sobota, 6 września 2014

Ostatni powiew lata? Mrożone macchiato z syropem kawowym

Mrożone macchiato z syropem kawowym

Iced macchiato with coffee syrup, for English scroll down


Ostatnio zrobiło się nieco cieplej na zewnątrz, choć to już nie te letnie upały, które nie dawały nam żyć chociażby w lipcu. Mimo że przyjemnie świeci słońce trzeba mieć pod ręką grubszy sweter, ale właściwie nic już w tym dziwnego. 
Przepis na tą kawę to takie moje pożegnanie z letnimi dniami, w których mrożone kawy na chwilę ratowały mi życie. A ta kawa w szczególności: ) Od dzisiaj zaczynam sezon na te ciepłe pyszności, zobaczymy, na co w tym roku będę miała ochotę; ))

Mrożone macchiato z syropem kawowym
1 porcja

składniki:
- 190 ml zimnego mleka
- 60 ml wody
- 2 łyżeczki mielonej kawy
- 3/4 szklanki kostek lodu
Kawę zalej wrzątkiem i poczekaj aż całkowicie ostygnie. Następnie przelej przez sitko, aby uzyskać sam płyn. 

Do szklanki wsypać kostki lodu i zalać mlekiem, następnie dodaj trochę syropu kawowego- opadnie na dno. Powoli wlać mleko, kawę i wymieszać. Można wlać jeszcze więcej syropu dla smaku.
Smacznego!

Iced macchiato with coffee syrup
1 portion

ingredients:
- 190 ml cold milk
- 60 ml hot water
- 2 teaspoon brewed coffee
- 3/4 cup cubed ice
- coffee syrup

Pour the water into the coffee and set aside to cool completely, then drain.
Add cubed ice into the glass, then add coffee syrup, milk and coffee, stir to combine and serve.
Enjoy!





9 komentarzy:

  1. Świetne zdjęcia typu "wlej" :)
    Kusisz wszystkich kawoszy, że zaraz wszyscy zlecimy się do ciebie na kawę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wypiłabym teraz taką kawkę :) dziś jeszcze cieplutko, i słońce świeci :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wszystko, co mrożone i kawowe biorę! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie to przedstawiłaś na zdjęciach :) Piszę się na taką kawę!

    OdpowiedzUsuń
  5. kochana... ja rozpalam w październiku kominek a ty mi robisz mrożoną kawę :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł na kawę i świetne zdjęcia :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. łał! widziałam już na fejsbuku i umierałam na ślinotok!

    OdpowiedzUsuń
  8. Taka kawka dzisiaj by mi się przydała, cudownie u nas grzało :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kawosz nie powstrzymałby od wypicia takiej szklanki do dna :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...