wtorek, 12 marca 2013

Sałatka na przywołanie wiosny

Sałatka z rukoli z jabłkiem i kabanosem




A już myślałam, że będę mogła schować kurtkę zimową, szalik i rękawiczki głęboko do szafy, żeby zapomnieć już o marznięciu, ubieraniu się w 8 swetrów i jeżdżeniu w autobusie, w którym temperatura nie jest wcale wyższa niż na zewnątrz. Niestety przebłysk wiosny pojawił się na jakieś 3 dni może? No ale w końcu jest marzec i, jak to przystało na osobę, która bardzo nie lubi zimy, za szybko się ucieszyłam. Bo dzisiaj za oknem znowu śnieg i ujemne temperatury. A za chwilę przecież kalendarzowa wiosna i święta! 
Stwierdziłam więc, że sama zrobię sobie wiosnę, tyle że... na talerzu; )
Kto jadł rukolę ten wie, że ma dość specyficzny smak. Sama w sobie<przynajmniej dla mnie> jest gorzkawa o lekkim orzechowym smaku. Jednak w połączeniu z przyprawami i jakimś słodkim akcentem wydobywa z siebie to, co najlepsze. I przy okazji świetnie wygląda na talerzu. Nic więc dziwnego, że to właśnie rukolę wybrałam do mojej manifestacji zimowej, bo jej niesamowity zielony kolor bardzo pozytywnie nastawia na dalszy dzień.
No dobra, rukolę mamy, ale co dalej? Robiłam tą sałatkę na szybko, więc do sklepu raczej już iść nie mogłam, bo potrzebowałam jej na już. Zaczęłam więc rozglądać się po kuchni, zajrzałam do lodówki i nagle wpadły mi w oko duże, o zielonkawej skórce jabłka, które ja osobiście uwielbiam i za smak i za soczystość i za kolor- odmiana golden delicious. Pomyślałam, że ich słodycz przełamie gorzkawy smak rukoli a w połączeniu jeszcze z czymś ostrzejszym da niezły smak. 
I mówiąc szczerze na początku nie byłam jakoś bardzo przekonana do tej sałatki, zaczynając ją robić, ale po spróbowaniu doszłam do wniosku, że połączenie tych akurat smaków jest bardzo trafne i całą sałatkę zjadłam z dużym smakiem.
Tak więc skoro wiosna nie chce przyjść za oknem, trzeba się o nią postarać w inny sposób; )
Nie podaje dokładnych proporcji, bo garść garści nierówna , zresztą kosztując sami będziecie mogli uzyskać odpowiedni dla Was smak.


Sałatka z rukoli z jabłkiem i kabanosem
miska sałatki

składniki:
- garść rukoli
- 1 słodkie jabłko (u mnie odmiana golden delicious)
- 4-5 cienkich kabanosów z dodatkiem chilli
- ok 1- 2 łyżek soku z cytryny
- łyżka oliwy
- sól i pieprz do smaku

Rukolę dokładnie umyć i osuszyć papierowym ręcznikiem.Wrzucić do miski
Kabanosy pociąć w 2-3 cm paseczki W rzucić do miski
Obieraczką do warzyw zrobić cienkie plasterki z jabłka. Wrzucić do miski.
Wycisnąć trochę soku z cytryny, dodać oliwę, doprawić solą i pieprzem<mniej więcej po pół łyżeczki każdego>.
Wymieszać delikatnie, żeby nie zniszczyć plasterków jabłka. 
Jeśli dla Was będzie za mało przyprawiona, po prostu dodać więcej przypraw. Należy uważać żeby nie przesadzić z sokiem z cytryny, za dużo soku sprawi, że sałatka straci swój smak i wyczuwalny będzie tylko kwaskowy aromat soku z cytryny.
Podawać od razu.
Smacznego!







1 komentarz:

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...