piątek, 27 września 2024

Ciasto śliwkowe z ricottą

Ricotta plum cake, for English scroll down


To ciasto zrobił dla mnie J., na moje urodziny. Podsunęłam mu przepis na akurat to ciasto, ponieważ wiedziałam, że nie będzie ono trudne do zrobienia, a nie chciałam aby przypadkiem coś tam nie wyszło, żeby J. nie czuł się zawiedziony. Musiałam myśleć w kategoriach "łastwe i szybkie" i udało się. To ciasto jest jednym z najprostszych, ale z drugiej storny najpyszniejszych, jakie jadłam. Ma konsystencję pół sernika i pół ciasta ucieranego- coś niebywałego! Oczywiście fakt, że ktoś upiekł go dla mnie sprawia, że zapamiętam to ciasto na zawsze :)

Ciasto śliwkowe z ricottą
tortownica 20 cm

składniki na ciasto:
- 250 g ricotty
- 2 jajka
- 150 g cukru
- 85 g oleju rzepakowego
- 125 g mąki pszennej
- 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/4-1/2 łyżeczki cynamonu
- 250 g śliwek

Piekarnik nastawić na 180 C- grzanie góra-dół. Dno formy wyłożyć papierem do pieczenia, boki wysmarować olejem. 
Śliwki wydrylować, jedną pokroić w cienkie plasterki, resztę w kostkę. 
Do miski dodać cukier oraz jajka i wymieszać trzepaczką do całkowitego połączenia, ale nie ubijać na kogiel mogiel. Następnie dodać ricottę i wymieszać trzepaczką ponownie do połączenia. Dodać olej i wymieszać do połączenia. Przesiać mąkę razem z proszkiem do pieczenia oraz cynamonem i dodać do masy, wymieszać do połączenia. Na sam koniec dodać śliwki pokrojone w kostkę i ponownie wymieszać do połączenia. Masę przelać do formy, wyrównać, a na wierzch ułożyć plasterki ze śliwek. Ciasto wstawić do go nagrzanego piekarnika i piec ok 60-70 minut do suchego patyczka. Ciasto wyjąć z piekarnika i odstawić do ostudzenia, po czym posypać cukrem pudrem i podawać.
Smacznego!

Ricotta and plum cake
20 cm tin form

ingredients:
- 250 g ricotta
- 2 eggs
- 150 g sugar
- 85 g canola oil
- 125 g wheat flour
- 1 1/2 teaspoon baking powder
- 1/4-1/2 teaspoon cinnamon
- 250 g plums 

Preheat oven to 180 C. Line a bottom of a baking tin with a parchment paper and oil the sides.
Remove seeds from plums. Cut 1 plum in thin slices, the rest in cubes.
In a bowl add sugar and eggs, whis until combined- but do not beat. Add ricotta and whisk again until combined. Pour oil and stir again until combined. Sift flour with baking powder and cinnamon and add into the batter, stir until combined. Next add cubed plums and stir everythhing again just until combined. Pour the batter over the baking tin, ecen and add plum slices on top of the cake. Next put the cake in the preheated oven anf bake 60-70 minutes until a toothpick inserted in the center of the cake ocmes out clean. Take the cake out from the oven and set aside to cool, then sprinkle with icing sugar and serve.
Enjoy!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...