środa, 8 października 2014

Z cyklu poznajemy smaki wschodu: Makaron z kurczakiem i warzywami w sosie orzechowym

Makaron z kurczakiem, fasolką szparagową i warzywami w sosie orzechowo- sojowym

Chicken and veggies spaghetti with peanut- soy sauce, for English scroll down


O tym, jaką miłością darzę masło orzechowe nie muszę wspominać, każdy bowiem, kto mnie lepiej zna i, kto zagląda tu częściej wie, że to jedno z tych grzechów, któremu nie potrafię się oprzeć. Oczywiście słowo "grzech" trochę tu nie pasuje, bo to wcale nie grzech kochać masło orzechowe, wręcz przeciwnie. Muszę przyznać, że w moim przypadku to już pewnego rodzaju uzależnienie, bo skoro potrafię zjeść pół słoika masła orzechowego, mimo że potem nie potrafię się ruszyć a usta mam tak zaklejone, że nie umieć wybełkotać nawet słowa, to już o czymś świadczy. Jednak obok ukochanego połączenia masła orzechowego i dżemu jagodowego bardzo lubię jego dodatek w daniach wytrawnych. Dlatego też ten makaron< tak wiem, to będzie bardzo subiektywne odczucie i nie wyzbędę się tego, ale w zasadzie nawet nie chcę> to jedno z najlepszych dań, jakie jadłam. Robiłam go już kilka razy, jednak tylko za pierwszym razem zdołałam powstrzymać się odrobinę, żeby na szybko zrobić zdjęcia i w końcu zacząć jeść. Jestem ogromną fanką łączenia takich smaków, a w szczególności jedzenia makaronu z gęstymi i aromatycznymi sosami. I mam wrażenie, że makaron też polubił ten sos, bo niesamowicie szybko go absorbuje, dlatego ważne jest, żeby jeść ten makaron od razu po przyrządzeniu: )

Makaron z kurczakiem, fasolką szparagową i warzywami w sosie orzechowo- sojowym
2 porcje

składniki na sos:
- 2 pełne łyżki masła orzechowego
- 4 łyżki sosu sojowego ciemnego
- 1 łyżka octu ryżowego
- 1 łyżka miodu
- 1 łyżeczka oleju sezamowego
- 2 łyżki wody
- 1 ząbek czosnku

Czosnek przecisnąć przez praskę. Wszystkie składniki połączy ze sobą do uzyskania gęstej pasty, odstawić.

składniki na kurczaka:
- 1 duża pierś z kurczaka lub dwie małe
- 1/ 4 łyżeczki papryki wędzonej
- szczypta mielonego imbiru
- sól, pieprz
- oliwa do smażenia

Pierś oczyścić z błon i pokroić na cienkie paski, obsypać przyprawami i smażyć na rozgrzanej patelni z łyżką oliwy do zarumienienia.

pozostałe składniki:
- 1 marchewka
- 1 czerwona papryka
- 80 g mrożonej fasolki szparagowej lub świeżej, ugotowanej do jędrności
- 1 zielona cebulka biała i zielona część
- 200 g spaghetti
- 2 łyżki orzeszków ziemnych
- oliwa do smażenia

Marchewkę umyć i obrać, z papryki wyciągnąć gniazdo nasienne. Oba warzywa pokroić w cienkie słupki, cebulkę pokroić w kostkę. Zieloną część cebulki posiekać
Nastawić osoloną wodę na makaron i ugotować go al dente*.
W międzyczasie w woku rozgrzać oliwę, ok 2 łyżek, wrzucić cebulkę< białą część> i zeszklić, następnie dodać marchewkę, paprykę i smażyć ok 5 minut na dużym ogniu aż warzywa zmiękną, ale nadal będą jędrne. Dodać fasolkę i smażyć kolejne 2 minuty, następnie dorzucić kurczaka i smażyć kolejne 2 minuty. Ugotowany makaron dodać do warzyw i mięsa razem z sosem, wszystko wymieszać i dodać 3- 4 łyżki wody z gotowania się makaronu, żeby rozrzedzić sos. Całość jeszcze zamieszać i przełożyć na talerze, obsypać orzeszkami ziemnymi i zieloną częścią cebulki, Podawać od razu.
Smacznego!

* makaron od razu po ugotowaniu przełożyłam do sosu.

