środa, 24 września 2014

Na jesienne rozgrzanie: Shakshouka z boczniakami i cukinią

Shakshuka z boczniakami i cukinią

Zucchini and oysters shakshouka, for English scroll down


No to mamy jesień. Przyznam szczerze, że wraz z jej nadejściem zrobiło się o wiele zimniej niż sądziłam. Wrzesień zapowiadał bardzo przyjemną i ciepłą jesień a tu jednak pierwsze mrozy dały się we znaki. Wczoraj, czekając na autobus do domu porządnie już zmarzłam, jak najszybciej chciałam być już w ciepłym domu z kubkiem herbaty w ręku. 
Na takie zimne dni wypadałoby przygotować coś rozgrzewającego do jedzenia, a ta shakshuka taka własnie jest. Jestem pewna, że po jej zjedzeniu od razu zrobi Wam się cieplej, czy to zjecie ją na porządne śniadanie, czy na obiad czy na kolacje. Nadaje się właściwie na każdą porę dnia. Moja mama była tym daniem zachwycona i od razu kazała mi dać przepis jej koleżance. Poza tym jest to ten rodzaj dania, który niesamowicie syci, więc na głód na pewno nie będziecie narzekać przez kolejnych dobrych parę godzin po zjedzeniu shakshuki: )

Shakshuka z boczniakami i cukinią
2 duże porcje

składniki:
- 400 g pomidorów
- 3 jajka
- 250 g boczniaków
- 1 czerwona cebula
- 1 zielona papryczka pepperoni
- 1 ząbek czosnku
- 200 g cukinii
- 1/2 łyżeczki nasion kolendry
- 1/2 łyżeczki nasion kminku
- 1 łyżka koncentratu pomidorowego
- 3 gałązki tymianku
- sól, pieprz do smaku
- kawałek fety i liście bazylii do posypania wierzchu

Pomidory sparzyć, obrać ze skórki, usunąć pestki i pokroić w kostkę.  Boczniaki i cukinię pokroić w większą kostkę, cebulę i czosnek w drobną kostkę. Pepperoni pokroić w plastry.
Nasiona kminku i kolendry zmiażdżyć w moździerzu na pył.
Do sporej patelni wlać 2 łyżki oliwy i rozgrzać. Wrzucić cebulę i smażyć do zeszklenia, dorzucić czosnek i pepperoni i smażyć jeszcze chwilę.
Na patelnię dodać boczniaki i listki tymianku, smażyć do zarumienienia się grzybów- ok 3- 4 minuty. Dodać pomidory, koncentrat, cukinię i zmiażdżone w moździerzu przyprawy. Całość dusić pod przykryciem aż cukinia zmięknie, ale nie będzie rozgotowana. Odkryć patelnię, pogotować chwilę i wyłączyć ogień. Na patelni zrobić 3 wgłębienia i wbić do nich ostrożnie jajka. Postawić ponownie na ogień i gotować do momentu, kiedy białko jajek się zetnie.
Podawać od razu ze świeżym pieczywem, rozkruszoną fetą i liśćmi bazylii na wierzchu.
Smacznego!

Zucchini and oysters shakshouka
2- 3 portions

ingredients:
- 400 g tomatoes
- 3 eggs
- 250 g fresh oysters
- 1 red onion
- 1 garlic clove
- 1 green pepperoni pepper
- 200 g zucchini
- 1/2 teaspoon coriander seeds
- 1/2 teaspoon cumin seeds
- 1 tablespoon tomato paste
- 1 tablespoon fresh thyme
- salt, pepper to taste
- piece of feta and basil leaves to decoration

Blanch the tomatoes, then peel and cut into cubes. Coarsely dice zucchini and oysters and finely cut onion, pepperoni and garlic into cubes. 
In a mortar combine coriander and cumin seeds and crush into powder.
Heat a frying pan with 1- 2 tablespoons olive oil over medium heat, add onion and fry until glossy, add garlic and pepperoni and fry for 30 seconds more. Add oysters and thyme, season with salt and pepper and fry until golden brown for 3- 4 minutes. Add tomatoes, tomato paste, zucchini and crushed spieces. Cover the pan and cook until zucchini has been tender but not too soft. Remove the lid and cook for a while, then make 3 holes and crack the eggs, cook until egg has been cooked- about 3- 4 minutes. Sprinkle with feta and basil leaves, serve immediately.
Enjoy!






10 komentarzy:

  1. mmm.. takie dania tak jak piszesz- idealne by cię rozgrzać! :)
    Na zimowe dni na pewno zagości u mnie.. :) pełne aromatów, przypraw.. ah, już tutaj czuje to danie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak, przepisy na rozgrzanie teraz bardzo potrzebne :)) Muszę w końcu spróbować tej shashuki, bo wygląda mega kusząco!

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę sobie to zrobić na weekendowe śniadanie! Normanie omnomnom:) P.s. Mega jest to zdjęcie z unoszącą się parą!

    OdpowiedzUsuń
  4. ostatnio pierwszy raz jadłam boczniaki i byłam/ jestem nimi zachwycona! zresztą to danie z takimi dodatkami musi świetnie smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mmm.. jeszcze ta feta na sam koniec, dla mnie bomba :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawe danie. A ja bardzo lubię nowe smaki. Na pewno wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda fantastycznie, aż ślinka leci :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda przepysznie! Doskonały przepis i w sam raz na takie chłodnie dni, jak teraz u mnie panują.

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...