czwartek, 5 października 2023

Makaron ryżowy w pikantnym sosie dyniowym z papryką i grzybami shitake

 Rice noodles with spicy pumpkin sauce, paprika and shitake mushrooms, for English scroll down


Tak, tak, dyniowe przpeisy czas start. Co roku zastanawiam się czy uda mi się zrobić nowe dania z dynią, bo mam ich na blogu już tyle, że z kazdym rokiem mam wrażenie, że kończą mi się pomysły. Jak na razie udaje mi się zawsze coś tak nowego wymyślić i bardzo się cieszę, bo szczerze mówiąc na nic chyba nie czekam tak, jak na sezon dyniowy, no może poza jagodami w wakacje :)
Ten makaron na pewno nie jest dla osób, które nie lubią ostrych dań. Można go zmodyfikować, aby nie był ostry, ale w zmaierzeniu ten makaron miał mieć ogień. Sos jest gęsty i oblepia kazdy kawałek makaronu, a do tego grzyby shitake, które mają w sobie mnóstwo smaku umami. Bardzo zasmakował mi ten makaron i mam nadzieję, żrobić go jeszcze w tym roku :)
ps. Kiedy zleciał ten wrzesień!?!?!?

Makaron ryżowy w pikantnym sosie dyniowym z papryką i grzybami shitake
4 porcje

składniki na sos:
- 250 puree z dyni (uzyłam odmiany Hokkaido)
- 1 łyżka pasty gochujang
- 2 łyżeczki gochungaru
- 1 łyżka oleju sezamowego
- 50 ml sosu sojowego lub tamari
- 1 łyzka octu ryżowego
- 1 łyżka cukru

Wszystkie składniki wymieszać ze sobą, odstawić.

pozostałe składniki:
- 400 g makaronu ryżowego- użyłam 10 mm
- 1 cebula
- 3 ząbki czosnku
- 500 g grzybów shitake
- 2 papryki
- dymka plus orzeszki ziemne do posypania

Makaron ugotować wedle zaleceń na opakowaniu.
Cebulę i czosnek pokroić w kostkę, grzyby w plasterki, papryki w słupki.
W woku rozgrzać 2-3 łyzki oleju, dodać cebulę i smazyć do zeszklenia, dodać cozsnek i smażyć jeszcze chwilę. Dodać grzyby i smazyć do zrumienienia, nastepnie dorzucić paprykę i smażyć jeszcze chwilkę. Dodać makaron i sos i wymeiszać. Jeśli sos będzie zbyt gęsty, dodać trochę wody. Całość wymieszać, przełozyć na talerze i podawać z dymką oraz orzeszkami.
Smacznego!

Rice noodles with spicy pumpkin sauce, bell pepper and shitake mushrooms
4 portions

ingredients:
- 250 g pumpkin puree (I used Hokkaido)
- 1 tablespoon gochujang paste
- 2 teaspoons gochungaru
- 1 tablespoon sesame oil
- 50 ml soy sauce or tamari
- 1 tablespoon rice vinegar
- 1 tablespoon sugar

In a bowl mix all ingredients until well combined, set aside

remaining ingredients:
- 400 g rice noodles- I used 10 mm
- 1 onion
- 3 garlic cloves
- 500 g shitake mushrooms
- 2 bell peppers
- spring onion and peanuts for serving

Cook rice noodles according to the package, drain and set aside.
Dice onion and garlic, slice mushrooms and julienne bell peppers.
In a wok heat 2-3 tablespoons oil, add onion and fry until glossy, add garlic and fry for 30 more seconds. Add shitake and fry until golden brown, then add bell pepper and fry for 1-2 minutes more. Next add noodles and pasta and stir everything. If sauce is too thick, add water to loosen it up. 
Next transfer on plates, sprinkle with spring onion and peanuts and serve.
Enjoy!







2 komentarze:

  1. Cudo! Zrobię na pewno, bo wygląda naprawdę pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. G e n i a l n y posiłek 🥰 Wybitny smak i umiejętnie przemycona dynia 😀

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...