wtorek, 9 czerwca 2015

"Owsianka" amarantusowa z masłem orzechowym i grillowaną gruszką

"Owsianka" amarantusowa z masłem orzechowymi grillowaną gruszką



Za co lubię ziarna amarantusa? Za to, że nie da się ich rozgotować i, że zawsze są chrupiące. Spotkałam się z komentarzami, że niektórzy nie potrafią ugotować amarantusa, bo ciągle jest za twardy. A ja właśnie uwielbiam w nim to, że podczas jedzenia przyjemnie chrupie mi w zębach. 
Druga sprawa- owsianka? Nazwa amarantusanka brzmi trochę dziwnie, więc chyba lepiej użyć określenia owsianki amarantusowej- wtedy każdy wie, o co chodzi: ) Muszę przyznać, że z ogromną przyjemnością jadłam tą wersje owsianki, nie dość, że miała cudowny, orzechowy smak to jeszcze ma naprawdę ciekawą strukturę, myślę, że warto się o niej przekonać; )

ps. Trzymajcie kciuki, dzisiaj rozpoczynam kombo zaliczeniowo- egzaminowe, na pierwszy rzut dwa zaliczenia. A co tam, musi być na bogato, jedno zaliczenie w dniu to za mało: ))

Owsianka amarantusowa z masłem orzechowym i grillowaną gruszką
1 porcja

składniki:
- 100 g ziarna amarantusa
- 325 ml ml mleka
- 1 łyżeczka miodu
- 1 łyżka masła orzechowego
- 1 gruszka
- garść pestek z granata i orzeszków ziemnych

Do garnka wlać mleko i dodać amarantus, doprowadzić do zagotowania, po tym czasie gotować ok 20- 30 minut do uzyskania kremowej konsystencji- ziarna amarantusa nadal będą chrupiące. Do garnka dodać masło, miód i mieszać aż składniki połączą się ze sobą.
W międzyczasie gruszkę pokroić na grube plastry i zgrillować na patelni grillowej.
Do miski przełożyć amarantus, dodać gruszkę i obsypać granatem i orzeszkami. Można też na sam koniec wlać na powierzchnie trochę mleka.
Smacznego!

Amaranth porridge with peanut butter, grilled pear and pomegranate
1 bowl

ingredients:
- 100 g amaranth grains
- 325 ml milk
- 1 teasponn honey
- 1 tablespoon peanut butter
- 1 pear
- handful pomegranate seeds and peanuts

In the saucepan add milk and amaranth. Heat the saucepan over medium heat and bring to boil then simmer for 20- 30 minutes, stirring occasionally to absorb liquid by amaranth. Add honey and cook 1 minute, then add peanut butter and cook until melted and combined.
Meanwhile heat grill pan over the medium- hight heat. Add sliced pear and grill for goldenbrown. Flip slices of pear and fry another few minutes.
Pour the porridge into the bowl, add grilled pear and sprinkle with pomagranate seeds and peanuts.
Enjoy!




16 komentarzy:

  1. Ale smakowicie wygląda to śniadanie! Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mam amarantusa,ale taka owsianka powoduje chęć zakupu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. nigdy nie jadłam amarantusa w takiej formie, muszę go kiedyś kupić i spróbować, bo już sam Twój opis kusi, a co dopiero przepis i te świetne zdjęcia! <3
    mój nowy adres: www.anappleaday.pl ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tu nie trzeba słów! To trzeba po prostu zjeść :D

    OdpowiedzUsuń
  5. zachwycająca :) na śniadanie idealna

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna i bardzo kreatywna ta "owsianka" ;) szkoda, że w języku polskim nie ma szczęśliwszego określenia. Do tego wspaniałe dodatki i apetyczne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  7. mocno trzymam kciuki, moocno! daj znać, jak poszło :*
    Oooo.. wersja na bogato.. zjadłabym <3

    OdpowiedzUsuń
  8. solidna dawka słodyczy i energii!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak zwykle, wygląda obłędnie. Dobrze, że już jestem po śniadaniu :). Pzdr.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna propozycja.Musi smakować neizle;)

    OdpowiedzUsuń
  11. no to czas upolować ziarna amarantusa :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Święty zastępnik owsianki dla bezglutenowca - jem często, ale takiej wypasionej wersji jeszcze sobie nie zrobiłam ;) Co do zaliczeń - nie łam się, poradzimy sobie, ja właśnie pokonuję wszelkie rekordy szybkości w pisaniu pracy licencjackiej.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow, ależ obłędne i pomysłowe śniadanie! :)
    Wygląda po prostu genialnie, świetne kolory i smaki! <3
    Przepiękne zdjęcia robisz! *.*

    OdpowiedzUsuń
  14. Inspirujący blog i bardzo ciekawe przepisy i połączenia smaków ;-)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...