wtorek, 25 lutego 2014

Chleb pszenny z mlekiem w proszku

Chleb pszenny z mlekiem w proszku



Ten chleb należy do grupy bardzo delikatnych i słodkawych w smaku. Świetnie nadaje się do jedzenia z wszelkimi serkami do smarowania, dżemami i smarowidłami na słodko, a także do przygotowania puddingu chlebowego czy tostów francuskich. Choć, jedząc go z sałatą, pomidorem i szynką też absolutnie nie narzekałam: ) 
Jego miąższ jest żółciutki właśnie ze względu na dodatek mleka w proszku. Moja mama na początku myślała, że upiekłam chleb z dodatkiem mąki kukurydzianej, kiedy go zobaczyła; )

Chleb pszenny z mlekiem w proszku
1 średni bochenek

składniki na zaczyn:
- 100 g mąki pszennej
- 65 g wody
- 1/8 łyżeczki drożdży instant

Wszystkie składniki wymieszać ze sobą, aby powstało gładkie ciasto. Przykryć folią spożywczą i odstawi na blat na 12- 16 godzin.

składniki na chleb:
- 350 g mąki pszennej- użyłam typ 650
- 2 g drożdży instant
- 150 g ciepłej, ale nie gorącej wody
- 1.5 łyżeczki soli
- 1.5 łyżki cukru
- 60 g miękkiego masła
- 20 g mleka w proszku

Wszystkie sypkie składniki umieścić w misce. Dodać wodę, mieszać, dodając również zaczyn. Ciasto wyrobić, aby było elastyczne, ale niezbyt mocno zbite- ok 10 minut ręcznie. Ciasto wsadzić do miski, przykryć ściereczką i odstawić do ciepłego miejsca na ok 1.5 godziny. Po tym czasie ciasto powinno sporo urosnąć. Kiedy ciasto wyrośnie uformować okrągły bochenek i wstawić go do koszyka do wyrastania, wysypanego mąką lub, jak w moim przypadku durszlaka wyłożonego ścierką i obsypaną mąką na ok godzinę.
W międzyczasie nastawić piekarnik na 230 stopni. 
Kiedy chleb będzie gotowy przełożyć go na rozgrzaną blachę lub kamień, naciąć i piec przez 15 minut w zaparowanym piekarniku*. Następnie zmniejszyć temperaturę do 210 stopni i piec jeszcze 25- 30 minut.
Gotowy chleb ostudzić.
Więcej na temat przygotowywania domowego pieczywa znajdziesz tutaj.
Smacznego!

* kiedy będziecie wsadzać chleb na dno piekarnika ułóżcie naczynie z wrzątkiem lub kilka kostek lodu.




źródło przepisu z moimi zmianami: klik klik

6 komentarzy:

  1. Prześliczny chlebek! Spróbuję upiec :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Matko!! Ty jesteś teraz mistrzem w tej dziedzinie! :)
    Wygląda.. jak zrobiony w photoshop!! :D
    Zachęciło mnie bardzo puddingowe wykorzystanie.. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że nie mam photoshopa, bo jeszcze mogłoby się to wydać podejrzane; D

      Usuń
  3. bardzo fajna struktura pewnie, z tego co widzę - idealny, by podać z masłem orzechowym i dżemem <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny bochenek :) z przyjemnością go upiekę!

    OdpowiedzUsuń
  5. O takim chlebie jeszcze nie słyszałam. Bardzo podoba mi się pomysł a bochenek wygląda fantastycznie! :D

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...