czwartek, 3 września 2015

Sałatka z jarmużem, ogórkiem zielonym, wędzonym łososiem, serem pleśniowym i nektarynką

Sałatka z jarmużem, ogórkiem zielonym, wędzonym łososiem, serem pleśniowym i nektarynką

Kale salad with cucumber, smoked salmon, blue cheese and nectarine, for English scroll down


Lubię takie nieoczekiwane zwroty akcji w kuchni. Tak było w przypadku tej sałatki, bo pierwotnie miała być bez nektarynki. Jednak, kiedy ją przygotowywałam, w kuchni piętrzył się stos soczystych i słodkich nektarynek. Pomyślałam, że ich dodatek byłby całkiem dobrym urozmaiceniem i wzbogaceniem smaku samej sałatki. Okazało się, że nektarynka pasuje tu idealnie a smaki bardzo dobrze ze sobą współgrają, więc zajadałam się nią z takim apetytem, że nie zdołałam spostrzec, kiedy zniknęła. Poza tym, jako totalna fanka łososia w każdej postaci, nie mogła mi nie smakować:)

Sałatka z jarmużem, ogórkiem zielonym, wędzonym łososiem, serem pleśniowym i nektarynką 
ok 3- 4 porcje

składniki na sałatkę
- 2 duże garście jarmużu
- 1 duża nektarynka
- 1 średni ogórek zielony
- 100 g łososia wędzonego
- 100 g sera z niebieską pleśnią

składniki na dressing
- duża garść świeżego koperku
- sok z 1.2 cytryny
- 3 łyżki oliwy z oliwek
- 1 ząbek czosnku
- sól, pieprz do smaku

Nektarynkę i ogórka pokroić w plastry, ser pleśniowy w kostkę. Do miski włożyć liście jarmużu, pokrojone składniki i dorzucić porwanego na kawałki łososia. 
W międzyczasie przygotować dressing. Koperek mocno posiekać, czosnek pokroić w drobną kostkę. Wszystkie składniki połączyć w miseczce, a następnie wlać do sałatki, przyprawić solą i pieprzem i wymieszać.
Smacznego!

Kale salad with cucumber, smoked salmon, blue cheese and nectarine
3- 4 portions

ingredients for salad:
- 2 big handfil kal leaves
- 1 big nectarine
- 1 medium cucumber
- 100 g smoked salmon
- 100 g blue cheese

ingredients for dressing:
- handful fresh dill
- juice from 1/2 lemon
- 3 tablespoons olive oil
- 1 garlic clove
- salt and pepper to taste

Slice cucumber and nectarine, cut blue cheese into cubes. In a bowl combine kale leaves, cucumber, nectarine, cheese and torn into pieces salmon.
Meanwhile prepare dressing. Finely chop dill and garlic. In a bowl combine all ingredients, then pour into the salad, season with salt and pepper and mix to combine.
Enjoy!






11 komentarzy:

  1. Smak jarmużu jest mi zupełnie nie znany.Sałatka wygląda bardzo smacznie,pozostałe składniki bardzo lubię,choć w takim zestawieniu też ich chyba jeszcze nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię dodawać owoce do sałatek wytrawnych :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolory tej sałatki zachęcają mnie do jej spróbowania :) A dodatek nektarynki mnie bardzo ciekawi... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna sałatka. Te kolorki sprawiają, że nie mogę oderwać wzroku :)
    Zapraszam:
    http://nackany-zeszycik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Odważna z Ciebie dziewczyna, że tworzysz takie dania :) Jadłam już dania z brzoskwinią, więc wierzę, że nektarynka w takiej wytrawnej sałatce to strzał w dziesiątkę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zamawiam, biorę cała miseczkę :D mniammi

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale fajny pomysł na sałatkę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Biorę w ciemno taką sałatkę! :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...