niedziela, 19 listopada 2017

Naleśniki kasztanowe z karmelizowanym bananem i jabłkiem

Naleśniki kasztanowe z karmelizowanym bananem i jabłkiem

Chestnut crepes with caramelized banana and apple, for English scroll down


Znam osobę, bardzo mi bliską zresztą, która nie lubi naleśników. Może zje takie na słono, co udowodniłam jej, robiąc naleśniki ze szpinakiem, ale na słodko żadnych. Czy byłyby z czekoladą czy z owocami, czy ze zwykłym dżemem, żadnych. I nie lubi też gofrów. Ja oczywiście chwytam się za głowę i myślę sobie "jak można nie lubić naleśników!". Z przymrużeniem oka zawsze,kiedy o tym rozmawiamy, mówię jej, że jest jedyną osobą, jaką znam, która nie lubi naleśników i nadal nie mogę uwierzyć. Oczywiście każdy ma swoje preferencje jedzeniowe i zdarzają się i tacy, co naleśników nie zjedzą, choćby nie wiem co. Ja naleśniki uwielbiam, w każdej postaci i myślę, że uwielbienie to będzie do końca życia. 
Tym razem przygotowałam coś iście jesiennego, naleśniki kasztanowe. Kiedy wpadła mi w ręce mąka kasztanowa, najpierw myślałam, że zrobię ciasto, potem muffiny, potem może jednam naleśniki. Pomysłów było mnóstwo i padło między innymi na naleśniki. Dodatek karmelizowanych bananów i jabłka tylko powiększa liczbę fanów tego śniadania, koniecznie do spróbowania!

Naleśniki kasztanowe z karmelizowanym bananem i jabłkiem
ok 5-6 naleśników

składniki na ciasto:
- 130 g mąki kasztanowej
- 240 ml mleka- u mnie migdałowe
- 1 jajko

Mąkę przesiać do miski. W osobnej misce połączyć jajko i mleko, wlać do mąki. Dobrze wymieszać, aby nie pozbyć się wszelkich grudek. Smażyć na rozgrzanej patelni z obydwu stron.

składniki na karmelizowane owoce:
- 2 banany
- 2 jabłka
- 2 łyżki masła
- 1 duża łyżka cukru trzcinowego
- 1/4 łyżeczki cynamonu
- gęsty serek naturalny

Jabłka pokroić w kostkę, banany w plasterki. Na patelni rozgrzać masło i wrzucić owoce oraz cynamon, dodać cukier i smażyć aż jabłka zmiękną a banany prawie się rozpadną. 
Naleśniki podawać z serkiem i karmelizowanymi owocami.
Smacznego!

Chestnut crepes with caramelized banana and apple
5-6 crepes

ingredients for batter:
- 130 g chestnut flour
- 240 ml milk- I used almond milk
- 1 egg

Sift flour into a bowl. I another bowl combine milk and egg. Pour wet ingredients into the flour and whisk well to not get any lumps. Fry crepes on the frying pan on both sides.

ingredients for fruits:
- 2 bananas
- 2 apples
- 1/4 teaspoon cinnamon
- 2 tablespoons butter
- 1 tablespoon light brown sugar
- creamy yogurt

Cut bananas in slices and apples into cubes. Melt butter on frying pan and add fruits and cinnamon, stir. Add sugar and fry until apples have been tender and bananas have been almost crushed.
Serve with crepes and yogurt.
Enjoy!






4 komentarze:

  1. Mąka kasztanowa to nadal nieodkryty dla mnie produkt. Naleśniki wyglądają obłędnie ☺️

    OdpowiedzUsuń
  2. Musiały smakować obłędnie!
    Kiedy pierwszy raz spróbowałam mąki kasztanowej, byłam bardzo zaskoczona intensywnością jej smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Obłędnie pyszne ❤️ Rozkosz dla podniebienia 😋

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...