niedziela, 24 kwietnia 2016

Wegański krem czekoladowy do tortów- z kalafiora!

Wegański krem czekoladowy do tortów z kalafiora


Vegan chocolate cauliflower frosting, for English scroll down


Ostatnio dostałam propozycję nie do odrzucenia. Angie, zrobisz tort bezlaktozowy? Bezlaktozowy? Łatwizna, pomyślałam. Niby proste i oczywiste, zero mleka krowiego, ale jak zaczęłam głębiej się zastanawiać to doszłam do wniosku, że wszystkie kremy, jakie robię do tortów zawierają laktozę- masło, śmietana, mleko....Oczywiście przyjęłam wyzwanie i postanowiłam zrobić najlepszy tort bezlaktozowy. Z biszkoptem nie było problemu. Mały problem zaczął się, kiedy zaczęłam myśleć nad kremem. Pierwszy pomysł, ganache z mlekiem kokosowym, łatwizna. Łatwizna, jeśli posiadasz wegańską czekoladę, która nie zawiera w swoim składzie mleka krowiego. Myślę, dalej... krem na bazie śmietanki kokosowej, dobry pomysł, ale wiecie co? Kupuję sporo mleka kokosowego i w zasadzie nigdy nie zdarzyło mi się, żeby po odczekaniu swojego w lodówce, od wody kokosowej oddzieliło się dużo śmietanki, zawsze była to albo odrobina albo nie było niczego, więc zrezygnowałam (swoją drogą nie mam pojęcia dlaczego mam z tym taki problem...). Dalej...krem z cukru pudru i masła. Zamiast masła margaryna- koniecznie bezmleczna! Okej, przełożenie gotowe, ale... co z wierzchem? Tu miałam większy problem, więc zdecydowałam, że poszukam czegoś wegańskiego. Takim sposobem natrafiłam na krem z.... kalafiora. Przez chwilę byłam trochę na dystans i najpierw postanowiłam go przetestować, żeby w trakcie robienia zamówienia nie mieć niespodzianek.
Jedno wielkie zaskoczenie, krem jest cudowny. Ma świetną konsystencję, nadaje się do smarowania i wyciskania, przekładania, obkładania, jest jak krem maślany tak naprawdę. Oczywiście ma trochę charakterystyczny smak, ale przenigdy nie zgadlibyście, że jego składnikiem jest między innymi kalafior.
Ten tort był dla mnie małym wyzwaniem, ale na szczęście właścicielom bardzo smakowało, więc moje wszystkie obawy zostały rozwiane słodkim zdjęciem dwuletniego solenizanta, umazanego z czekoladowego kremu, w ręku trzymającego widelec z ciastem;)

Wegański krem czekoladowy do tortów z kalafiora
wystarczy na obłożenie tortu o śrendicy 18-20 cm

składniki:
- 200 g ugotowanego na parze kalafiora
- 120 g puree z awokado- ok 1 duże awokado lub 2 malutkie
- 1 łyżka soku z cytryny
- 50 ml oleju kokosowego, roztopionego
- 60 ml syropu klonowego/ daktylowego
- 40 g kakao
- szczypta soli

Kalafior zblendować z sokiem z cytryny na bardzo gładkie puree. Dodać olej i zblendować ponownie. Dodać puree z awokado, sól oraz syrop i zblendować do całkowitego połączenia. Na samym końcu dodać kakao i blendować polowi aż wszystko razem się połączy. Krem wstawić do lodówki na ok godzinę lub dłużej, będzie wtedy bardziej stabilny. Po tym czasie dekorować ciasto.
Smacznego!

Vegan chocolate cauliflower frosting
enough to cover 18-20 cm layer cake

ingredients:
- 200 g steamed cauliflower
- 120 g avocado puree- about 1 large or 2 very small avocados
- 1 tablespoon lemon juice
- 50 ml coconut oil, melted
- 60 ml maple/ date syrup
- 40 g cocoa powder
- pinch of salt

Blend cauliflower and lemon juice until very smooth puree. Add coconut oil and blend again. Add avocado puree, salt and syrup and blend until combined. Add cocoa powder and blend well. Take into the fridge for at least 1 hour or longer. Remove form the fridge and frost the cake.
Enjoy!


źródło przepisu: klik klik

17 komentarzy:

  1. Nie wiem,jak smakuje,ale wygląda bardzo czekoladowo:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Od teraz już nic nie będzie takie samo - krem czkoladowy z kalafiora! Warto znać takie przepisy, osób z nietolerancjami jest coraz więcej, niestety. Krem wygląda bezbłędnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem w lekkim szoku co co ci weganie wymyślają :D Zapisze sobie przepis bo jestem ciekawa jak smakuje :D

    OdpowiedzUsuń
  4. omg, rozpływam się na samą myśl!! <3 mistrzu :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Zupełnie mnie zaskoczyłaś! Kalafior na słodko? Dziwne ale bardzo ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Możesz być pewna, że go podkradnę :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Weganie są naprawdę kreatywni, żeby wpaść na coś takiego. Krem wygląda zupełnie nie kalafiorowo, a bardzo apetycznie. A może wstawisz jeszcze przepis na sam tort? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na sam tort niestety nie będzie przepisu, bo nawet nie miałam kiedy zrobić dobrych zdjęć, ale będzie przepis na inne ciacho z tym kremem:)

      Usuń
  8. matko !!! ale przemyt - no matki powinny dzieciom serwować jak nic :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie no nie mogę! jesteś geniuszem *.*

    OdpowiedzUsuń
  10. Kremu z kalafiora to ja jeszcze nie jadłam... Intrygujący pomysł :)
    Siostra mojego C. nie może laktozy ani mąki pszennej, więc często muszę być ciastowo kreatywna ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Taki dietetyczny trochę ;) dobra alternatywa dla standardowego kremu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Miałam go robić na urodziny w kwietniu ,ale jakoś zeszło ,ale za moment będę miała imieniny i chętnie go zrobię czy ten krem by pasował do takiego czekoladowego ciasta z buraka?
    http://www.jadlonomia.com/przepisy/czekoladowe-ciasto-z-burakie/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jak najbardziej będzie pasował. Ciasta buraczane są przepyszne i zazwyczaj mocno czekoladowe, więc to będzie bardzo czekoladowy duet;)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  13. Chociażbym myślała, siedziała, myślała, siedziała, myślała, to nie wymyśliłabym, że krem do tortów można zrobić z kalafiora! Nie to, że nie lubię...uwielbiam to zdrowe warzywko, ale w wersji słonej. Ale w sumie skosztowałabym takiego kremu, chociaż ryzyk fizyk, bo jak nakupię skłądników i mi nie będzie smakowac, to tyle pieniędzy w błoto? No ale dobra, co do kalafiora to zdrowy jest i to jest pewne :) http://www.jestemfit.pl/artykuly/dieta/zupa-kalafiorowa-zdrowie-w-garnku - punkt 1 polecam - kalafior jako źródło błonnika i witaminy C, no ale żeby tylko ;) No i dalej przepis na zupę kalafiorową, która jest moją ulubioną zupką :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...