niedziela, 7 września 2014

Dżem mirabelkowy z mleczną czekoladą

Dżem z mirabelek z czekoladą mleczną

Mirabelle jam with milk chocolate, for English scroll down


Mirabelki dorwałam całkiem przypadkiem. Szłam do pracy pewną alejką, która jest małym skrótem na ulicę wydaję mi się trochę zapomnianą przez moje miasto i komunikację miejską. Ale tylko przez miasto, bo domy, jakie tam się budują wcale nie wyglądają, jakby ich właściciele o czymś zapomnieli. I nie dziwię się tym ludziom, bo owa ulica , mimo że bez asfaltu a z kostką brukową, mimo że bez żadnego sklepu jest miejscem, gdzie wielu ludzi chciałoby mieszkać. Niezwykle spokojnie z polem i lasem za domem. Jedyny warunek: prawo jazdy i samochód: )
Wspomniana alejka jest takim trochę zbawieniem dla mnie i innych, bo gdybym miała iść na około, zajęłoby mi to o wiele więcej czasu. Ale jest też miejscem, gdzie kiedyś ktoś mądry posadził mnóstwo owocowych drzew i po wielu latach, idąc alejką w lato można się nieźle najeść. Pewnego dnia wzięłam więc sporą torbę i uzbierałam mirabelki. Chciałam uzbierać też inne śliwki, ale niestety nikt o te drzewa nie dba i w rezultacie wiele śliwek jest robaczywych albo w ogóle niedostępnych dla moich 170 cm wzrostu; ) Mam zamiar jednak wrócić tam po gruszki i jabłka, bo w końcu czemu te owoce miałyby się tam marnować?: )

Tak wiem, dużo przetworów jest u mnie w tym roku, ale nie mogę się powstrzymać, żeby ich nie robić. Przetworowanie wciąga i to bardzo!: )

Dżem z mirabelek z mleczną czekoladą
4 słoiki

składniki:
- 1.5 kg mirabelek
- 400 g cukru
- 100 g mlecznej czekolady

Mirabelki wydrylować i zasypać cukrem, zostawić na pół godziny. Po tym czasie Smażyć na wolnym ogniu aż dżem odpowiednio zgęstnieje- ok 1.5 godziny. Następnie dodać połamaną czekoladę i poczekać aż dobrze się rozpuści. Smażyć jeszcze chwilę, a po chwili przelać dżem do przygotowanych słoików i pasteryzować 15- 20 minut od zagotowania wody.
Więcej na temat przygotowywania słoików i pasteryzacji znajdziesz tutaj.
Smacznego!

Mirabelle jam with milk chocolate
4 jars

ingredients:
- 1.5 kg mirabelles
- 400 g sugar
- 100 g milk chocolate

Pit the mirabelles and add into a big pot with sugar, set aside for 30 minutes. After that time take into the stove and cook over low heat until fruits has beed crushed and jam has been dense- about 1.5 hours. Add milk chocolate and stir to dissolve. Remove jam from the oven and take into the prepared jars, then pasteurize.for 15- 20 minutes after the water hass benn boiled.
More informations about prepare and pasteurizing you can find here.
Enjoy!




10 komentarzy:

  1. Intrygująca kompozycja smaków, jestem mega ciekaw tego połączenia :D

    OdpowiedzUsuń
  2. A mnie jednak bardziej wciąga robienie przetworów hihihihi ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mirabelki, czekolada... Czego chcieć więcej? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiesz jak wywołać u mnie ślinotok.. <3 ech... bebok z ciebie!

    P.S. Profilowe rulez!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale dekadencja! Ślinka mi cieknie na maksa... A co do Twojej opowieści, to ja codziennie w drodze do pracy mijam dwie jabłonie, może je obskubie z owoców?;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastyczne połączenie! Chętnie bym spróbował kanapki z takim dżemem :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przetworów jak najwięcej, bo trzeba później czymś osłodzić sobie jesień i zimę :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...