piątek, 3 października 2014

Granola dyniowa

Granola dyniowa

Pumpkin granola, for English scroll down


Uwielbiam granolę i to właściwie każdą. Bardzo często jem ją na śniadanie z mlekiem lub jogurtem naturalnym czy serkiem. Ogólnie rzecz biorąc lubię chrupać, więc granola jest u mnie w domu właściwie zawsze. Najbardziej lubię te swoje domowe, ale mam jedną kupną, która też bardzo mi smakuje i, jeśli akurat nie mam czasu zrobić domowej to wiem, że w zanadrzu zawsze będzie ta ze sklepowej półki.
Tym razem pokusiłam się o granolę dyniową, chyba z oczywistego względu, jakim jest moja miłość do dyni. Pierwszy raz wyszły mi tak fantastyczne grona w granoli, no i ten kolor: ) Pumpkin spice też robi swoje i całość jest naprawdę bardzo dobra, moja mama zawsze wieczorem podkradała ze słoika garść granoli, mimo że właściwie nigdy jej nie jadała. Mnie najbardziej smakowała z zimnym mlekiem, ale każdy z Was na pewno znajdzie swój ulubiony sposób na tą granole; ))

Granola dyniowa
1 większy słoik

składniki:
- 300 g płatków owsianych górskich
- 150 g puree dyniowego
- 100 g miodu
- 1 płaska łyżka przyprawy dyniowej
- 70 g orzechów włoskich
- 70 g rodzynek
- 50 g słonecznika
- 1 białko

Piekarnik nastawić na 180 stopni- grzanie góra- dół.
Miód i puree połączyć w misce. W drugiej wymieszać płatki owsiane, przyprawę dyniową, słonecznik i orzechy. Do suchych dodać mokre i wymieszać, następnie wlać białko i wymieszać jeszcze raz.
Na blachę do pieczenia wyłożoną papierem do pieczenia wysypać granolę, ugnieść, wyrównać i wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec 10 minut bez mieszania. Następnie zmniejszyć temperaturę do 160 stopni i piec kolejne 10 minut bez mieszania. Po tym czasie granolę delikatnie zamieszać i piec ok 20- 30 minut w zależności od tego, jak chrupką chcecie, mieszając ją od czasu do czasu, aby równomiernie się upiekła.
Gotową granolę ostudzić, dodać rodzynki i przesypać do słoika.
Smacznego!

Pumpkin granola
1 big jar

ingredients:
- 300 g rolled oats
- 150 g pumpkin puree
- 100 g runny honey
- 1 level tablespoon pumpkin spice
- 70 g walnuts
- 70 g raisins
- 50 g sunflower seeds
- 1 egg white

Preheat oven to 180 C.
Combine honey and puree in a bowl. In another bowl combine oats, pumpkin spice, sunflower seeds and walnuts. Add honey- pumpkin mixture and stir to combine, then add egg white and stir again.
Line a baking sheet with parchent paper and put over the granola, even and put into the preheated oven. Bake 10 minutes then reduce temperature to 160 C. and bake another 10 minites. After tak time stir granola and bake another 20- 30 minutes depends on crispiness you want, stirring occasionaly to bake it evenly. After baking remove granola from the oven and set aside to cool completely, add raisins and take into the jar.
Enjoy!





14 komentarzy:

  1. Taka granola musi świetnie smakować!

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm..:) uwielbiam granole, ale niestety mój organizm źle na nie reaguje- muszę więc wybierać zawsze zwykłe, sypane muesli :)
    Ale kolor ma cudowny, ciekawi mnie posmak dyni :) bardzo rzadko występuje w moi menu, więc wszelkie jej dodatki kuszą!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wygląda :) Jestem ciekawa jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z taką granolą się jeszcze nie spotkałam! Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Domowa granola najlepsza. Chętnie bym spróbowała takiej dyniowej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ty, weź mi podeślij słoik granoli bo nim ja ją w końcu zrobię to chyba zaślinię całą klawiaturę oglądając Twoje :D ...dyniowa <3

    OdpowiedzUsuń
  7. aż wstyd się przyznać, że jeszcze nigdy nie robiłam domowej granoli... z pewnością zabiorę się za nią w weekend! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolejny genialny pomysł. To zaczyna się robić nudne :-P

    OdpowiedzUsuń
  9. Że też jeszcze nie robiłam domowej granoli, trzeba nadrobić zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  10. mniam! dyniowej jeszcze nie jadłam ale wyobrażam sobie jak wspaniale musi smakować...

    OdpowiedzUsuń
  11. Supeowa, a da się jakoś bez białka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Da się da, wystarczy go nie dodawać. Białko po prostu scala całość tak, aby powstały grona:)

      Usuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...