wtorek, 4 grudnia 2018

Ciasto makowo-jabłkowe

Apple poppy seed cake, for English scroll down


O tym cieście opowiedział mi mój kolega z pracy. Rozmawialiśmy o tym, co byśmy teraz zjedli i nagle on powiedział mi o przepysznym cieście z makiem. Tak spodobał mi się opis tego ciasta, że stwierdziłam, że go zrobię, bo akurat miałam mielony mak.
To ciasto jest przepyszne kochani! wilgotne, niezbyt słodkie, chrupiące od maku i ta polewa...Niebo w gębie! Jak tylko przyjadę do Polski, będę musiała uzupełnić moje zapasy maku, bo niestety w Norwegii mak mielony, a w zasadzie każdy rodzaj maku jest bardzo mało dostępny.
Polecam Wam zrobienie tego ciasta, ale uwaga! Jest uzależniające;)

Ciasto makowo-jabłkowe
blacha 20-30 cm

składniki na ciasto:
- 6 jajek, żółtka i białka osobno
- 150 g cukru pudru
- 125 g masła
- 200 g mielonego maku
- 6 łyżek kaszy manny
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 400 g startych na grubych oczkach jabłek i odciśniętych z soku
- szczypta soli

Piekarnik nastawić na 180 C.- grzanie góra-dół.
Miękkie masło utrzeć z cukrem pudrem na jasną masę Dodawać po jednym żółtku i miksować do połączenia. Dodać mak, kaszę, proszek do pieczenia oraz jabłka i wymieszać do połączenia.
Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli. Dodać pianę do ciasta i delikatnie mieszać do połączenia.
Formę wyłożyć papierem do pieczenia i przelać ciasto. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok 45 minut do suchego patyczka. Wyjąć z piekarnika i całkowicie ostudzić.

Składniki na polewę:
- 150 g cukru pudru
- 50 g kakao
- 100 g masła
- 60 ml mleka

Masło roztopić, dodać przesiany cukier z kakao i mleko. Wszystko wymieszać, pogotować chwilę ale nie zagotować!.
Polewę wylać na ciasto i poczekać aż stężeje.
Smacznego!

Poppy seed and apple cake
20x30 cm form

ingredients for cake:
- 6 eggs, whites and yolks separately
- 150 g icing sugar
- 2 tablespoons baking powder
- 125 g soft butter
- 200 g ground poppy seeds
- 6 tablespoons semolina groats
- 400 g coarsely grated apples, soaked from juice
- pinch of salt

Preheat oven to 180 C.
Beat butter with icing sugar until light and fluffy. Add one yolk at a time, mixing until combine. Add poppy seeds, apples, baking powder and semolina, stir until combined.
In a bowl beat whites until stiff peaks with pinch of salt, then gradually add to the batter, stirring with spatula until combined.
Fill the form with parchment paper and pour the batter. Take to the preheated oven and bake 45 minutes until clean toothpick. Remove from the oven and cool completely.

ingredients for glaze:
- 150 g icing sugar
- 100 g butter
- 50 g cocoa powder
- 60 ml milk

Melt butter, add sifted icing sugar, coca and milk. Stir everything and cook for 2-3 minutes but DO NOT bring to boil!
Pour the glaze onto the cake and wait until set.
Enjoy!




4 komentarze:

  1. Oj, dawno, dawno nie robiłam...
    A teraz to dopiero mam ochotę!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie, też mam na nie ochotę 🙂

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasto wyszło dokładnie takie jak je opisałaś, wilgotne, zarazem chrupiące i przede wszystkim pyyyszne 😍

    OdpowiedzUsuń
  4. ajjj ta polewa mm pyszne ciasto :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...