wtorek, 9 grudnia 2014

Naleśniki z kremem piernikowym i pomarańczami

Naleśniki z kremem piernikowym i pomarańczami

Gingerbread cream and oranges crepes, for English scroll down


Nie będę chwalić tych naleśników, bo nie trzeba. Każdy, kto lubi korzenne przyprawy, naleśniki i pomarańcze będzie zachwycony. Ja podczas smażenia naleśników podjadałam krem, nie mogąc się powstrzymać i o mało, co a nie miałabym czym posmarować naleśników. Niby bardzo prosty przepis, bo niewymagający specjalnych produktów, a smak po prostu pyszny. 
Te naleśniki to taki przedsmak świąt, przedsmak piernika, który nadal leżakuje jeszcze w lodówce i czeka, aż w końcu go upiekę. Swoją drogą nie mogę się już doczekać, kiedy go upiekę, czekam na niego już bardzo długo i jeszcze chwilę będę musiała uzbroić się w cierpliwość, ale mam nadzieję, że mi się opłaci: )

Naleśniki z kremem piernikowym i pomarańczami
9 naleśników
składniki na naleśniki:
- 160 g mąki pszennej
- 160 ml wody
- 160 ml mleka
- 3 jajka
- 50 g roztopionego i ostudzonego masła
- szczypta soli

Mąkę przesiać razem z solą do miski. Mleko, wodę, jajka i masło wymieszać do powstania jednolitej masy. Mokre składniki wlać do suchych i dobrze wymieszać do uzyskania gładkiego ciasta, przykryć ściereczką i odstawić na ok 30 minut.
Po tym czasie naleśniki smażyć na patelni z odrobiną masła z obydwu stron.

składniki na krem:
- 250 g mascarpone
- 1 duża, ociekająca łyżka miodu płynnego
- 1 czubata łyżeczka przyprawy do piernika
- 3- 4 duże pomarańcze

Mascarpone dobrze połączyć z miodem i przyprawą do piernika. Z pomarańczy odciąć końce i nożem z piłką odciąć skórę, następnie pokroić w półksiężyce- można wyfiletować pomarańcze, czyli wyciąć plasterki spomiędzy błon, ja jednak pokroiłam całą pomarańcze na mniejsze kawałki.
Naleśniki posmarować kremem, nałożyć ok 4 plasterki pomarańczy i zwinąć wedle upodobań. Można udekorować ciasteczkami korzennymi.
Smacznego!

Gingerbread cream and orange crepes
9 crepes

ingredients for crepes:
- 160 g all purpose flour
- 160 ml water
- 160 ml milk
- 3 eggs
- 50 g melted and cooled butter
- pinch of salt

Sift flour with sald and set aside. In a bowl mix together milk, water and eggs. Add wet ingredients into the dry and mix vigorously until smooth. Cover with a clean cloth and set aside for 30 minutes.
Heat a frying pan with 1 teaspoon oil over medium heat. Pour 3/4 ladle onto the frying pan and fry until golden on each side.

ingredients for cream
- 250 g mascarpone
- 1 heaping tablespoon runny honey
- 1 heaping teaspoon gingrebread spice
- 3- 4 big oranges

In a bowl combine mascarpone, honey and gingerbread spice, mix until combined. Filet the oranges and set aside.
Spread filling onto crepes, sprinkle with oranges and fold, as desired. Serve with speculoos cookies and oranges.
Enjoy!
 





20 komentarzy:

  1. Juz czuje jak pachna... To musialo byc przyslowiowe "niebo w gebie" ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O rajuśku...idealne śniadanie zimowe :) Chyba przygotuję sobie takie jutro :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Serdecznie zachęcamy do dodania przepisu do akcji „Potrawy świąteczne” na zBLOGowanych. Gromadzimy tam wszystkie najciekawsze świąteczne potrawy.

    OdpowiedzUsuń
  4. To musi mieć niebiański smak! chapeau bas za połączenie składników i smaków :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bym poprosiła o dokładkę :D Zdecydowanie moje smaki :D mniam

    OdpowiedzUsuń
  6. fanką naleśników jestem, mogłabym je jeść w każdej postaci :D a tym bardziej w świątecznym wydaniu <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Za takie naleśniki dałabym się pokroić! Ten krem brzmi po prostu obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale wymyśliłaś :) Wymarzony deser dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. To zdecydowanie moje smaki :) Bardzo apetyczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten krem piernikowy mniam! Naleśniki pierwszorzędne! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. super przepis, wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Chcę, pragnę, w tej chwili, zaraz. :D Jak ja mogłem nie wpaść na pomysł na taki krem wcześniej ;(

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam naleśniki, a takie pachnące Świętami to musi być czysta poezja :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Agie, ależ teraz musisz łapki zacierać :-) Święta i czas przedświateczny to przecież raj dla uwieblbających cynamon :-) Bardzo fajny pomysł na krem piernikowy!

    OdpowiedzUsuń
  15. O, właśnie naleśniki w podobnych wariantach smakowych jem od paru dni, uwiebiam korzenne przyprawy :) Tylko nie takie bogate, zamiast mascarpone jogurt grecki....:D

    OdpowiedzUsuń
  16. Przyprawy korzenne uwielbiam, chętnie dodawałabym je do większości moich wypieków... Krem marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale pyszności tu serwujesz, a mnie tu ślinka cieknie :-)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...