sobota, 6 czerwca 2020

Polędwiczka wieprzowa pieczona z bazyliowym pesto i prosciutto

Baked pork tenderloin with basil pesto and prosciutto, for English scroll down


Zawijane polędwiczki to mój ukochany sposób na to mięso. Bardzo często z niego korzystam, uważam, że mięso jest wtedy najsmaczniejsze. Na blogu znajdziecie już całkiem sporo przepisów na polędwiczkę, szczególnie na jej wersję zawijaną. Tym razem użyłam pesto, które zrobiłam niedawno oraz prosciutto. Wyszło wspaniale, mięso jest delikatne i chrupiące, a dodatek tłuszczyku z prosciutto i oliwy z pesto sprawił, że jest bardzo soczyste. Nie jest to skomplikowane danie, więc spokojnie każdy sobie z nim poradzi. Polecam szczególnie dla zabieganych!:)

Polędwiczka wieprzowa pieczona z bazyliowym pesto i prosciutto
4 porcje

składniki:
- 2 polędwiczki (u mnie waga każdej ok 320 g)
- parę łyżek pesto bazyliowego- przepis tutaj
- 100 g prosciutto w plastrach
- sól, pieprz
- oliwa z oliwek

Piekarnik nastawić na 200 C- grzanie góra-dół.
Polędwiczki otworzyć, aby powstał jeden cienki kawałek mięsa. Wnętrze posmarować pesto, następnie wyłożyć prosciutto i zwinąć w rolkę. Owinąć sznurkiem, aby się nie rozpadła, posmarować oliwą wierzch i przyprawić solą oraz pieprzem. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 20-25 minut w zależności od wagi (ja piekłam moje 22 minuty). Wyjąć z piekarnika i odstawić na 5 minut, aby mięso odpoczęło, następnie pokroić w plastry.
Smacznego!

Baked pork tenderloin with prosciutto and basil pesto
4 portions

ingredients:
- 2 pork tenderloin (mine were 320 g each)
- few tablespoons basil pesto- recipe here
- 100 g prosciutto, sliced
- salt, pepper to taste
- olive oil

Preheat oven to 200 C.
Butterfly tenderloin and spread pesto over the surface. Cover with prosciutto and roll. Use kitchen twine to tie meat. Spread olive oil over the meat and season with salt and pepper. Take to the preheated oven and bake 20-25 minutes depends on weight (I baked 22 minutes). Take out from the oven and let sit 5 minutes then slice.
Enjoy!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...