czwartek, 4 września 2014

Syrop kawowy

Syrop kawowy

Coffee syrup, for English scroll down


Kolejna odsłona syropu na moim blogu. I kolejny sukces. Bardzo lubię robić syropy, dlatego, że świetnie zastępują "coś do posłodzenia" na przykład owsianki, czy kawy. Poza tym jest pyszny w połączeniu z gęstym serkiem naturalnym i owocami. Przez jakiś czas to był mój deser numer jeden, co tam ciasta, ja chcę syrop kawowy! Oczywiście świetnie nadaje się też do kawy, przede wszystkim tej mrożonej, co udowodnię Wam przy okazji następnego wpisu, więc bądźcie cierpliwi: ))

Syrop kawowy
250 ml

składniki:
- 4 łyżki mocnej kawy mielonej
- 600 ml wrzącej wody
- 200 g cukru

Kawę zalać wrzątkiem i odstawić na 15 minut. Po tym czasie przelać przez małe sitko, aby uzyskać jedynie płyn, bez fusów. Do rondelka z grubym dnem wlać kawę i cukier, podgrzewać na małym ogniu, mieszając, aby syrop się nie przypalił< będzie wtedy gorzki> do zgęstnienia i zredukowania mniej więcej o połowę. Zajmie to ok 30 minut, choć należy syrop obserwować.
Gorący syrop przelać do buteleczki i zamknąć. Można przechowywać do ok 3 tygodni, choć u mnie wytrzymał tydzień; )
Smacznego!

Coffee syrup
250 ml

ingredients:
- 4 tablespoons brewed coffee (powder)
- 600 ml boiling water
- 200 g sugar

Pour coffee with water and set aside for 15 minutes. Next pour coffee through the sitrainer to remove coffee grounds. In a sauce pan combine coffee and sugar, cook over low heat , stirring occasionally. Be careful to not burn the syrup, otherwise it will be bitter. Cook syrup until thickened and reduce volume in half, it takes about 30 minutes.
Pour syrup into the bottle and store until 1 month.
Enjoy!






14 komentarzy:

  1. I można nim polać lody,desery,ciasta...mmm...ale się rozmarzyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny myślę, że by mi smakował :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pobudza od samego patrzenia! Ja bym go widziała na dużej porcji lodów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. lubisz robić syropy? to zrób dla mnie i podeślij proszę, chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O mniam! Już wiem nawet do czego bym go użyła!

    OdpowiedzUsuń
  6. Trochę nie rozumiem co to znaczy "espresso zalać wrzątkiem"?
    A chętnie spróbowałabym przepis, bo lubię takie cosie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi mi o 4 łyżki kawy niezaparzonej. Źle się wyraziłam, zaraz poprawię przepis; )

      Usuń
  7. Przymierzam się do tego syropu od przynajmniej dwóch lat i jakoś tak zawsze brak czasu. Musze się w końcu za niego zabrać :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Łał! kompletny odlot! kocham takie syropy! swietny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy pomysł a zarazem praktyczny pomysł, biorąc pod uwagę do ilu przepisów będzie można wykorzystać później taki syrop - super!

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...