wtorek, 11 sierpnia 2020

Makaron ryżowy w ostrym sosie orzechowym

Spicy peanut noodles, for English scroll down


Przychodzę do Was z kolejną odsłoną makaron ryżowego. Uwielbiam ten makaron i mogłabym go jeść w nieskończoność, a najczęściej pojawiającym się u mnie daniem jest Pad Thai. Postanowiłam jednak poeksperymentować i wymyślić coś innego. Kupiłam ostatnio koreańską pastę chili w zamiarze użycia jej do kimchi (wiem, nie jest to tradycyjna droga, ale muszę przyznać, że kimchi wyszło świetne i było o wiele mniej roboty;)), ale tak mi zasmakowała, że chciałam ją wpleść w jakieś danie. Padło na makaron ryżowy i masło orzechowe, które swoją drogą ubóstwiam. 
Wyszło przepysznie. Jeśli lubicie takie orientalne smaki, totalnie przypadnie Wam do gustu ten makaron. Możecie użyć innych warzyw, tych, które lubicie bardziej, w tym daniu bardziej chodzi o sos:)

Makaron ryżowy w ostrym sosie orzechowym
4 porcje

składniki na sos:
- 130 g kremowego masła orzechowego 
- 125 g sosu sojowego lub tamari
- 2 łyżki oleju sezamowego
- 2 łyżki octu ryżowego
- 1 łyżeczka miodu lub syropu daktylowego
- 2 łyżki pasty chili
- 3 ząbki czosnku, pokrojonego w plasterki
- 1/8 łyżeczki pieprzu

Wszystkie składniki wymieszać w misce i odstawić. 

składniki na makaron:
- 400 g makaronu ryżowego
- 200 g groszku cukrowego
- 2 czerwone papryki
- 1 cebula

Cebulę pokroić w kosteczkę, paprykę w słupki. Makaron ugotować al dente. 
Na 2-3 łyżkach oleju zeszklić cebulę, dodać groszek i chwilę smażyć. Dodać paprykę i smażyć jeszcze 2-3 minuty. Dodać ugotowany makaron i wlać sos. Całość wymieszać do całkowitego połączenia i podawać od razu.
Smacznego!

Spicy peanut noodles
4 portions

ingredients for sauce:
- 130 g creamy peanut butter
- 125 g soy sauce or tamari
- 2 tablespoons sesame oil
- 2 tablespoons rice vinegar
- 1 teaspoon honey or date syrup
- 2 tablespoons chili paste
- 2 garlic cloves, sliced

Combine all ingredients in a bowl and set aside.

ingredients for noodles:
- 400 g rice noodles
- 200 g sugar peas
- 2 red bell peppers
- 1 onion

Dice onion and cut peppers in stripes. Cook noodles al dente. 
Heat 2-3 tablespoons oil on wok and add onion. Fry until glossy, next add sugar peas and fry for 2- 3 minutes. Add pepper and fry for another 2-3 minutes. Add noodles and sauce, stir everything until well combined and serve immediately. 
Enjoy!




1 komentarz:

  1. Pyszności 🥰 Dałam tylko 1 łyżeczkę pasty curry,ta moja wydaje się mega pikantna.

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...