środa, 3 września 2014

Bo skoro idzie jesień to będzie...dynia! I przyprawa dyniowa

Przyprawa dyniowa

Pumpkin spice, for English scroll down


Jesień się zbliża nieubłaganie. Jest coraz zimniej, ciemniej i jesiennie, po prostu. Ale ja jesień lubię, nawet za ten deszcz doprowadzający mnie do szału, za ten chłód wieczorami, który nie pozwala mi zdecydować, czy aby na pewno w tym swetrze będzie mi ciepło, za jabłka, za cynamon i za dynię. To chyba moja ulubiona pora roku, choć mam ochotę w jesień rzucić się pod pociąg milion razy dziennie; D
A dynia, dynia.... dynia to dla mnie warzywo- owoc cudowny, jej uniwersalność mnie zadziwia. Nadaje się właściwie do wszystkiego i spróbuję Wam to udowodnić, bo przewiduję parę przepisów na dynię w tym roku, ale... żeby myśleć o dyni i przede wszystkim o tej słodkiej wersji dyni koniecznie trzeba się zaopatrzyć w to cudo. Przyprawa dyniowa. Nieoceniona, jeśli chodzi o dania z dynią, nadaje jej niesamowitego charakteru i uwierzcie mi naprawdę warto ją zrobić.

Przyprawa dyniowa
1 słoiczek

składniki:
- 4 łyżeczki cynamonu
- 2 łyżeczki mielonego imbiru
- 1 łyżeczka mielonego ziela angielskiego
- 1 łyżeczka gałki muszkatołowej

Wszystkie składniki dokładnie połączyć ze sobą i zamknąć w słoiczku. Proste? Pewnie, że proste; ))
Smacznego!

Pumpkin spice
1 small jar

ingredients:
- 4 teaspoon cinnamon
- 2 teaspoon ground ginger
- 1 teaspoon ground allspice
- 1 teaspoon nutmeg

Combine all spices in a bowl, then take into the jar.
Enjoy!




13 komentarzy:

  1. Zaraz przystępuję do robienia, mam wszystkie potrzebne przyprawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobię i zabiorę się za dyniowe smakołyki :) Tak wszyscy kuszą to i ja zacznę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, na pewno mi się przyda :)
    Pozdrawiam,
    siwapiecze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny ma kolor,zainspirowałaś mnie,muszę pokusić się o własną mieszankę ziół:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Taka przyprawa to skarb w kuchni! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Już sobie wyobrażam, jak ta przyprawa jest aromatyczna, pachnąca i w sam raz na jesień:) A dynię lubię za to, że ma taki śliczny, słoneczny kolor.

    OdpowiedzUsuń
  7. zdjęcia <3
    sezon na dynie i jestem szczęśliwa! jeszcze niech no tylko ta przyprawę skomponuję, będzie pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oo, fajna ta przyprawa :-D i do zupy z dyni się nada i do muffinów... muszę zrobić koniecznie, bo dynię również lubię - szczególnie rozgrzewające zupy kremy w przeróżnych wariantach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmm też uwielbiam dynię :) Nie wyobrażam sobie jesieni bez dyni :)
    I podobnie jak Ty - jesienna depresja ciągle miesza się z uwielbieniem dla tej pory roku... Dziwne to trochę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja już dynię zakupiłam! Musze coś z niej wykombinować! Taka przyprawa jest w sam raz!

    OdpowiedzUsuń
  11. Gdzie dopadłaś taką śliczniutką maleńką buteleczkę? :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwotnie był to maleńki list w butelce z piaskiem przywieziony znad morza; D

      Usuń
  12. Super taka domowa przyprawa :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...