poniedziałek, 31 grudnia 2018

Tacos kukurydziane z kurczakiem, awokado i sosem kolendrowym

Corn tacos with chicken, avocado and coriander sauce, for English scroll down



Te tacos to świetna propozycja na przekąskę sylwestrową! Wszystko można sobie przygotować wcześniej a później tylko podsmażyć kurczaka i podgrzać tacos. Potem tylko na stół i każdy przygotowuje sobie wszystko sam;) Jest to świetna okazja do tego, aby się pośmiać i porozmawiać przy jednym stole. Koniecznie zróbcie!

Jest to ostatni przepis w 2018 roku. Jestem zadowolona. Mimo że nie był to łatwy rok dla mnie, przeżyłam go z wielką radością, paroma świetnymi podróżami i mnóstwem miłości. Blog nadal funkcjonuje, chociaż miałam mały kryzys. Przezwyciężyłam go jednak i bardzo się z tego cieszę, bo jest to moja ogromna pasja. Może nie jest to moja praca, chociaż byłoby to rozwiązanie idealne, ale mam przynajmniej coś, co mogę pielęgnować i, co może się kiedyś komuś przydać.
Dziękuję kochani, to dzięki Wam blog nadal funkcjonuje. Wierzę, że jest parę osób, które korzysta z moich przepisów. W zasadzie wiem, bo dostaję od Was feedback, który jest dla mnie niezmiernie ważny.
Przyszły rok zapowiada się trochę stresująco, mam dużo rzeczy do zrobienia w życiu prywatnym, nadchodzą wielkie zmiany! Nie boję się jednak, ponieważ mam obok siebie kogoś na kim mogę polegać i kogo kocham miłością bezwarunkową.
Niech ten następny rok będzie dla Was lepszy niż poprzednie, niech spełnią się Wasze marzenia, niech Wasze życie będzie lepsze!

Tacos kukurydziane z kurczakiem, awokado i sosem kolendrowym
4-6 porcji (ok 24 male tacos)

składniki na sos:
- 300 g kwaśnej śmietany 18%
- 1/2 szklanki liści kolendry
- 2 ząbki czosnku
- sok z 1/2 limonki
- sól, pieprz do smaku

Wszystkie składniki zblendować, przyprawić solą i pieprzem do smaku- sos może być rzadki, należy go wstawić do lodówki na przynajmniej godzinę.

składniki na tacos:
- 24 małe tacos kukurydziane (moje był już chrupiące)
- 1 kg piersi z kurczaka
- sok z 1 limonki
- 3 łyżki oliwy
- 1/2 łyżeczki chili
- 1 łyżeczka kuminu
- 1/2 łyżeczki soli
- 2 ząbki czosnku, posiekanego
- 2-3 awokado

Kurczaka pokroić w kostkę, następnie wymieszać z sokiem z limonki, oliwą, chili, kuminem, solą i czosnkiem. Odstawić na godzinę do lodówki. Następnie wyjąć z podsmażyć do zrumienienia.
W międzyczasie podgrzać tacos- można w piekarniku lub na patelni. Awokado obrać i pokroić w paski.
Tacos wypełnić kurczakiem i awokado, podawać z sosem.
Smacznego!

Corn tacos with chicken, avocado and coriander sauce
4-6 portions (24 small corn tacos)

ingredients for sauce:
- 300 g sour cream 18%
- 1/2 cup coriander leaves
- 2 garlic cloves
- lime of 1/2 lime
- salt, pepper to taste

Blend all ingredients until smooth, season with salt and pepper- sauce can be bir runny, bring it to the fridge for 1 hour at least.

ingredients for tacos:
- 24 small corn tacos (mine was already crispy)
- 1 kg chicken breast
- juice from 1 lime
- 3 tablespoons olive oil
- 1/2 teaspoon chili
- 1 teaspoon cumin
- 1/2 teaspoon salt
- 2 garlic cloves, chopped

Cut chicken into smaller cubes and combine with olive oil, lime juice, chili, cumin, salt and garlic. Take to the fridge for 1 hour. Next fry until golden. Meanwhile warm up tacos (you can use oven or frying pan). Peel avocado and cut into stripes.
Fill tacos with chicken and avocado, serve with sauce.
Enjoy!




3 komentarze:

  1. Zacna przekąska. Tak smakowicie kończyć rok to jest to!
    Życzę Ci szczęścia, wszelkiej pomyślności, spełnionych marzeń i wielu inspiracji w Nowym Roku :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Grzechem byłoby nie spróbować 😋 Wszystkiego co najlepsze, pomyślności i kolejnego pysznego roku 😉

    OdpowiedzUsuń
  3. Sos jest po prostu boski ❤ C u d o!

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...