poniedziałek, 15 czerwca 2015

Truskawkowy dżem chia

Truskawkowy dżem chia

Strawberry chia seed jam, for English scroll down


Sezon na przetworowanie uważam za otwarty. I choć z tego dżemu zostały jedynie puste słoiczki jestem przekonana, że zrobię go ponownie- jest cudowny! Nasiona chia są magiczne, zagęściły dżem, ale również uzyskałam dosyć ciekawą strukturę, trochę przypominającą frużelinę, jednak bardziej zwartą. Dżem słodzony jest tylko miodem, przez co ma cudowny smak. Jestem tym wynalazkiem zachwycona i jestem pewna, że w tym roku oprócz tradycyjnych dżemów, te z chia zajmą dużo miejsca w spiżarni: )

Truskawkowy dżem chia
ok 3 słoiczki

składniki:
- 1 kg truskawek
- 4 łyżki nasion chia
- 3 łyżki miodu

Truskawki przekroić na pół i umieścić w garnku z grubym dnem, smażyć na małym ogniu ok 15 minut aż prawie wszystkie się rozpadną. Następnie dodać miód i smażyć jeszcze chwilę do połączenia składników. Po tym czasie wsypać nasiona chia i dobrze wymieszać. Dżem smażyć jeszcze przez ok 15 minut, aby zgęstniał, mieszając od czasu do czasu. Dżem po wystudzeniu będzie gęstszy.
Gotowy dżem przełożyć do czystych słoików i dobrze zakręcić. Można słoiki zapasteryzować lub postawić do góry dnem.
Więcej na temat przygotowywania i pasteryzacji przetworów znajdziesz tutaj.
Smacznego!

Strawberry chia seed jam
approx. 3 jars

ingredients:
- 1 kg strawberries
- 4 tablespoons chia seeds
- 3 tablespoons honey

In the medium saucepan put the strawbierries. Heat the saucepan over medium heat and cook for 15 minutes stirring occasionally until strawbierries are tender and fall apart. Add honey and cook for 1 minute to combine. Then add the chia seeds and mix well. Cook jam 15- 20 minutes over low heat until thickness. Remove pan from the heat and pour jam into the clean jars and close them. You can put jar upside down and let cool to pasteurize.
More informations about pasteurizing you can find here
Enjoy!.




17 komentarzy:

  1. bardzo polubiłam dżemy z nasionami chia, zwłaszcza truskawkowe! coś czuję, że moje zapasy też będą wygląda podobnie jak Twoje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny ma kolor.... ;-) Poproszę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czuję się szczęśliwa, bo kupiłam ostatnio kilogramowe opakowanie chia i już wiem, gdzie trafią miedzy innymi.. do słoiczków z truskawkami!
    Pozdrawiam!
    www.kornikwkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. genialne połączenie :) no bo nasionka chia są magiczne szybko zagęszczają płynny...tak szybko jak Ty jeszcze nie zrobiłam żadnego dżemu. Z pewnością wykorzystam twoją metodę ... Super :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten kolor,ten smak...rewelacja:)no i te zdjęcia cudne:)

    OdpowiedzUsuń
  6. robiłam ostatnio i jestem zachwycowa! już nie mogę doczekać się malin i wiśni, żeby też wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudownie :) chętnie zrobię, ale zastanawiam się jak on się będzie przechowywał z chia? Nie zepsuje się?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zapasteryzowałam i na razie nic się nie dzieje; ) Mam nadzieję, że wytrzyma do zimy.

      Usuń
    2. Czekam na wieści:) z przechwoywania :) Kolor ..... mega:)

      Usuń
  8. a czy wytrzymałby całą zimę? chyba trzeba będzie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ale fajny patent - muszę wypróbować z wiśniami.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo to apetyczne. Nie ma szans dotrwać do zimy:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale nieziemski pomysł! Jak tylko sesja się skończy, to robię! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Swietny pomysl. Przepis godny polecenia,chociazby z tego powodu,ze zrobilam dzem z tego przepisu i juz zniknal:-P. Z pewnoscia bede robila nastepny. Wspanialy smak,konsystencja i mozna go wykorzystac na wiele sposobow. Super! Polecam! Pozdrawiam:-P.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobiłam, jest boski :)
    Będę musiała wypróbować inne owocowe wariacje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zrobiłam kilka słoików na spróbowanie i zjedliśmy je zanim dotarły do piwnicy ;)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...