Chicken and veggies spaghetti with peanut- soy sauce
2 portions:

ingredients for the sauce:
- 2 spoonful peanut butter
- 4 tablespoons soy sauce
- 1 tablespoon rice vinegar
- 1 tablespoons runny honey
- 1 teaspoon sesame oil
- 2 tablespoons water
- 1 garlic clove

Finely chop garlic and combine all ingredients in a bowl, set aside for later.

remaining ingredients:
- 1 carrot
- 1 red bell pepper
- 80 g frozen green beans, cooked until tender
- 1 green onion
- 200 g spaghetti pasta
- 2 tablespoons peanuts
- olvie oil for frying

Cut carrot and bell pepper into slices, white part of onion into small cubes and finely chop green part.
Heat a wok with olive oil over medium heat, add white part of onion and fry until glossy. Add carrot and pepper and fry for about 5 minutes until tender but still cripsy. Add green beans and fry another 2 minutes.
Meanwhile cook pasta until al dente.
Add cooked pasta( don't drain the pasta, add pasta from the pot directly to the wok) into veggies, add sauce and stir to combine. If the sauce is too thick you can pour 3- 4 tablespoons into spaghetti do dilute the sauce. Serve immediately.
Enjoy!





28 komentarzy:

  1. Jejku kochana, dawno mnie tu nie było. Ale ostatnio byłam zabiegana mocno. Piękne kolory. Nie tylko to absolutnie moje smaki, ale te zdjęcia powodują iż mimo dopiero co zjedzonego II śniadania zaczyna mi burczeć w brzuszku!

    OdpowiedzUsuń
  2. kiedyś chyba robiłaś coś podobnego?
    Nie wiem, ale kocham cię za te połączenia.. z wielką chęcią bym się wprosiła, no aleee... :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak patrzę na to danie to głodna się robię! Mistrzyni z Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapisuję do zrobienia w najbliższym czasie. Wygląda obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Czysty obłęd! a zdjęcia niesamowite!

    OdpowiedzUsuń
  6. tak mnie pokusiłaś tym sosem! zamieniam kurczaka na tofu <3 i robię! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. myślę, że każdy, kto miał okazję spróbować masło orzechowe jest jego wiernym fanem :)
    podoba mi się bardzo połączenie orzechów i kurczaka.

    OdpowiedzUsuń
  8. aaaaa totalnie zakochałam się w tym sosie <3 ! jutro muszę wypróbowac:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam dodatek masła orzechowego w połączeniu z makaronem i kurczakiem, mogłabym jeść takie coś cały czas <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Kolorowo i zdrowo, dlatego lubié tą kuchnię!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda jak rodem z jakiejś wykwintnej restauracji ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Koniecznie zapisałam ten przepis, bo brzmi bardzo smacznie, a zapach tego sosu chyba czuję już u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo fajne składniki sosu! całość wygląda baaaardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Fantastyczne danie! Kojarzy mi się trochę z kuchnią tajską. Też bardzo lubię wykorzystanie masła orzechowego w daniach azjatyckich - ja robię sos z masłem orzechowym, słodkim sosem chilli, olejem sezamowym, sosem sojowym i sokiem z limonki. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wczoraj pokazywałam Twój blog mojemu mężowi, pokazywałam jak jest tu rudo i smacznie:) Zachwycaliśmy się:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za takie miłe słowa, czytam te komentarze z ogromnym uśmiechem, bo wiem, że ktoś docenia moją pracę; )

      Usuń
  16. pochłonęłabym ten talerz makronu bez reszty :)))))

    OdpowiedzUsuń
  17. takiego właśnie przepisu szukałam, dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kolejne Twoje danie wędruje na moją listę do zrobienia!! Makaron wygląda tak pysznie że najchętniej już teraz wzięłabym się za robienie, ale nie mam wszystkich składników ;/

    OdpowiedzUsuń
  19. Jeszcze nigdy nie jadłam tak przygotowanego makaronu, jestem ciekawa czy by mi smakował ? :}

    OdpowiedzUsuń
  20. Z sosem orzechowym! Już leci do ulubionych!

    OdpowiedzUsuń
  21. Boże to danie wygląda tak, że ciężko powstrzymać ślinotok :-)! Genialne połączenie smaków, uwielbiam na maxa :-)!

    OdpowiedzUsuń
  22. Mmm pysznie wygląda ten makaron :)

    OdpowiedzUsuń
  23. A ja nie tylko zapisałam "do zrobienia", ale i tego samego dnia zrobiłam. Uwielbiam azjatyckie smaki, połączenie od razu wydało mi się niezwykle obiecujące i muszę Ci, moja droga, powiedzieć, że zatkało mnie. Męża też. Żeby nie było, zatkało nas pozytywnie, danie jest naprawdę przepyszne! Wpadłam tu niechcący i zupełnie przypadkiem, ale już się wygodnie rozsiadłam i czekam na więcej. :)

    Regina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze jest mi niezmiernie miło, kiedy czytam, że moje przepisy komuś smakują. Bardzo się cieszę, że za moją sprawą mieliście z mężem pyszny obiad; )
      Pozdrawiam!

      Usuń
  24. Muszę nieskromnie napisać, że z masłem słonecznikowym wyszło obłędnie ❤ Git!

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...