poniedziałek, 1 września 2014

Babka z jagodami i ricottą

Babka z jagodami i ricottą

Blueberry ricotta bundt cake, for English scroll down


To już ostatni <chyba!?> przepis z jagodami. Najadłam się ich w tym roku wystarczająco, przynajmniej na razie tak mi się wydaje. Pewnie w środku zimy nagle zachce mi się ciasta z jagodami. A zamrozić owoców nie mogę, bo, żeby znaleźć miejsce w naszej zamrażarce to chyba trzeba być geniuszem. Nienawidzę tego u mojej mamy, ma dziwną manierę kupowania wszystkiego, przede wszystkim mięsa "na zapas" i w rezultacie zamiast pysznych owoców na zimę w trzech półkach jest mięso. Próbowałam wynegocjować choć jedną półkę na moje rzeczy...Z moją mamą w kwestii zamrażalki się po prostu nie dyskutuje; D
Skoro żegnam się z jagodami, przynajmniej w wypiekach, bo w lodówce jest jeszcze szklanka na śniadanie, ciasto musiało być nie byle jakie. I takie nie jest. Dodatek ricotty i jagód sprawia, że jest mięciutkie i bardzo wilgotne, co ja osobiście uwielbiam. Poza tym, kto nie lubi ciast z dodatkiem jagód?;)

Babka z jagodami i ricottą
forma z kominem o średnicy 23 cm

składniki:
- 260 g mąki pszennej luksusowej
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka soli
- 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
- 150 g cukru
- skórka z jednej cytryny
- 250 g ricotty
- 4 jajka
- 250 g jagód lub borówek amerykańskich+ 1 łyżka mąki
- 120 g miękkiego masła
- 100 g mlecznej czekolady
- tłuszcz+ bułka tarta do formy

Wszystkie składniki muszą być w temperaturze pokojowej, dodatek zimnego sera sprawi, że masa się zważy.
Piekarnik nastawić na 180 stopni- grzanie góra- dół.
Mąkę przesiać do miski, dodać sól, gałkę muszkatołową i skórkę z cytryny. Jagody wymieszać z łyżką mąki. W drugiej misce utrzeć na jasną masę cukier z masłem, następnie dodawać partiami ricottę i miksować do połączenia. Po tym czasie wbijać po jednym jajku, dokładnie miksując przed dodaniem kolejnego. Uwaga- masa może w tym momencie wyglądać, jakby się miała zważyć, bez obaw, moja tak wyglądała i wszystko było później w porządku. Następnie dodać partiami sypkie składniki i miksować na wolnych obrotach tylko do połączenia. Ostatnią partię wmieszać łyżką.
Ciasto przelać do natłuszczonej i wysypanej bułką tartą formy, wyrównać i wstawić do nagrzanego piekarnika. Ciasto piec 30 minut, następnie zmniejszyć temperaturę do 160 stopni i piec jeszcze 30 minut do suchego patyczka. Po tym czasie ciasto wyjąć i ostudzić.
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, na wystudzone ciasto wylać czekoladę i poczekać aż zaschnie.
Smacznego!

Blueberry ricotta bundt cake
23 cm bundt cake form

ingredients:
- 250 g all purpose flour
- 2 teaspoon baking powder
- 1 teaspoon salt
- 1/2 teaspoon nutmeg
- 150 g sugar
- zest of 1 lemon
- 250 g ricotta
- 4 eggs
- 250 g blueberries
- 120 g butter at room temperature
- 100 g milk chocolate

All ingredients should be at room temperature.
Preheat oven to 180 C. Butter and sprinkle with breadcrumbs cake form, set aside for later.
Sift flour with salt, nutmeg, baking powder and lemon zest. In another bowl combine blueberries with 1 tablespoon flour from recipe.
In a stand mixer bowl add sugar and butter, beat until light and fluffy. Gradually add ricotta and beating all the time. Next add eggs one at a time and beat until combined before add another egg. The batter may look a little bit lumpy, but thats okay. Next gradually add dry ingredients and mic until just combined. Add blueberries and stir to combine. Take the batter into the prepared form and put into the preheated oven, bake 30 minutes, then reduce temperature to 160 C and bake another 30 minutes until a toothpick inserted into the centre of the cake comes out clean. Remove from the oven and set aside to cool, then flip the form and remove cake.
Melt chocolate in a water bath and glaze the top of the cake.
Enjoy!





19 komentarzy:

  1. Taka babka to jest coś! Wygląd atak apetycznie, że z chęcią zjadłabym nawet kilka kawałków *.*

    OdpowiedzUsuń
  2. wpraszam się na kawałek! chętnie pożegnam razem z Tobą jagodowy sezon! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. jagody mam już tylko w zamrażarce, ale widziałam dziś jeszcze na straganie borówki :) ojjj, zjadłoby się teraz choć kawałek takiej babki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No, no, w środku wygląda wspaniale! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Może i ostatni wypiek z jagodami ale jaki wspaniały! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Apetyczna babka, szczególnie ta czekoladowa polewa! A z moją Mamą też się nie da dyskutować w kwestii lodówki, zawsze musiała być pełna na wypadek niespodziewanych gości. Szpilki być tam nie wściubiła:)

    OdpowiedzUsuń
  7. przyznaję, że przemawia ono do mnie. poza tym nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek łączyła czekoladę i jagody. ale już chyba do wypróbowania za rok dopiero

    OdpowiedzUsuń
  8. czekać, aż czekolada zastygnie? śmieszne.. przecież nie da się wytrzymać!!

    OdpowiedzUsuń
  9. łAŁ! Uwielbiam takie babki!

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie do szczęścia wystarczyłaby już sama polewa z tej babki:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj, przepiękna Ci wyrosła i te jagody... pycha!

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowności :) !!!
    Wiesz nie robiłam jeszcze ciasta z ricottą więc strasznie mnie zaintrygowałaś.
    A ta czekolada.... ajjjj <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapisuję się na kawałek takiej babki, smakowite wnętrze ukazałaś jej :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniała, wypełniona jagodami po brzegi :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ta babka jest rewelacyjna!

    Zapraszam do mnie : www.tropikalnakuchnia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszna 😍 Świetnie przełamane smaki.

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...