środa, 20 lipca 2016

Konfitura ze skórek arbuza z cytryną i limonką

Konfitura z skórek arbuza z cytryną i limonką


Watermelon skin jam with lemon and lime, for English scroll down


Ten przepis od razu przykuł moją uwagę. Znalazłam go w "Mamuszcę" i wiedziałam, że przy pierwszej lepszej okazji go zrobię. To nie jest zwykła konfitura. Raczej nie nadaje się typowo na kanapki (choć ja swoją ze zdjęcia zjadłam ze smakiem;)), za to idealnie pasuje do kubka ciepłej herbaty, jako słodzidło zamiast cukru i cytryny. Byłaby też idealna do podkręcenia smaku jakiegoś tortu. Taka szczypta inności. Skórki z arbuza są bowiem dosyć nietypowym składnikiem i to właśnie dlatego zdecydowałam się zrobić konfiturę. Ma specyficzny słodko-kwaśny smak i przepiękny złocisty kolor. Jeśli lubicie eksperymenty, serdecznie zachęcam do zrobienia tej konfitury;) Jestem pewna, ze zimowe herbaty będą miały w sobie jeszcze więcej magii za sprawą tej konfitury;)

Konfitura ze skórek arbuza z cytryną i limonką
2 słoiczki

składniki:
- 500 g skórki arbuza (białej części, pozbawionej ciemnozielonej skóry)
- 300 g cukru
- 1 limonka
- 1 cytryna

Limonkę i cytrynę pokroić w plastry. W dużym garnku połączyć wszystkie składniki, przykryć i odstawić na całą noc. Następnego dnia gotować na małym ogniu ok 1.5 godziny aż konfitura bardzo zgęstnieje i nabierze złotej barwy. Konfiturę przełożyć do wyparzonych słoików i pasteryzować 15-20 minut od zagotowania wody.
Więcej informacji o pasteryzacji i przygotowaniu własnych przetworów znajdziesz tutaj.
Smacznego!

Watermelon skin jam with lemon and lime
2 jars

ingredients:
- 500 g watermelon skin (white part without dark green skin)
- 300 g sugar
- 1 lime
- 1 lemon

Slice lemon and lime. Take all ingredients into a pot, cover and set aside overnight. Next day cook on low heat until thickened and golden- this should take about 1.5 hours. Next pour into the prepared jars and pasteurize 15-20 minutes after the water has boiled.
Remove from the water and set asie to cool.
More informations about making homemade jams you can find here.
Enjoy!




5 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy przepis :D Chętnie bym spróbowała!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis, tym razem przykuł moją uwagę u Ciebie ;) Ciekawe, że tak dobrze się żeluje.

    OdpowiedzUsuń
  3. To zdecydowanie coś dla mnie, bo ja takie kulinarne eksperymenty wprost ubóstwiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zadziwiaający skład-recycling pełną parą:)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...