poniedziałek, 13 lipca 2015

Cannelloni z indykiem i bazyliową ricottą pod beszamelem

Cannelloni z indykiem i bazyliową ricottą pod beszamelem

Turkey and basil ricotta baked cannelloni with white sauce, for English scroll down


Jest parę rzeczy, z którymi bardzo ciężko byłoby mi się rozstać w kuchni. Po pierwsze nabiał, każdego rodzaju. Jeśli o tą grupę produktów chodzi zdecydowanie często mam z nimi do czynienia, właściwie od dziecka. Nie wyobrażam sobie życia bez mleka, jogurtów czy serów. Po drugie owoce, znam parę osób, które są uczulone właściwie na każdy rodzaj owoców i mogą jeść jedynie garstkę z tych, które oferuje nam matka natura. Gdybym musiała z nich zrezygnować, byłoby to prawie zabójstwo dla mojego organizmu, bo dzień bez owoców jest dniem straconym. Po trzecie, makaron. Może nie jem go codziennie, ale dania z makaronem są zdecydowanie jednymi z moich ulubionych. Makaron daje nam mnóstwo możliwości i pobudza naszą kreatywność, dlatego tak bardzie lubię z nim pracować. To danie było zainspirowane tym, pochodzącym z książki "What Katie ate", książki obowiązkowej dla fanów literatury kulinarnej. Wprawdzie okazało się, że przepis książkowy bardzo odbiegał od tego, który zrobiłam ja, to jednak on zainspirował mnie to działania z cannelloni. Te grube rurki są naprawdę przepyszne. Zresztą uwielbiam beszamel i wszystko to, co jest pod nim zapiekane, więc ja byłam zachwycona, moje kubki smakowe również; )

Cannelloni z indykiem i bazyliową ricottą pod beszamelem
3- 4 porcje

składniki:
- 18 rurek cannelloni
- 500 g mielonego indyka
- 1 cebula
- 2 ząbki czosnku
- 1.5 łyżki pesto bazyliowego
- 100 g fety
- 3 suszone pomidory w oleju
- 250 g ricotty
- 50 g pestek z dyni
- sól, pieprz

- 850 ml mleka
- 80 g mąki pszennej
- 100 g masła
- sól, pieprz, gałka muszkatołowa

Cebulę, czosnek i pomidory suszone pokroić w drobną kostkę. Na rozgrzaną patelnią z odrobiną oliwy dodać cebulę i smażyć do zeszklenia, dorzucić czosnek i smażyć jeszcze minutę. Dodać mięso, przyprawić solą i pieprzem, smażyć około 10 minut, aż zmieni kolor, zdjąć z ognia i wystudzić
Piekarnik nagrzać do 180 stopni- termoobieg.
Ricottę połączyć z fetą, pesto i pestkami z dyni. Dodać ostudzone mięso, przyprawić solą i pieprzem i wszystko dokładnie wymieszać. 
W garnku roztopić masło, następnie oddać masło, cały czas mieszając i smażyć przez ok 2 minuty, uważając aby mąka się nie przypaliła. Dodać mleko i gotować aż masa zacznie gęstnieć, mieszając od czasu do czasu. Przyprawić solą, pieprzem i gałką muszkatołową i gotować aż masa wyraźnie zgęstnieje. 
W międzyczasie farsz z ricotty przełożyć do rękawa cukierniczego z dużą okrągłą tylką i nadziewać rurki makaronu farszem. Formę do zapiekania wysmarować tłuszczem, wylać połowę sosu, ułożyć wypełnione cannelloni obok siebie i polać pozostałym sosem. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 40 minut, po czym zwiększyć temperaturę do 200 stopni i przypiec jeszcze 10 minut. Wyciągnąć z piekarnika, chwilę ostudzić i podawać.
Smacznego!

Turkey and basil ricotta baked cannelloni with white sauce
3- 4 portions

ingredients:
- 18 cannelloni tubes
- 500 g ground turkey
- 1 onion
- 2 garlic cloves
- 1.5 tablespoon basil pesto
- 100 g feta cheese
- 3 sundried tomatoes
- 250 g ricotta cheese
- 50 g pumpkin seeds
- salt, pepper to taste

- 850 ml milk
- 80 g all purpose flour
- 100 g butter
- salt, pepper, nutmeg to taste

Finely dice onion, garlic and dried tomatoes. Heat a frying pan with olive oil over medium heat, add onion and fry intil glassy, add grlic and fry 1 minute more. Add meat, season with salt and pepper and fry until meat has changed colour- about 10 minutes. Remove from the heat and set aside.
Preheat oven to 180 C.
In a bowl combine ricotta, feta, pesto and pumpkin seeds, add cooled meat, season with salt and pepper and stir to combined.
In a sauce pan melt butter, add flour, stirring all the time and cook for 2 minutes. Do not burn flour! Add milk and cook to thickened, stirring occasionally. Season with salt, pepper and nutmeg, cook for 1 minute.
Meanwhile add ricotta filling into a pastry bag fitted with big round tip ad fill cannelloni tubes with filling. Butter a casserole dish, pour half of white sauce into the dish and put filled canneloni tubes over the sauce next to each other. Pour remaining sauce over the top and put into the preheated oven, bake 40 minutes. Increase temperature to 200 C and bake further 10 minutes. Remove from the oven, let cool for 2 minutes and serve. 
Enjoy!





inspiracja: "What Katie ate"

7 komentarzy:

  1. Dawno nie jadłam cannelloni, narobiłaś mi smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie. I właśnie przypomniałaś mi o mojej zachciance książkowej. 'What Katie Ate' jeszcze nie mam, a uwielbiam takie pozycje głównie ze względu na przepiękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Bazyliowa ricotta" - ale to brzmi apetycznie! Uwielbiam zapiekane makarony :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio miałam taka ochotę na indyka....
    A tu taki świetny pomysł na obiad ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyśmienite danie, zjadłabym taki obiadek z przyjemnością!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zainspirowałam się tym przepisem, podmieniłam trzy składniki(z racji czyszczenia szafki) i zrobiłam pyszną lasagne 😍 Zachwyciły mnie w tym daniu przede wszystkim ziarna, u mnie słonecznik. Sztosik 👍

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...