wtorek, 16 września 2014

Gnocchi z ricotty z figami, szynką szwarcwaldzką i roszponką

Gnocchi z ricotty z figami, szynką szwarcwaldzką i roszponką

Ricotta gnocchi with figs, lamb's lettuce and Black Forest ham, for English scroll down


Figi to takie owoce, które nie tylko pyszne są solo lub w towarzystwie słodkości, ale też świetnie pasują do dań wytrawnych, dlatego postanowiłam je najpierw wykorzystać własnie w takim celu. Choć najpierw miało być na słodko, jednak jadąc do domu zjadłam połowę fig przeznaczonych do przepisu i musiałam się jakoś uratować, mając dwie pozostałe figi, ponieważ reszta już koniecznie była zarezerwowana na coś śłodkiego. I teraz był problem, bo co zrobić z dwoma figami? Przypomniało mi się jednak, że mam w domu ricottę i od razu pomyślałam o gnocchi. I przyznam szczerze, że nawet nie wiem, czy chcę próbować klasycznej,ziemniaczanej wersji, bo ta z ricotty jest po prostu pyszna. Szybka burza mózgów sprawiła, że wymyśliłam to, co własnie widzicie na talerzu. I wiecie co? To, że zjadłam te figi w drodze do domu to była bardzo dobra decyzja; )

Gnocchi z ricotty z figami, szynką szwarcwaldzką i roszponką
2 porcje

składniki na gnocchi:
- 250 g ricotty
- 150 g mąki pszennej+ do podsypywania
- 1 jajko
- 1/2 łyżeczki soli

Jajko rozkłócić, dodać wszystkie pozostałe składniki i wymieszać dokładnie, następnie zagnieść ciasto- będzie dosyć klejące. Na omączonym blacie pozagniatać ciasto, następnie podzielić na 3 części i każdą z nich zrolować na wałek grubości ok 2 cm. Tępym przedmiotem odcinać kluseczki, jak przy leniwych, na każdej z nich odbić widelec, aby powstał wzorek.
Do gotującej i osolonej wody wrzucić gnocchi i gotować 1- 2 minuty od ponownego zawrzenia wody.
W międzyczasie przygotować resztę składników.

pozostałe składniki:
- 2 spore figi
- 2 garście roszponki
- 4 plastry szynki szwarcwaldzkiej
- garść migdałów
- kawałek sera feta

Figi pokroić na 8 części każdą. Migdały podprażyć na złoto na suchej patelni. Szynkę podrzeć na kawałki, następnie wrzucić na rozgrzaną i suchą patelnie, smażyć do momentu aż stanie się rumiana, zdjąć z ognia i odstawić. Na patelnię, na której smażyła się szynka wrzucić figi i smażyć po kilkanaście sekund z każdej strony, aż figi będą ciepłe.
Na talerz wyłożyć roszponkę, następnie dodać ugotowane gnocchi, figi i szynkę. Obsypać migdałami i rozkurzoną fetą, podawać
Smacznego!

Ricotta gnocchi with figs, lamb's lettuce and Black Forest ham
2 portions

ingredients for gnocchi
- 250 g ricotta
- 150 g all purpose flour+ to flour the surface
- 1 egg
- 1/2 teaspoon salt

In a bowl lightly beat the egg and add remaining ingredients. Knead to get a dough- it's sticky and thats okay. Take the dough onto a well floured surface, divide into 3 parts and roll out each of those into a roller, than cut crosswide to get small gnocchi. Bring water to a boil with pinch of salt. Add gnocchi and cook 1- 2 minutes after gnocchi has floated to the top. Next drain and take into the plate.
Meanwhile prepapre remaining ingredients.

remaining ingredients:
- 2 big figs
- 2 handful of lamb's lettuce
- 4 slices Black Forest ham
- handful of almonds, chopped
- piece of feta cheese

Cut figs into eights. Take the almonds in the frying pan and brown until golden, remove from the stove and transfer onto a plate. Add figs on the same frying pan and fry few seconds until warm.
Add lamb's lettuce onto the plates, add gnocchi, figs and ham. Sprinkle with almonds and feta, serve.
Enjoy!






19 komentarzy:

  1. rozbroiłaś mnie tym przepisem :) chce spróbować

    OdpowiedzUsuń
  2. Nidy nie próbowałam robić sama gnocchi, muszę kiedyś spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. odkładam szynkę i mogę zajadać! piękne zdjęcia, piękna potrawa i figi są piękne...i smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł, dla mnie bardzo inspirujący:) Wczoraj po raz pierwszy zrobiłam figi na wytrawnie - u mnie była sałatka z figami, sałatą, boczkiem i sosem serowym - wyszło pycha i odtąd wpadłam w figową miłość:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ smacznie namieszałaś na tym talerzu :) chcę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  6. chciałabym raz u ciebie zjeść obiad.. o matko... <3 <3 <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Tez u mnie dziś figi, ale leniwie z camembertem i winem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze twierdziłam, że figi to jedne z najbardziej zmysłowych owoców. I danie przez nie bardzo zmysłowo się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow, znakomite danie! *.*
    Prezentuje się bardzo apetycznie! :)
    Świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  10. zjadłąbym te Twoje zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo mi się podoba Twój pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  12. To prawda, gnocchi z ricotty są pyszniaste.

    OdpowiedzUsuń
  13. najapetyczniej podane gnocchi, jakie kiedykolwiek widziałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. pyszne włoskie kopytka i to jeszcze z takimi dodatkami? istne mistrzostwo (:

    OdpowiedzUsuń
  15. ale śliczne te gnocchi Ci wyszły :)
    całość prezentuje się przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  16. O rany, cóż za połączenie! Genialny pomysł, a jakie zdjęcia! Ostatnie zdecydowanie wymiata ;-)!

    OdpowiedzUsuń
  17. Pięknie to wygląda, co za połączenie! Rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...