poniedziałek, 25 sierpnia 2014

Malinowe magiczne ciasto

Malinowe magiczne ciasto


Raspberry magic cake, for English scroll down


Jeśli mam być z Wami szczera to nie sądziłam, że z jednej masy mogą wyjść dwie warstwy. Zrobiłam więc to ciasto z lekkim dystansem, bo po pierwsze miałam duże obawy, co do tej magicznej warstwowości, po drugie, trochę eksperymentowałam z tym przepisem, więc nie wiedziałam, czy w ogóle cokolwiek z tego wyjdzie. 
Najgorszy był moment czekania, bo na to ciasto po upieczeniu trzeba poczekać, inaczej nie będzie takiego fajnego efektu. Okazało się, że ciasto faktycznie jest dwuwarstwowe i, co więcej bardzo smaczne! Dół- malinowy budyń, góra- malinowa pianka. 
Zdjęcia robione bardzo na szybko, bo 15 minut po sesji przyszli znajomi, więc musiałam szybko wszystko poogarniać. To i tak cud, że zdążyłam wszystko pozbierać; D
Zapraszam więc Was na to magiczne ciacho, frajdy z jego krojenia jest co niemiara, a smak Was nie rozczaruje; )

Malinowe magiczne ciasto
forma 23x 23 cm

składniki:
- 4 jajka
- 150 g cukru
- 200 g malin
- 500 ml mleka
- 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
- 130 g mąki pszennej
- 120 g masła
- cukier puder i maliny do dekoracji

Piekarnik nagrzać do 160 stopni- termoobieg.
Masło roztopić w garnuszku i odstawić do przestudzenia.
Maliny zmiksować i przetrzeć przez sitko, aby pozbyć się pestek. Żółtka oddzielić od białek. Żółtka utrzeć z cukrem na gęsty i jasny kogel- mogel, dodać masło, miksując cały czas. Następnie wsypać przesianą mąkę i zmiksować do połączenia, dodać puree z malin i mleko i wszystko jeszcze raz dokładnie zmiksować.
Białka ubić na sztywną pianę ze szczyptą soli, dodawać pianę partiami do masy malinowej i mieszać delikatnie, ale dokładnie, żeby wszystko ze sob się połączyło, ale piana nie straciła swojej objętości. 
Gotowe ciasto przelać do formy wyłożonej dobrze papierem do pieczenia, wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok 50- 55 minut. Patyczek wbity w ciasto może być lekko mazisty, ale nie mokry.
Ciasto wyjąć z piekarnika, ostudzić a następnie schować do lodówki na parę godzin. Po tym czasie wyjąć, pokroić w kostki, posypać cukrem pudrem i udekorować malinami.
Ciasto jest najlepsze jeszcze tego samego dnia.
Smacznego!

Raspberry magic cake
23x 23 cm cake form
 
ingredients:
- 4 eggs
- 150 g sugar
- 200 g raspberries
- 500 ml milk
- 1 teaspoon vanila extract
- 130 g all purpose flour
- 120 g butter
- icing sugar and raspberries to decorate

Preheat oven to 160 C. Butter the form and lined with a parchment paper.
Melt butter and set aside to cool.
Meanwhile blend raspberries and rub through the sieve to remove seeds.
Separate egg white from yolks. Beat yolks and sugar until ligh and fluffy, add butter, mixing all the time. Next add sifted flour and stir to combine. Add milk and raspberries and mix to combine.
Beat whites with a pinch of salt until stiff peaks and gradually add into the raspberry batter. Stir carefully to not destroy the foam. Pour the batter into the prepared form and take into the preheated oven. Bake approx 50- 55 minutes. A toothpick inserted into the center of the cake may be a little bit gooey but not wet! Remove cake from the oven and set aside to cool completely, then take into the fridge for couple of hours. Remove cake from the fridge, sprinkle with icing sugar and cut into bars. Top each of bar with raspberry and serve.
Enjoy!
 




17 komentarzy:

  1. pięknie wyszło! sama chętnie bym spróbowała trochę magii :) znajomym musiało smakować, mają się z tobą dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze. "Zasadzam" się na to ciasto od dłuższego czasu i ciągle coś mi przeszkadza. Szczerze, mam cykora, bo tak jak Ty powątpiewałam w jego magiczność. Ale chyba w końcu się przełamię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz rację - magiczne, pyszne ciasto! *.*

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto istotnie magiczne, wygląda cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Trawka Cytrynowa25 sierpnia 2014 21:20

    Super, nie słyszałam o takim cieście :) Czary-mary, wow :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Woooow, rzeczywiście u Ciebie same czasy i magia :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Widziałem już gdzieś to magiczne ciasto i chyba kiedyś je zrobię :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudnie wygląda to ciasto! Muszę spróbować, bo jest magiczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chcę to ciasto i to natychmiast :D Jest mega!!

    OdpowiedzUsuń
  10. W malinowej odsłonie musiało smakować bosko! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie włożyłam ciasto do piekarnika :-) Uprzytomniłam sobie tylko, że zapomniałam dodać ekstrakt waniliowy. Mam nadzieję, że mimo to się uda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez ekstraktu też wyjdzie;)
      Koniecznie daj mi jutro znać, co i jak!! Trzymam kciuki: )

      Usuń
    2. Wyszło tak jak u Ciebie :-) Wszystkim domownikom smakuje. Urzekła mnie konsystencja tego ciasta, jeszcze się z taką nie spotkałam. Jest to coś co zdecydowanie trzeba zjeść jeżeli jest się poszukiwaczem nowych smaków. Na pewno jeszcze nie raz je upiekę. Dzięki za przepis :-)

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę, że przepis się udał i, że wszystkim smakuje!: )
      No tak, masz rację, konsystencja tego ciasta jest niespotykana, więc warto sięgnąć po przepis: )
      Pozdrawiam!

      Usuń
  12. Zapisuję i już planuję kiedy by tu upiec :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszne takie magiczne ciasto mmm

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...