sobota, 27 czerwca 2020

Pieczony dorsz w sosie pomidorowym z fenukułem

Baked cod with tomato sauce and fennel, for English scroll down


To danie kojarzy mi się w latem, a tak już w ogóle kojarzy mi się z morzem śródziemnomorskim. Inspiracją do tego dania był przepis z internetu, który znalazłam jakiś czas temu. Łączył ze sobą rybę i sos pomidorowy. Postanowiłam zmienić rybę i dodać do sosu dodatki, które bardziej kojarzą nam się z wakacjami gdzieś nad ciepłym morzem. Wyszło naprawdę smaczne danie, które podałam z makaronem. Nie wiem czy jecie rybę z makaronem (mnie się zwykle do ryby kojarzą ziemniaczki albo ryż) ale jest to świetne połączenie! Całość jest świeża i sycąca, koniecznie do zrobienia w domu:)

Pieczony dorsz w sosie pomidorowym z fenkułem
4 porcje

składniki:
- 4 filety z dorsza (150 g każdy)
- 2 puszki krojonych pomidorów
- 125 ml białego wina
- 3 dojrzałe pomidory
- 1 fenkuł
- 1 cebula
- 80 g oliwek bez pestek
- 2 ząbki czosnku
- 1 łyżeczka ziół prowansalskich
- 1 łyżeczka suszonego oregano
- 1/2 łyżeczki suszonego tymianku
- 1/4 łyżeczki płatków chili
- 1 łyżeczka cukru
- sól, pieprz do smaku
- garść bazylii do dekoracji

Filety obtoczyć w oliwie, przyprawić solą, pieprzem oraz ziołami prowansalskimi.
Piekarnik nastawić na 200 C- grzanie góra-dół.
Cebulę oraz czosnek pokroić w kosteczkę, fenkuł w paski a oliwki w plasterki.
Pomidory zalać wrzątkiem, następnie obrać ze skórki i pokroić w kostkę.
Na 2-3 łyżkach oliwy zeszklić cebulę, dodać czosnek i chwilę smażyć. Dodać fenkuł i smażyć aż zmięknie. Następnie wlać wino i gotować chwilę. Dodać pomidory w puszce, pomidory, oliwki, oregano, tymianek, cukier oraz płatki chili Zagotować, następnie gotować na wolnym ogniu ok 15 minut aż sos zgęstnieje, doprawić solą i pieprzem.
W międzyczasie, kiedy piekarnik będzie nagrzany, wstawić do niego rybę i piec ok 15-17 minut.
Do sosu dodać rybę, posypać bazylią i podawać.
Smacznego!

Baked cod with tomato sauce and fennel
4 portions

ingredients:
- 4 cod fillets (150 g each)
- 2 cans crushed tomatoes
- 3 ripe tomatoes
- 1 fennel
- 1 onion
- 3 garlic cloves
- 125 ml white wine
- 80 g olives without seeds
- 1 teaspoon Provence herbs
- 1 teaspoon dried oregano
- 1/2 teaspoon dried thyme
- 1/4 teaspoon chili flakes
- 1 teaspoon sugar
- salt, pepper to taste
- handful fresh basil to decorate

Coat cod in olive oil, then season with salt, pepper and Provence herbs. Heat oven to 200 C.
Cut onion and garlic into small cubes, fennel into stripes and olives into slices.
Put tomatoes to the hot water and peel the skin, next dice.
Heat 2-3 tablespoons olive oil on a pan, add onion and fry until glossy. Add garlic and fry for a minute. Add fennel and fry until tender. Next pour the wine and cook for a minute until evaporated. Add tomatoes, crushed tomatoes, olives, thyme, oregano, sugar and chili flakes. Bring everything to boil and then cook over low heat for 15 minutes until thickened. Season with salt and pepper in the end.
Meanwhile, when oven is hot put cod into it and bake 15-17 minutes until tender. Take out form the oven and put into the sauce. Add basil and serve.
enjoy!






4 komentarze:

  1. Miałam wczoraj na obiad również rybę z sosem pomidorowym, idealnie pasuje do niej drobna kasza kuskus 🙂

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ostatnio robiłam dorsza w porach :) Muszę sprawdzić ten przepis, bo wygląd naprawdę świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam! Bosko wygląda ten dorsz :) Często jem ryby, ale takiego dania jeszcze nie jadłam. Spróbuję na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznam się, że musiałam spytać wujka Google, bo nie wiedziałam czym jest fenkuł :) Okazuje się, że widziałam go wiele razy :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...