piątek, 19 czerwca 2015

Zielony koktajl: jarmuż, gruszka, jabłko, pomarańcza

Zielony koktajl z jarmużu, gruszki, jabłka i pomarańczy

Pear, apple and orange green kale smoothie, for English scroll down


Postanowiłam przetłumaczyć swoje przepisy na angielski. Muszę przyznać sama przed sobą: porwałam się z przysłowiową motyką na wiatr. Native speaker'em nie jestem, angielski znam, ale na pewno popełniam gramatyczne błędy i, co najważniejsze- mam do przetłumaczenia prawie 500 przepisów, bo tyle udało mi się tu dotychczas zgromadzić. Sprawa nie jest prosta, ale nie zrażam się, bo przynajmniej podszkolę angielski w kulinarnych słówkach, więc plusy zawsze są. Mam tylko nadzieję, że do końca wakacji się z tym wyrobię...:)
Dzisiaj? Dzisiaj mam dla Was jedno z najmilszych zaskoczeń- zielony koktajl. Zawsze uwielbiałam jego kolor na zdjęciach, jednak nigdy jakoś nie było mi z nim po drodze, uważałam, że będzie jakiś taki niesmaczny. Jak ja się myliłam! Zielone koktajle są przepyszne i pełne witamin. Robienie ich jest superłatwe, a później zbyt szybko znikają;) 

Zielony koktajl z jarmużu. jabłka, gruszki i pomarańczy
2 porcje

składniki:
- 2 duże garści jarmużu- same liście, bez twardych części
- 1 jabłko
- 1 gruszka
- 1 wyfiletowana pomarańcza
- 1 łyżka syropu kukurydzianego lub miodu
- 250 ml mleka
- 1 łyzka nasion chia

Gruszkę i jabłko pokroić w większą kostkę, nie obierając ich ze skóry. Wszystkie składniki oprócz nasiona chia zblendować na koktajl. Podawać w wysokich szklankach, posypując wierzch nasionami chia.
Smacznego!

Pear, apple and orange green kale smoothie
2 portions

ingredients:
- 2 big handful kale- only leaves
- 1 apple
- 1 pear
- 1 filleted orange
- 1 tablespoon corn syrup or honey
- 250 ml milk
- 1 tablespoon chia seeds

Chop apple and pear. In the bowl combine all ingredients  and blend until smooth. Pour smoothie into tall glasses and sprinkle the top of chia seeds. Serve. 
Enjoy!




14 komentarzy:

  1. Wygląda genialnie, ciekawa jestem jak smakuje, bo tyle różnych składników :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wczoraj piłam podobnego zielonego potworka, tylko ze szpinakiem :) Uwielbiam! Sam kolor dodaje energii!
    Powodzenia z tłumaczeniem :) Mnie w zrozumieniu angielskich przepisów bardzo pomaga przeglądanie zagranicznych blogów i oglądanie Masterchef Australia bez lektora, polecam! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też ostatnio piłam zielonego potworka - też ze szpinaku, ananasa i grejpfruta ;). Świetny kolorek ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Koktajl zdrowy i pyszny.Próbowałam podobnego;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie bym się pod niego podłączyła :D

    OdpowiedzUsuń
  6. MNIAM! Zjecia sa taaaakie piekne! Uwielbiam takie zdrowe i pyszne koktajle!

    OdpowiedzUsuń
  7. jarmuż, jarmuż, jarmuż!! <3 uwielbiam go! czy na słodko w smoothie czy na wytrawnie do obiadu :) piękne zdjęcia! :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Zielono,pysznie:)chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ależ wyzwania rzucasz! Jarmużem i angielskim:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ piękne zdjęcia! *.*
    Koktajl wygląda magicznie!
    Cudowny pomysł! :))

    OdpowiedzUsuń
  11. zielone koktajle uwielbiam, jarmuż jest do tego stworzony :)

    OdpowiedzUsuń
  12. zielone, zielone sama dobro :)
    PS. Fajna sprawa z tłumaczeniem przepisów, również zaczynam ze swoimi od poniedziałku :) Już tyle zwlekałam, że więcej odkładać tego nie mogę. Trzymam kciuki za twoje 500! ;)
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  13. Piekne zdjęcia szczególnie te najbardziej zielone są najpiekniejsze! ;-) Dzięki za przepis, z jarmużu jeszcze nie robiliśmy koktajlu - a to już drugi taki przepis w ostatnich dniach, jaki napotkaliśmy, więc trzeba spróbować. Wpisujemy na listę zakupów jarmuż i pomarańcze- przy okazji, wiesz, że najlepsze i najsłodsze pomarańcze to te z wielkim 'pępkiem'? :-) Polecam wypróbować podczas najbliższej wycieczki do sklepu po pomarańcze na koktajl. :-)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...