poniedziałek, 16 października 2023

Dyniowe penne alla vodka

 Pumpkin penne alla vodka, for English scroll down


Przyznam, że na początku byłam odrobinę sceptycznie nastawiona do pomysłu wlewania wódki do potraw. Wiem, że alkohol uzywany jest bardzo często w potrawach, chociażby wino albo whiskey, ale wódka wydawała mi się odrobinę za mocna? Przejżałam mnóstwo przepisów na klasyczne pene alla vodka, które robi się z sosu pomidorowego i może na klasykę też przyjdzie czas, ale mamy jesień i dla mnie sezon dyniowy kwitnie. Postanowiłam więc zaryzykować i zrobić swoją wersję penne alla vodka w jesiennej odsłonie. 
Sos wyszedł kremowy, jak nigdy, oblepiał makaron z każdej storny i miał zachwycający kolor. Wódka nadała daniu jedynie głębi i złożoności smaków, co było przeze mnie bardzo porządane. Wybrałam wódkę zbożową, bo taka jest dla mnie najbardziej przystępna i myślę, że pasuje tutaj idealnie. Polecam wybrać do dania wódkę delikatną, o wielostopniowej filtracji. 

ps. To piękny dzień dla Polski, w Norwegii kolejki do lokalu wyborczego byly wczoraj przeogromne. Wielka mobilizacja narodu jest jedną z piękniejszych rzeczy, jakie można obserwować w dzisiejszym świecie. Wzrusz max. 

Dyniowe penne alla vodka
4-6 porcji

skladniki:
- 500 g makaronu penne
- 600 g dyniowego puree (użyłam z dyni hokkaido)
- 100 g startego parmezanu
- 120 g czystej wódki
- 300 g śmietanki kremówki
- 1 cebula
- 4 ząbki czoasnku
- 1/4 łyżeczki cynamonu
- 1/2 łyżeczki kuminu
- sól i pieprz do smaku

Cebulę oraz czosnek pokroić w drobną kostkę. Makaron ugotować w osolonej wodzie al dente, odcedzić i odstawić.
W dużym garnku rozgrzać 2-3 łyżki oliwy, dodać cebulę i smażyć do zeszklenia, dodać czosnek i smażyć jeszcze chwilę. Bardzo powoli wlać vódkę i gotować parę minut do wyparowania alkoholu. Następnie dodać puree i przyprawy, całość wymieszać i gotować 5 minut. Po tym czasie wlać kremówkę, zagotować i gotować kolejne 10 minut do jeszcze większego zgęstnienia sosu. Następnie dodać parmezan, ugotowany al dente makaron, przyprawić solą i pieprzem i wszystko wymieszać.
Podawać opruszone parmezanem.
Smacznego!

Pumpkin penne alla vodka
4-5 portions

ingredients:
- 500 g penne pasta
- 600 g pumpkin puree (I used from hokkaido pumpkin)
- 100 g grated parmesan
- 120 g vodka
- 300 g heavy cream
- 1 onion
- 4 garlic cloves
- 1/4 teaspoon cinnamon
- 1/2 teaspoon cumin
- salt, pepper to taste

Finely dice oninon and garlic. Cook pasta al dente in salted water, then drain and set aside.
In a big pot heat 2-3 tablespoons olive oil, add onion and fry until glossy. Add garlic and fry for another minute. Gently pour vodka and cook few minutes until alcohol has evaporated. Add pumpkin and spices, cook 5 minutes. Next pour heavy cream, bring to a boil and cook 10 more minutes. Next add parmesan and pasta, season everything with salt and pepper and mix until parmesan has melted. 
Serve with sprinkles parmesan on top.
Enjoy!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...