czwartek, 23 października 2014

Z cyklu poznajemy smaki wschodu: Spaghetti w dyniowo- kokosowym curry z ciecierzycą i porem

Spaghetti w dyniowo- kokosowym curry z ciecierzycą i smażonym porem

Pumpkin and coconut curry spaghetti with chickpeas and fried leek, for English scroll down


Kolejny obiad, na który rzuciłam się, jak tylko nałożyłam go na talerz. No dobrze, nie licząc dosłownie 2 minut "sesji", chciałam jak najszybciej to zjeść. Byłam pewna, że będzie mi smakować, bo uwielbiam takie smaki, z jednej strony delikatna dynia i mleko kokosowe a z drugiej czerwona pasta curry. Dodatek pora nazwałabym cudownym przypadkiem, ponieważ miało go nie być. W ostatniej chwili zdecydowałam się właśnie na niego i absolutnie nie żałuję. Zabawne jest to, że kiedyś bardzo nie lubiłam pora, szczególnie, jak mama robiła sałakę jarzynową. nie mogłam go znieść i prosiłam zawsze o wersje bez niego. Zakochałam się w nim po tym, jak wpadłam na "genialny" pomysł podsmażenia go na maśle. Wtedy nabrał całkowicie innego wymiaru w moich oczach. Dzisiaj uwielbiam pora, szczególnie właśnie smażonego na patelni.
Tym daniem zdobyłam nawet uznanie domowego mięsożercy, więc jest się czym chwalić; ))

Spaghetti w dyniowo- kokosowym curry z ciecierzycą i porem
2 porcje

składniki:
- 200 ml mleka kokosowego
- 2 łyżki dyniowego puree
- 1 łyżeczka czerwonej pasty curry
- 1/2 pora- tylko zielona część
- 1 puszka( 400 g) ciecierzycy
- 160 g makaronu spaghetti
- 30 g masła
- 1/2 łyżeczki sumaku
- 1/2 łyżeczki suszonego oregano
- 1.2 łyżeczki suszonego rozmarynu
- 1 ząbek czosnku
- świeży tymianek i sezam do podania

W misce wymieszać mleko kokosowe, dyniowe puree i pastę curry do uzyskania jednolitego płynu.
Makaron ugotować w osolonej wodzie al dente.
W międzyczasie pora dokładnie umyć i pokroić na cienkie paski, czosnek w drobną kostkę.
Na patelni roztopić masło, wrzucić pora i smażyć przez chwilę, aż zacznie zmniejszać objętość. Dodać czosnek i smażyć aż por zredukuje swoją objętość dosyć mocno- ok 7 minut. Do pora dodać sos, sumak, oregano, rozmaryn, ciecierzycę i wszystko wymieszać. Gotować na niewielkim ogniu ok 5- 10 minut aż sos zgęstnieje, następnie dodać ugotowany makaron i wymieszać Jeśli okaże się, że sos jest za gęsty należy dolać trochę wody z gotowania się makaronu. Całość przełożyć na talerze i udekorować tymiankiem oraz sezamem. Podawać natychmiast.
Smacznego!

Pumpkin and coconut curry spaghetti with chickpeas and fried leek
2 portions

ingredients:
- 200 ml coconut milk
- 2 tablespoons pumpkin puree
- 1 teaspoon red curry paste
- 1/2 leek- only green part
- 1 can chickpeas
- 160 g spaghetti pasta
- 30 g butter
- 1/2 teaspoon sumac
- 1/2 teaspoon dried oregano
- 1/2 teaspoon dried rosemary
- 1 garlic clove, finely chopped
- fresh thyme and sesame to decorate

In a bowl combine coconut milk, pumpkin puree and curry paste.
Cook pasta according to package until al dente.
Meanwhile thorougly wash leek and finely slice. Melt butter in a frying pan and add garlic and leek, fry until reduced volume. Add sumac, oregano, rosemary and chickpeas and stir to combine, pour pumpkin sauce and cook for 5- 10 minutes until thicken, next add cooked pasta and stir. If the sauce is too thick you can pour a little bit water from pasta cooking to water down the sauce.
Take pasta on plates, sprinke with sesame and fresh thyme and serve immediately.
Enjoy!




10 komentarzy:

  1. nie mam sumaku.. ba! nawet nie wiem, co to:D
    ale danie wygląda geeenialnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. fantastyczne danie! moje smaki na 100% :D uwielbiam curry z mleczkiem kokosowym, a do tego ta dynia i jest już ideał :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie smaki wschodu warto poznać, na zdjęciu wygląda przepysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam połączenie dyni i ciecierzycy. Tym daniem skradłaś także moje serce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi świetnie, szczególnie podoba mi się dodatek ciecierzycy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo podoba mi się ta kompozycja:)i foty rewelacyjne!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. To ja ustawiam się w kolejce po porcję Twojego spaghetti :))

    OdpowiedzUsuń
  8. U ciebie zawsze tak pysznie i aromatycznie :D mniammi

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...