czwartek, 4 grudnia 2014

Krem speculoos

Krem speculoos

Speculoos spread. for English scroll down


Uwielbiam ciasteczka speculoos. Mają intensywny korzenny smak i są niesamowicie chrupiące, można się od nich uzależnić. Poza tym w wyglądzie są bardzo urocze, więc nie można ich nie lubić.
Pamiętam, jak u Salvadora po raz pierwszy spróbowałam kremu ciasteczkowego i byłam zachwycona, ten słodki korzenny smak chodził za mną później dobre parę miesięcy, aż do czasu, kiedy dostałam w prezencie również od Salvadora słoiczek tego nieba. Jadłam go później ze wszystkim i w rezultacie cały słoik wystarczył mi na kilka dni.
Ostatnio postanowiłam zrobić swój krem ciasteczkowy, a że miałam ciasteczka speculoos to nic innego mi nie pozostało, jak zakasanie rękawów i branie się do pracy. Krem jest pyszny, mówię to każdemu z Was z osobna, koniecznie go zróbcie a absolutnie nie pożałujecie. Ja jestem tym kemem zachwycona, jest słodki, aromatyczny i uzależniający- same plusy: ))

Krem speculoos
1 słoiczek

składniki:
- 200 g ciasteczek speculoos
- 50 ml oleju
- 70- 100 ml mleka*
- 50 g miodu
- 20 g cukru trzcinowego

Ciasteczka zblendować na proszek.
Mleko, miód i cukier rozpuścić w garnuszku, następnie dodać do ciasteczek i blendować do uzyskania gęstej konsystencji.
Krem przechowywać w lodówce, u mnie nie przetrwał do tygodnia dni: )
Smacznego!

* w zależności od tego, jak gęsty krem chcecie. Należy zauważyć, że w lodówce krem bardziej się zestala.

Speculoos spread
1 jar

ingredients:
- 200 g speculoos cookies
- 50 ml canola oil
- 70- 100 ml milk*
- 50 g runny honey
- 20 g light brown sugar

Add cookies into a food processor and blend, then add all remaining ingredients and blend again to get sticky paste. Take spread into the jar and store into the fridge until 1 week.
Enjoy!

* it depends how consistence you want




23 komentarze:

  1. Poproszę od razu o cały słoiczek! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. No to chyba i ja sie uzaleznie :) Uwielbiam takie kremy. A tych ciasteczek akurat u mnie cale pudelko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie takiego zasmakuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś dostałam takie ciasteczka i krem imbirowy firmy lotus. Na początku nie smakowały mi, ale teraz coraz bardziej przekonuje się do ich smaku

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bosko :) Nie słyszałam wcześniej o ciasteczkach speculoos, muszę się za nimi rozejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja dziś je piekę! :) Na razie do chrupania, a kto wie czy nie będzie takiego kremu! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. o jacie... ja też kocham te ciacha!

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj, szkoda, że nie zajrzałam do Ciebie wcześnie. Zostało mi trochę ciasteczek i nie miałam co z nimi zrobić, a mogłam mieć pyszny krem...

    OdpowiedzUsuń
  9. Gdzie można dostać takie ciasteczka? :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja mam końcówkę tego kremu z Lidla, ale domowy znacznie smaczniejszy :D

    OdpowiedzUsuń
  11. nie ty jedna je uwielbiasz, dla mnie to poniekąd smak dzieciństwa! najlepsze do mleka :) a ten krem musi smakować nieziemsko! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Robiłam podobny krem chyba w zeszłym roku. Był rewelacyjny. Zresztą, chyba nie jestem obiektywna, bo uwielbiam te ciastka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj, ale mi apetytu narobiłaś :D Pyszny jest ten krem!

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakie pyszności zaklęte w słoiku, chyba na raz bym zjadła całość:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja nadal jestem fanką tego kremu.. <3
    Ale domowy-to dopiero musi być coś! Wow.. tyleeee dooobreeego <3
    Dobrze, że to nie u mnie w lodówce, bo chyba byłabym 3kg grubsza.. :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Kocham te ciasteczka, więc Twój krem jest dla mnie idealny! :)
    Z pewnością wypróbuję ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę takie cudo wyczarować! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ojojojojoj, to bardzo niebezpieczny przepis, bo istnieje zagrożenie, że zrobię sobie taki krem i wypełnię nim wszystkie słoiki jakie mam w domu, a mam sporo ;-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciasteczka uwielbiam, ale kremu jeszcze nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...