czwartek, 23 listopada 2017

Chleb jaglano-gryczany z żurawiną

Chleb jaglano-gryczany z żurawiną

Millet and buckwheat sourdough bread with cranberries, for English scroll down


Temat przepisów świątecznych będzie upływał pod znakiem żurawina. Przygotowałam dla Was parę naprawdę fajnych przepisów właśnie z wykorzystaniem żurawiny, która tak mocno przecież kojarzy się z żurawiną właśnie.
Brakuje mi pieczenia chleba. Wiem, mogłam zabrać się do tego już milion razy, ale nie potrafię. Pieczenie chleba zawsze już będzie mi się kojarzyło z domem, z mamą i z Polska. Na razie nie chcę burzyć tych skojarzeń, ponieważ za bardzo za nimi tęsknie. Kiedy zacznę piec chleb w innym miejscu, chcę, żeby było o moment przełomowy. To śmieszne, jak człowiek przywiązuje się do pewnych rzeczy i nie chce ich zmieniać. Kocham piec chleb, ale jeszcze nie teraz. Niech to wspomnienie będzie zarezerwowane na razie dla domu.
Ten chleb upiekłam, będąc w Polsce, cudowny, miękki, mokry, ciężki i pachnący. Osobiście uwielbiam takie chleby.

Chleb jaglano-gryczany z żurawiną
26 cm keksówka

składniki:
- 150 g mąki jaglanej
- 150 g mąki gryczanej
- 100 g mąki pszennej chlebowej
- 400 g wody
- 150 g aktywnego zakwasu żytniego
- 100 g suszonej żurawiny
- 1 łyżka sezamu
- 1 łyżka siemienia lnianego
- 60 g pestek słonecznika+ na posypanie wierzchu
- 10 gs soli

Wszystkie składniki wymieszać w misce, po czym przenieść do keksówki wysmarowanej masłem i wysypanej otrębami. Wyrównać i posypać słonecznikiem. Owinąć folią i odstawić do ciepłego miejsca do wyrośnięcia- powinien wyrosnąć do brzegów keksówki- u mnie ok 4 godziny.
Piekarnik nastawić na 240 C.- grzanie góra-dół.
Wyrośnięty chleb wstawić do piekarnika i piec 15 minut, następnie zmniejszyć temperaturę do 200 C i piec jeszcze 45 minut.
Wystudzić całkowicie.
Smacznego!

Millet and buckwheat sourdough bread with cranberries
26 cm loaf pan

ingredients;
- 150 g millet flour
- 150 g buckwheat flour
- 150 g active rye sourdough starter
- 100 g dried cranberries
- 400 g water
- 1 tablespoon sesame
- 1 tablespoon flaxseed
- 60 g sunflower seeds+ on top
- 10 g salt

Combine all ingredients in a bowl, next pour into the loaf pan, buttered and sprinkled with barns. Even with spoon and sprinkle with sunflower seeds. Cover with plastic foil and set aside in the warm place until rise. It should rise until the sides of the loaf pan- my bread was rising around 4 hours.
Preheat oven to 240 C.
Take risen bread into the preheated oven and bake 15 minutes, next reduce temperature to 200 C. and bake around 45 minutes. Let cool completely.
Enjoy!





3 komentarze:

  1. Też uwielbiam domowe pieczywo, tylko takie jem i z chęcią skorzystam z Twojego kolejnego przepisu ☺️ Chleb i to jeszcze ciepły chyba zawsze będzie kojarzył się z domem ☺️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Angie, napiszę szczerze że to jeden z najpyszniejszych i najlepszych chlebów jakie upiekłam 😋 Zrobiłam małą zamiankę, bo zamiast mąki gryczanej dałam jęczmienną. Chleb, który warto powtarzać ❤️

      Usuń
  2. Tak, żurawina zdecydowanie kojarzy się z żurawiną ;)
    Chlebek wygląda wspaniale :) I cieszę się na kolejne przepisy z tymi czerwonymi kuleczkami; uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...