sobota, 13 grudnia 2014

Czekolada pomarańczowa z cynamonem

Gorąca czekolada pomarańczowa

Orange hot chocolate, for English scroll down


Wczoraj byłam na pysznej świątecznej kawie a dzisiaj mam dla Wa pyszną, świąteczną  domową czekoladę. Jest cudowna, nie będę oszukiwać- gęsta , aromatyczna i rozgrzewająca. 
Pamiętam, dosyć dawno temu, jeszcze w liceum, byłam z moimi koleżankami właśnie na czekoladzie pomarańczowej. Tak mi smakowała, że postanowiłam kiedyś zrobić ją w domu. Ale jako, że wtedy kuchnia była dla mnie obszarem, do którego się nie wchodziło, sama ochota pozostała, ale chęci do zrobienia już nie było. Po tych paru latach w końcu odważyłam się zrobić domową wersję czekolady pomarańczowej i nie zawiodłam się, była taka, jak chciałam. Niczego bym nie zmieniła, uwierzcie mi; )

Czekolada pomarańczowa
1 porcja
 
składniki:
- 250 ml mleka
- 2 łyżki kakao
- 1 łyżka miodu
- 2 grube plastry pomarańczy+ 1do ozdoby
- 1 laska cynamonu
- skórka z jednej pomarańczy
- 1 płaska łyżeczka mąki ziemniaczanej+ odrobina wody do rozmieszania( opcjonalnie)
- bita śmietana do podania- użyjcie domowej

Mleko postawić na ogniu razem z miodem, cynamonem, dwoma plastrami pomarańczy i skórką z pomarańczy( trochę skórki zostawić do dekoracji). Całość gotować do zagotowania się mleka, następnie dodać kakao i mieszać cały czas aż dobrze się rozpuści, pogotować chwilę a późnij dodać rozmieszaną w wodzie mąkę ziemniaczaną i mieszać wszystko szybko do zgęstnienia czekolady. Wato podczas gotowania czekolady naciskać łyżką czy trzepaczką pomarańczę, aby wydobyć z nich sok.
Do kubka nalać czekoladę, ozdobić bitą śmietaną, laską cynamonu, plastrami pomarańczy i skórką z pomarańczy.
Smacznego!
 
Orange hot chocolate
1 portion
 
ingredients:
- 250 ml milk
- 2 tablespoons cocoa powder
- 1 tablespoon runny honey
- 2 thick orange slices+ 1 to decorate
- 1 cinnamon stick
- zest of 1 orange
- 1 level teaspoon corn starch+ a little bit water
- whipped cream to serve
 
Heat sauce pan over medium heat with milk, honey, cinnamon, two orange slices and orange zest. Cook and bring to the boil, next add cocoa powder and stir all the time to dissolve. Cook for a while and add mixed corn starch with water. Stir vigorously to thicnen. During cooking press lightly orange slices to squeeze the juice.
Pour chocolate into the mug, decorate with whipped cream, cinnamon stick and rorange slice, serve.
Enjoy!
 




15 komentarzy:

  1. wszystko pięknie, ale gorąca czekolada bez...czekolady? To chyba nazywa się kakao ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A składnikiem czekolady jest kakao, prawda?
      Taakie czepianie się szczegółów, żeby się tylko czepiać jest dosyć błahe.

      Usuń
  2. Angie przyłapana! Gdzie czekolada? :O

    OdpowiedzUsuń
  3. nie wiem jak Ty to robisz, ale zdjęcia znowu zachwycają, a ta czekolada wygląda nieziemsko!! <3

    OdpowiedzUsuń
  4. I teraz nagle dopadł mnie czekoladowy głód! A tu taka godzina... :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Serdecznie zachęcamy do dodania przepisu do akcji „Potrawy świąteczne” na zBLOGowanych. Gromadzimy tam wszystkie najciekawsze świąteczne potrawy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Najlepszy umilacz wieczorów! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdyby nie monitor,który mnie skutecznie powstrzymał,wylądowałabym z nosem w tej czekoladzie przepysznej:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojej jakby mi się teraz przydała :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sposób podania rewelacja - i te pomarańcze, mmmmmmmmmm :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Napiłabym się jej z wielką ochotą :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kolejna piękna propozycja ukochanej, domowej czekolady. Pyszności:)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...