niedziela, 25 sierpnia 2013

Bardzo cynamonowy wpis.

Syrop cynamonowy



Tego przepisu nie mogło zabraknąć na moim blogu. Chyba każdy domyśla się dlaczego: ) Nie wiem czy to kwintesencja mojego uwielbienia do cynamonu, ale na pewno pewnego rodzaju "guru" w przepisach z dużą ilością cynamonu: ) Bo tutaj jest go baardzzoo dużo, na tyle, żeby móc się w pełni delektować ulepkowato słodkim cynamonowym smakiem: ) Oczywiście sam w sobie, jak to syrop jest bardzo słodki, ale jako dodatek jest niezastąpiony, np. do herbaty, placków, koktajli, owsianek< oo taaak!>, w zasadzie do wszystkiego, na co macie ochotę: )
Kiedy go zrobiłam, dodawałam go do dosłownie wszystkiego, byłam i właściwie nadal jestem nim totalnie zauroczona. W końcu to cynamon...; )
Syrop zrobiłam też dlatego, bo chciałam nim obdarować O., która akurat miała wtedy urodziny i, która jest równie wielką fanką cynamonu, jak ja; )

Syrop cynamonowy
ok 0.5 litra syropu

składniki:
- 250 g cukru
- 0.5 litra wody
-2 laski cynamonu
- 1/2 łyżeczki mielonego cynamonu

Do garnka wlać wodę i dodać cukier. Gotować na wolnym ogniu, aż cukier całkowicie się rozpuści. Następnie dodać mielony cynamon, dobrze zamieszać rózgą. Na samym końcu dołożyć laski cynamonu i gotować wszystko przez ok 20 minut, aż syrop zgęstnieje, ale nadal będzie lejący. Można go pogotować dłużej, wtedy będzie jeszcze bardziej gęsty< należy jednak uważać, żeby się nie "scukrzył"- po wystudzeniu może się skrystalizować>.
Syrop można przelać przez sitko do herbaty< kiedy wlejecie go do butelek na dnie może pojawić się osad, powstały z mielonego cynamonu, nie jest to nic złego, jednak, jeżeli kogoś to będzie denerwować, warto to zrobić: ) ja nie przelewałam swojego przez sitko>.
Gotowy syrop przelać do buteleczek i do każdej z nich dodać po jednej lasce cynamonu, żeby wzmocnić smak: )
Smacznego!







17 komentarzy:

  1. O, to mi się podoba! I to bardzo. Wyobrażam sobie, jak ten syrop musi smakować dodany do kawy lub kakao w jesienne lub zimowe, niewątpliwe zimne popołudnie lub wieczór. Marzenie :) To samo z placuszkami czy owsiankami.
    Będzie mi się śnił ten syrop po nocach, i nadal nie mogę uwierzyć, że w dzieciństwie nie lubiłam cynamonu, o!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale wszystko wróciło do normy, bo teraz lubisz; D
      Do owsianki zdecydowaniieeee!!

      Usuń
  2. Aaaaaaaa, uwielbiam Cię za ten przepis, za ten pomysł! Uwielbiam wszystko, co cynamonowe <3 Muszę go zrobić! Będę dodawać do herbaty, do kawy, do kakao, do placuszków, owsianki, do wszystkiego! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że mamy tutaj kolejną fankę cynamonu. Bardzo, bardzo dobrze!

      Usuń
    2. Ja też kocham cynamon! Dodaję go praktycznie do każdego śniadania, wypieku :D
      Syrop jest świetny!

      Usuń
    3. Pewnie, wielbię cynamon! :D I dzisiaj popołudniu robię ten syrop, mam już wszystkie składniki i nawet buteleczka przygotowana :)

      Usuń
    4. A więc czekam na relację; D

      Dobrze, że nie tylko ja mam fioła na punkcie cynamonu; D!
      Nie ma to jak śniadanie z odrobiną cynamonu<3

      Usuń
    5. będzie na pewno! dam znać! chociaż jestem pewna, że mi posmakuje :) w końcu ... czy cynamon może nie smakować? :D

      Usuń
  3. domowy wyrób, to jest to! do tego ja uwielbiam cynamon <3

    OdpowiedzUsuń
  4. pycha, pycha! próbowałam kiedyś takiego syropu! aż wyobraziłam sobie teraz jak dodaję go sobie do herbaty w jakieś zimowe, grudniowe popołudnie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Syrop cynamonowy ---- muszę koniecznie go zrobić :) Moje smaki :) Już wielkie dzięki za przepis :) jak dobrze, że wpadłaś na ten pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super! Ja na razie cieszę się tradycyjnym bez dodatków, ale i na wariacje smakowe przyjdzie pora :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam :D ! Nie muszę chyba pisać, że jest REWELACYJNY bo to już wiesz :) ! Zmniejszyłam tylko troszeczkę ilość cukru :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Angie! Wymyśliłam sobie, że zrobię go w ilościach hurtowych i obdaruję znajomych, z tego więc wynika pytanie - czy można (jeśli tak, to czy trzeba) go zapasteryzować? Masz jakieś wskazówki co do tego? W sumie nigdy wcześniej nie robiłam syropu, jestem totalnie zielona ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, syropu raczej bym nie pasteryzowała. Jest dosyć wytrzymały, myślę, że przynajmniej 3 tygodnie powinien wytrzymać a w lodówce może jeszcze więcej nawet. Nie pasteryzuj go, zrób, rozlej do słoiczków i daj znajomym. Jestem pewna, że tych trzech tygodni to nawet nie wytrzyma; ))

      Usuń

Jest mi bardzo miło za każdym razem, kiedy wyrazisz swoją opinię: )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...