poniedziałek, 6 czerwca 2016

Pesto bazyliowo-pietruszkowe z migdałami

Pesto bazyliowo-pietruszkowe z migdałami

Basil and parsley pesto with almonds, for English scroll down


Ten przepis powstał specjalnie ze względu na pewne danie, które będę miała okazję pokazać Wam już za chwilę. Potrzebowałam czegoś zielonego, czegoś bardzo aromatycznego i świeżego w jednym. Pesto było najlepszym rozwiązaniem, ale nie chciałam go kupować, bo te w sklepie mają bardzo marny kolor i często dosyć średni skład (choć ostatnio znalazłam taki, który jest nawet nawet, ale jego cena jest trochę odstraszająca). Domowe pesto ma przepiękny, intensywny kolor i wspaniały smak. Postanowiłam trochę zmienić klasykę i pokombinować ze składnikami. Wyszło cudnie nawet bez moździerza...Ostatnio stłukłam moździerz i kompletnie o tym zapomniałam. Przypomniało mi się, jak miałam zacząć ucierać składniki;D Nie ma jednak kuchni bez kreatywnego myślenia, więc sposobami poradziłam sobie bez moździerza;)

Pesto bazyliowo-pietruszkowe z migdałami
1 mały słoiczek

składniki:
- 25 g liści bazylii  i natki pietruszki (łącznie)
- 10 g parmezanu, startego drobno
- 25 g uprażonych migdałów, posiekanych
- 70 ml oliwy z oliwek
- 1 mały ząbek czosnku
- sól, pieprz

Wszystkie składniki umieścić w moździerzu, przyprawić solą i pieprzem i ucierać aż pesto wszystko będzie odpowiednio i drobno utarte.
Smacznego!

Basil and parsley pesto with almonds
1 small jar

ingredients:
- 25 g parsley and basil leaves
- 10 g parmesan, finely grated
- 25 g toasted almonds, chopped
- 70 ml olive oil
- 1 small garlic clove
- salt and pepper to teaste

Take all ingredients into a mortar, season with salt and pepper and mash until smooth.
Enjoy!


5 komentarzy:

  1. do chlebka to bym zjadła

    OdpowiedzUsuń
  2. nic, tylko dodac do makaronu i chrupać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe, uwielbiam domowe pesto i dziwię się, jak kiedyś mogłam je kupować :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam niedawno bardzo podobne - pycha! No i ten kolor, taki soczysty i intensywny :) Aż zaprasza do jedzenia :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...