środa, 27 lutego 2013

"Co to, żółty groszek? Hmm smaczne, bardzo smaczne"

Ciecierzyca w sosie pomidorowym z ryżem basmati

 

Pierwszy raz jadłam ciecierzycę w bardzo przytulnej i "pysznej" restauracji w Katowicach, w Złotym Ośle. Wprawdzie jest to restauracja wegetariańska, w której nie znajdziemy wielkich, krwistych steków i masy tłuszczu, ale jest to zdecydowanie miejsce godne polecenia, w którym najecie się nawet bez mięsa<bo wiem, że niektórzy sobie nie wyobrażają obiadu bez niego>. Bardzo fajną rzeczą jest to, że płacąc za porcję jedzenia macie do dyspozycji cały bar sałatkowy, z którego możecie korzystać dowoli. Jest tam jedna surówka, która podbiła moje serce i zawsze, jak mam okazję tam jeść, nigdy nie żałuje miejsca na talerzu dla niej; )
Ale wracając do ciecierzycy. Najbardziej lubię w niej jej chrupkość i uniwersalność, bo ciecierzyca nadaje się do naprawdę wielu rzeczy. Pewnie jedną  przyczyn jest jej delikatny smak, który nie zaburza potrawy a jedynie ją podkreśla pięknym krągłym kształtem i owym wspaniałym kremowym smakiem.
Ostatnio nagle nasza mnie na nią ochota, a że w szafce czekały pomidory w puszce do wykorzystania, stwierdziłam, że jedno z drugim będzie świetnie pasować.
Trochę musiałam jej poszukać, bo w nie każdym "dużym" sklepie jest ciecierzyca, co szczerze mówiąc trochę mnie zdziwiło. Ale może to ja miałam pecha do sklepów.
Ale kiedy już znalazłam wszystkie składniki i zaczęłam gotować okazało się, że obiad zrobiłam w jakieś 25 min. Jeśli ktoś naprawdę by się spieszył, wyrobiłby się nawet w 15 min. Studenci byliby zachwyceni: ) Nie trzeba robić nic wymyślnego, składniki są tanie i przygotowanie nie zajmuje dużo czasu.
Nic tylko brać się do roboty: )


Ciecierzyca w sosie pomidorowym z ryżem basmati
na dwie średnie porcje

składniki:

- puszka ciecierzycy (400g)
- puszka pomidorów bez skórki (450 g) <w sezonie oczywiście świeże>
- 1 niewielka cebula
- 1-2 ząbki czosnku
- woreczek ryżu basmati
- kilka gałązek dymki (zielona część)
- sól, pieprz, papryka ostra i bazylia do smaku
- oliwa z oliwek do smażenia 

Cebulę i czosnek pokroić w drobną kosteczkę. Na rozgrzaną patelnie wrzucić najpierw cebulę, chwilę podsmażyć, a następnie wrzucić czosnek. Wszystko mieszamy i smażymy do zeszklenia cebuli.
W między czasie nastawić w niewielkim garnku wodę(osoloną) na ryż i zagotować. Kiedy woda będzie się gotować wrzucić do niej ryż i gotować na wolnym ogniu zgodnie z zaleceniami na pudełku <najczęściej trwa to 12 min>
Na patelnię z cebulą i czosnkiem  wrzucić całą puszkę pomidorów, rozdrobnić drewnianą łyżką i poddusić, żeby pomidory się rozpadły a sos się zredukował. Doprawić przyprawami według uznania i chwilę poddusić.
Kiedy sos lekko zgęstnieje <po ok 10 min> dodać odsączoną z zalewy ciecierzycę i wszystko gotować jeszcze przez ok. 5- 7min.
Na talerzu ułożyć ryż, polać sosem, a wszystko posypać pokrojoną dymką i odrobiną bazylii.
Smacznego!








(Warzywa strączkowe edycja zimowa-ZAPROSZENIE



1 komentarz:

  1. Od niedawna zakochałam sie w ciecierzycy. W połączeniu z pomidorami jest pyszna. Ja uwielbiam ją z kuskusem ale z ryżem zapewne równie cudowna!

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...