

ingredients:
- 300 g red cabbage, cut in slices
- 2 carrots cut in thick slices
- 1 zucchini cut in thick slices
- 1 onion cut in eights
- 1 small head cauliflower cut in florets
- 1 red bell pepper cut in stripes
- 2 raspberry tomatoes cut in slices
- 3 tablespoons olive oil
- 1 tablespoon chopped dill
- salt, pepper to taste

Preheat oven to 200 C.
Add all veggies except tomatoes onto a baking sheet lined with parchment paper. Pour olive oil, season generously with salt and pepper and stir everything. Take to the oven and bake 30 minutes. Add tomatoes and bake another 15 minutes. Remove from the oven, sprinkle with dill and serve.
Enjoy!




1 komentarz:

  1. Zainspirowałam się tym przepisem i wyszło pysznie. Pieczona kapusta jest genialna 🙂

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...