środa, 29 października 2014

Gyros- królowa imprez

Sałatka gyros


Gyros salad, for English scroll down


Nie znam osoby, która jej nie jadła. Przez ostatnie lata ta sałatka stała się tak popularna, że gości w wielu domach na każdej, przeważnie rodzinnej imprezie. Powodów może być kilka- nie jest skomplikowana, szybko się ją robi i, co najważniejsze, jest naprawdę pyszna i sycąca. Typowy gyros nie jest raczej dla osób, które są na diecie lub z jakichś powodów przesadnie dbają o kalorie, majonez dosyć mocno podwyższa jej wartość kaloryczną, ale, czy raz na jakiś czas komuś zaszkodzi? Raczej nie. Dlatego, kiedy wiem, że szykuje się u mnie w rodzinie impreza, robię tą sałatkę, bo goście ją uwielbiają a ja jestem przecież od tego, żeby uprzyjemniać im miło spędzony wieczór z najbliższymi, podając im jedzenie, które im smakuje; )
Sama też ją bardzo lubię, a i prezentuje się nienagannie podana w dużej szklanej misce. To prawdziwa królowa imprez; ))

Sałatka gyros
duża miska

składniki:
- 1 podwójna pierś z kurczaka razem z polędwiczkami
- 2 średnie czerwone cebule
- puszka kukurydzy, ta większa
- ok 7- 8 dużych ogórków konserwowych
- 4 duże łyżki majonezu
- 4 duże łyżki ketchupu- mniej więcej, wyciskałam ketchup bezpośrednio na sałatkę, nie liczyłam ile łyżek zużyłam
- 1/2 główki kapusty pekińskiej
- 1 łyżka przyprawy do gyrosa

Kurczaka obrać z błon i pokroić w kostkę, wymieszać z przyprawą do gyrosa i smażyć na rozgrzanej patelni z łyżką oliwy do mocnego zrumienienia. Odstawić do ostygnięcia na papierowym ręczniku.
Cebulę i ogórki pokroić w kostkę.
Do dużej, najlepiej szklanej miski dodać kolejno: Kurczaka, polać ok 2 łyżkami ketchupu, następnie dodać ogórek, cebulę, majonez, kukurydzę, 2 łyżki ketchupu i na sam koniec pokrojoną w większą kostkę kapustę pekińską. Sałatkę trzymać w lodówce przed podaniem.
Smacznego!

Gryros salad
big bowl

ingredients:
- 2 boneless and skinless chicken breasts
- 2 medium red onions
- 1 can corn
- approx 7- 8 cucumber pickles
- 4 big tablespoons mayonnaise
- 4 big tablespoons ketchup
- 1/2 head Chinese cabage
- 1 tablespoon gyros spice

Cut chicken into cubes and combine with gyros spice. Heat a frying pan with 2 tablespoons olive oil over medium heat, add chicken and fry until golden brown. Take from the stove and put onto paper cloth.
Finely dice cucumbers and onion.
Add chicken into a big, glass bowl, pour 2 tablespoons ketchup, next add cucumber, onion, mayonnise and corn, making layers. Add remaining ketchup and chopped cabbage. Store salad in the fridge before serving.
Enjoy!



22 komentarze:

  1. robię prawie identyczną! :) tylko majonez rozrzedzam jogurtem i dodaje do niego przypraw-dla mnie raczej ma być sos, bo samego majonezu nie zjem, nie dlaaa mnie.. :D
    Faktycznie, króluje wszędzie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. MMMNIAM! Uwielbiam sałatkę Gyros! Moja ciocia zawsze mnie ją rozpieszczała w młodości <3

    OdpowiedzUsuń
  3. To prawda, stały bywalec na imprezach ;) Moja mama często taką robi ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. No to Ciebie zaskoczę, bo ja jeszcze nie jadłam takiej sałatki! Ale chętnie ją spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam sałatkę gyros! dzięki Tobie mam pomysł na dzisiejszy obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  6. a własnej domowej, zdrowej przyprawy gyros to już nie łaska zrobić? blogerka a używa kupnej. wstyd!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie łaska. Jeśli nie zawiera żadnych konserwantów i niepotrzebnych substancji, a nie zawiera, bo czytam skład, nie widzę przeciwwskazań. Nikomu nie bronię robić domowej przyprawy, ja być może też zrobię, ale w odróżnieniu od niektórych osób, czepiających się o cokolwiek, pracuję, studiuję i do tego mam jeszcze czas na bloga i gotowanie.

      Usuń
    2. haha rozbawił mnie komentarz wyżej. wychodzi na to, że sałatę też bloger powinien mieć prosto z własnego ogródka, piersi z kurczaka oczywiście z przed chwilą biegającej po własnym ogródku kurki, a majonez koniecznie z jajeczek tejże kurki i oliwy z oliwek rosnących za domem. ktoś tu cierpi na tzw. ból du*y :D

      Usuń
  7. Zastanawiające jest to, że ta sałatka całkowicie mnie ominęła ;-) co wcale nie znaczy, że nie chodzę na imprezy hmmmmm ;-) ale zapowiada się imprezowo ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam :) A mój przepis czeka od miesiąca na publikację :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gdzie impreza tam musi być ta sałatka! Pyszna! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Do takiej wielkiej michy musiałoby się dosiąść chyba kilka osób by to zjeść - wygląda apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Faktycznie, niezawodna sałatka, hit hitów :) Ja częściej ją niż sama przyrządzam (leniuch) :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeszcze papryka;D

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...